• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Attans, att bli av med mobilen. (been there, done that...)

Jag har en gång lyckats med att slå sönder min telefon, i panik över att jag behövde en mobil dagen därpå lånade jag sambons telefon - som blev stulen. Fick köpa en ny till honom, avstå skidresan, och själv ha en bättre begagnad telfon tills jag fått råd att köpa en ny - som blev stulen efter en vecka. DÅ tecknade jag en drulleförsäkring på nästa mobil. Tur det eftersom det tog en månad, innan jag hade lyckats tvätta den i tvättmaskinen. Japp, sån är jag...

• Fru E

Ore-hihi det var inte dåligt att ha sån "otur" men så många mobiltelefonet. En kompis till maken lyckades tappa makens telefon rakt ner i ölglaset och en kollega till mig tappade sin från 5:e våningen men den höll i 3 månader innan den pajade sen

• Lapinette

Mitt ex. tappade den i toaletten!!!

Ore - låter som du verkligen behöver en drulleförsäkring!

• Lapinette

Som ni märker har jag inte kommit till sängen. Näsan rinner dock inte längre då jag tagit fransk mirakelpiller.

• nennesjuttioåtta

Nej, nu spelas det en tryckare!

• Telemarkgrrl

Lappis, hoppas att det räcker med lite te, mörk choklad och dunderpiller för att det ska bli bättre. Inte kul att bli sjuk lagom till helgen!

AM, hur går det?

Nu ska jag logga ut och ta med mig maken till storhandling på Coop (lovar att spana efter körsbär ). Tjohoo, vad kul på en fredagkväll. Fast sen blir det hem till soffan och bag-in-boxen.

Är det förresten någon som vill köpa en lätt begagnad mobil? Jag råkar visst ha en över.

• Ore

Ger mig också gärna in i discot. Så håll er undan, så jag inte fäller er...!

Nej, så illa är det inte. Men litet klantig kan jag vara ibland. Tappar saker (t.ex. mobiler). Stölderna är mer otur, och tvätta mobilen var mest trötthet.... Jag kom på att mobilen låg i fickan på jackan som tvättades innan maskinen gått klart... Men det hjälpte ju inte direkt.

Nycklar är jag expert på att "slarva bort". Dvs jag hittar dem efter ett tag. I någon ficka, eller någon handväska, eller någonannanstans jag glömt att titta på. Jag har gärna stora gosedjur som nyckelringar, för att de ska vara lätta att upptäcka... De långa banden fungerar också bra, på någon nyckelknippa i alla fall. Annars trasslar de in sig i varandra...

• nennesjuttioåtta

Nu är det E-TYPE!!! This is the way! Vi har kul på jobbet här!

Telis
    Gör som du brukar, skicka en jiffy-påse till mig så sätter jag in en symbolisk summa på ditt konto. Är det några smaskiga SMS på den???

• nennesjuttioåtta

Weeehheeey! E-Type medley!!!!!

*discokulan snurrar i 180*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!