• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Oms

AM - oj ja då skulle jag också var lite orolig - nu får vi hålal tumamrna för dig också att allt är bra! (men det tror jag ju)

Liten igen - min jobbarkompis är uppväxt på samma gata och bor nu i annan del av orten. Han sa att området är mkt bra, de närmaste dagisen är bra (han har själv barn där)och att grannarna är trevliga i området. Fast du kanske känner till allt det redan? (har ingen koll på vart du bor idag riktigt)

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2008-11-21 12:39:50 följande:
    Men AM, han var ju långhårig!!
    Det var konstigt - det var han inte i söndags ... Kraftig hårväxt de har de där ynglingarna. Men det faktum att han uppfattades som långhårig säger ju inget om hans kvaliteter i övrigt ...?

Oms: ja, jag nojar på här hemma i soffan. Med min omedelbara katastrofberedskap så har jag kommit ganska långt ...
  • Telemarkgrrl

AM, nja, jag kan ju inte uttala mig om alla hans egenskaper precis. Han kan ju till exempel vara väldigt snäll. Han såg väldigt snäll ut. Och jag kan förstå om andra tycker att han är snygg, men han var faktiskt lite för blond och långhårig i min smak.

Hoppas att det där droppandet slutar nuuuuuu!

• fru AM

Telis: det är bra! Du går din egen väg! Din man kan vara extremt trygg! Jag gillar inte blondinkillar heller egentligen. Men jag förstår verkligen vad tjejer ser i det här exemplaret. (Snygg om man gillar blondisar, snäll och smart) Det står väldigt ofta tjejer och även äldre kvinnor och trånar i butiken ...

Hoppas på droppstopp!

• Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Nu är jag tillbaka efter en låååång frånvaro. En vecka med tidsbrist varvat med datahaveri och sen en vecka i datorlös gemenskap hos syrran på västkusten.

har ni saknat mig .... .... .....

Började läsa ikapp i tråden igår kväll.... men gav upp gansa så snabbt.... det går inte.

har däremot fått lite uppdateringar under tidens gång av kokosraringen (tack hjärtat)
    men det har tyvvär inte varit den roliga positiva infon från tråden som jag hoppats. Det låter som om tantjäveln hittat fler av er även den här månaden
    urs, lider med er tjejer och önskar verkligen att det hade varit annorlunda.

Ser även att det gått illa för gosnosen nu med ivf. Faaaaan en enormt stor kram tilll dig gumman. Kanske inte hjälper just nu, förstårt att allt känns botten... men skickar en kram ändå.

AM hmmmm vad otrevligt att läcka efter fostervattensprov. Hoppas innerligt att det inte innebär några tråkigheter.
    Måste bara fråga....
    du har säkert förklarat det i tråden tidigare men jag har missatd et. Hur kommer det sig att ni gjort fostervattensprov och inte KUB? Nån speciell anledning eller vill ni bara ha ett 100% säkert resultat?

Jag är inte någon fan av CUB (eller kub eller hur det nu stavas...) gillar inte när man bevisar saker statisktiskt, någon utgör alltid undantaget... Så har själv tankar på fostervattensprov så det är därför jag undrar.

Page: vilken otroligt otrevlig historia om din mammas gubbe!!!!! Gissar att du är där nu. Hur länge ska du stanna och hur ser framtidsutsikterna ut för att din mamma ska slippa den gubben? Skickar lite jävlaranamma och styrka!!!!!

Annars är allt bara bra med mig och oss. Borren har haft såååå super kul hos sina kusiner. Syrran har ju tre väldigt tätt och den yngsta är bara 6 mån äldre än borren. Kan säga att hon lärt han massa hyss dom har verkigen haft super kul. Så kul att se.

Jag har fått SUPER stor mage redan nu!!!!!!
    jag fattar noll. Är vel i vecka 9 eller 10 men min mage ser u som den gjorde i fjärde månaden med borren det är heeeel jääävla otroligt!!!!
    Maken skojar om att det är tvillingar. Jag tycker inte riktigt att det är något kul skämt alls..... Jag ska be att de gör ett Ul på inkrivningen nästa vecka så jag får se att det bara är en och att den är normalstor. Inte för att jag är orolig... men det är ett skämt hur stor min mage är....

Annars. INGA symptom alls. Inget illamående, ingen värk i brösten, inga cravings, känner noll och intet. Vad sjutton är det jag har i magen egentligen???? Har dock varit lite trött men annars är det precis som vanligt. Konstigt att jag bara mådde illa i ca 2 veckor.
    Hmmm med borren visste jag ju direkt att det var en kille.... men nu..... vad ÄR det?????

Nåja det lär vel visa sig.

• fru AM

Och jag ser att Kokisen inte är online ... står hon månne kvar i S-gallerian ...

• nennesjuttioåtta

AM
    oj, förstår att du blir lite orolig! Men det är säkert ingen fara! kram!!!

Lapinette
    Kom, vi dansar lite! *tanzing, tanzing, tanzing time*
    Vet inte var energin kommer ifrån idag, men det kan bero på en lätt KLADDKAKECHOCK! Jag vet precis hur du känner dig, vi är så lika ibland. Förutom att du är en symbios av Lindt 85%, gåslever och champagne så är jag mer popcorn, blodpudding och Trocadero.

KOM IGEN NU! *skaka rumpa*

Heyy, det här är nästan som en scen i Nalle Puh, jag är Tigger och Kaninen är Kanin!

• fru AM

Hej Frullis!
    Vi gjorde fvp direkt för att vi ville vara helt säkra (eller 99% som resultatet visar ...). När jag väntade Livia gjorde vi KUB och även om vi fick bra siffror så var jag orolig hela grav. Det är ju bara 90% säkerhet på en SANNOLIKHET man har att förhålla sig till där. Nu har vi två barn och ett ev skadat syskon skulle förändra livet för dem och oss kapitalt. Plus att vi inte är några ungdomar längre och helt enkelt inte känner att vi skulle orka. Så vi ville kolla så mycket som det går att kolla innan.

Det är nog en liten tjej du väntar om du mår annorlunda än med Borren. Tror jag! Tralala!

Nenne: JAg soff-dansar med er *tch-oocka tch-ooka* eller hur dans nu låter

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!