• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Nämen Nenne, BYT LÅT! Vill inte dansa tryckare utan maken... Vill ha litet ös ju...

Nej, nu ska jag dra. Ska springa ärende åt syster, handla mat, åka hem. En vinflaska låter inte så illa.

Imorgon åker jag till hufvudstaden, kommer gå och spana efter er allihop, trots att jag inte har någon aning om hur ni ser ut *hihi*. Men jag saknar ju inte fantasi, så jag kan tala om på måndag exakt hur jag tror att ni såg ut, hur ni var klädda och vad ni gjorde...

• nennesjuttioåtta

nu drar jag på stan helt euforisk! Vilken fredag!!!!

(jag gör mitt bästa för att inte deppa ihop, eller hur? )

Kram på er! Ha en riktigt skön helg!

• MSW

gosnosen! skit skit skit!

ea: enda skillnaden när jag plussade mot när det blev tant var ökade flytningar... När har du tänkt testa, om ingen tant dyker upp??

• start september

Gosnosen, förj-ligt att det inte ville sig. Stor kram och hoppas ni finner tröst hos varandra.

AM, hoppas så att det lugnar sig med droppandet under helgen. Det är lätt att måla f-n på väggen och internet är både av god och ett gissel i vissa situationer, men hittills vet du ju inget konkret som tyder på att något skulle vara knepigt. Och fostervatten återbildas ju kvickt. Kanske är det ändå en bra idé med UL på måndag för att se efter och slippa fundera?

Liten - lycka till med budgivningen!

• Izzie

AM - Hoppas det slutar droppa! Fortsätt med soffliggandet ett tag till!

Lappis - Krya på dig!

Nenne - Du förgyller livet, så är det bara!

Liten - Åh, vad spännande med budgivningen! Har du lust att inboxa vilket hus ni bjuder på? Håller tummarna för att ni får det!

Ore - Ha så kul i sthlm!

Apropå te, har ni testat Ica's nya ekologiska påste? Supergott! Speciellt det med havtorn...
    Annars gillar jag lösviktsteet Lapache och granatäpple...

Ha en mysig helg!

• nennesjuttioåtta

hejhej
    upp som en sol och ned som en pannkaka. Idag vaknade jag och var inte på lika bra humör som igår. Usch och bajs, livet är fanemej inte rättvist.
    Vi delade på en halvflaska vin (fasen vad praktiskt!) igår och jäklar vad vi blev fulla! Fattar inte att jag lätt drack mer än en hel själv när man var ute i svängen! ...

Izzie

Ute är det -4 och en massa snö! Igår kväll var vi ute och gick i skogen efter ån och vad mysigt det var! Jag hade snöflingor fulla pälskanten på huvan (ja, det är nog tyvärr äkta :-s) och trots att det var sent på kvällen så blir ju himlen alldeles ljus och nästan rosa av stadsljusen längre bort när det snöar. Världens bästa årstid! Tillsammans med sommaren såklart. Och våren. Hösten är ju fantastisk också! Äsch.

Gosnosen
    Har tänkt på dig en hel del och önskar att jag kunde hjälpa dig men just nu behöver jag mina ägg själv.

Vi ställer oss i adoptionskö efter nyår, så om några år blir det förhoppningsvis en lång resa till ett varmt land för att hämta ett barn (inte från IKEA då). Känns ganska onåbart.

jajaj, nu är det helg och solen skiner. Yeiii.

• Telemarkgrrl

Kramar, Nenne! Men du vet ju att ni inte har provat IVF än så ta inte ut alla sorger i förväg. Massive Hug

AM, hur går det!?

• Oms

Lillskrutt o svägerskan sover, maken jobbar, stora tjejen e hos en kompis och mormor e på väg hit och jag har previs städat huset - nu har jag liiite egentid vid datorn för att kolla mailen.. fick mail ifrån jobbet som jag sökt och som jag hoppas på. De mailade att de fått över 2500 sökande så det kommer ta ett tag innan man hör ifrån de igen och de uppmande alla sökande att INTE kontakta de under processsens gång... jaha, då får man vänta då!

Ang hår på mäns...huvuden... ja då går jag för rakat - inte helt men nästan, maken har ju afrohår så det blir ju inget stubb när han rakar utan det ligger några milimetrar snyggt längs med huvdet (han brukar stajla m ngt mönster ibland) oandra sidan har jag varit kär i långhåriga hårdrockare tidigar i livet och det tycker jag också kan vara snyggt faktiskt!

Ang Teér - jag lever för o av te - dricker 3-4 koppar varje dag - löste framförallt men iband på jobbet glider det ned ngt påste (jag har m mig eget löste men dricker inte alltid te på min avd) grönt o rött löste. just nu har jag ett grönt te m Gojibär i som är fruktigt o gott och ett rött te m youghurt o mango/ananas - jättegott det med!

oj, nu vaknade hon, blev inga kommentarer... tjingeling

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!