• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Telis - tror du inte att min make igår kväll talade om att han åt en sån där körsbärsefterätt som du hade tänkt att göra när han var på Grill med sin irländska (ljugande och håriga) kollega i onsdags.

• fru AM

Lappis: Ni omger er verkligen med irländare! Var körsbärsdesserten god - körsbärscla-schoffs eller vad den hette?

• Telemarkgrrl

Lappis, ah men han är ju fransman, han har koll på vad som är gott och inte!

• Lapinette

Han sa att den var god men lite väl torr. Den ska tydligen (enligt honom) vara lite mer kletig inuti ... detta samtal pågick i sängen igår kväll hemma hos herr och fru kanin.

• Lapinette

AM - denna irländska kollega ska vara rätt galen av sig (men det kanske också hör till släktet?) men bor numera i New York.

• Lapinette

Telis - ring till Grill och fråga var de fått tag på körsbären!

• fru AM

Galenskapen hör ihop med mytomanin (eventuellt även med hårighetsproblematiken) så det är inte förvånande ...

• Fru E

*Sällar mig till ert dansant sällskap och rockar loss på dansgolvet*

Maken fastnade framför jobbdatorn igår kväll så måste göra av min öveskottsenergi någonstans

• _koko_

Nu är jag också tillbaka! Nej, AM, jag fastnade inte i sturegallerian, fick bara lite annat att göra direkt jag kom till kontoret.
    Svårt att avgöra om han var snygg på några sekunder, men han såg definitivt äldre ut än 20 iaf. Det var ingen som jag hade vänt mig om efter på gatan, men hade jag pratat med honom en kvart hade han kanske visat sig vara världens charmigaste, det vet jag ju inte.

Hej FruLlan, är du hemma igen nu?! Så roligt med din mage, tycker jag iaf.

Lappis - Cooolt, nu jäklar! Jag tycker inte du är dum som äter örtmedicinen om akupunktören sagt att du ska göra det.

Telis - Tack själv, supertrevligt! Och god mat också, du hade helt rätt. Och tack för leveransen också, nu jäklar! Undrar om man kan döpa ett barn till Telis?

nenneeee - JA, det är fredag!!

• nennesjuttioåtta

Telis är ett grymt fint namn, faktiskt, när man smakar på det!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!