• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl
    Page skrev 2008-11-22 14:11:09 följande:
    Åh, æntrigen får jag komma med en otroligt onødig betraktelse (apråpå jæmføra mæn med kænda mænniskor) Telis make= Kevin Spacey!! Skitlikt!!

Page, det har jag aldrig tänkt på men maken hälsar och säger att det inte är första gången han hör det.
  • Telemarkgrrl

Page igen, hoppas det håller sig lugnt också! Brr, verkligen läskig situation det där.

• Telemarkgrrl

Oh, jag har just just ett skitargt inlägg här på BT och hoppas att jag inte var alltför elak. Men vissa är bara FÖR puckade.

• Fru E

Så äntligen en lugn stund på soffan när brorsbarnen (nästan 1 och 3) med föräldrar hälsar på vänner i närheten. De bor hos oss över helgen vilket är jätte roligt men intensivt. Upp vid sju och sen full rulle hela dan, brukar annars gå upp vid nio tio eller nåt.

Fortfarande inga spår av tant eller tant.....

MSW-jag väntar nog med att testa någon dag till eftersom jag är på dag 30 idag och har haft cykler på 34 dagar ca. Så trist att få minus och sen kommer tanten dan efter eller nåt så den som lever får se . Kom en rejäl laddning (ursäkta....) flytningar (typ som yoghurt/lotion) i förmiddags och sen kommer de lite då och då. Men annars inga symptom förutom skum känsla i tjejmagen men vågar inte hoppas på något så väntar på tanten några dagar till. Försöker pränta in i huvudet att denna cykeln strular och inget mer för att minska hoppet

Vickan-inte illa med AW:n

Lappis-titta på några bra filmer och drick varmt!

• Fru E

Just ja teer.....

Izzie-är Lapache teet svart neutralt? Granatäpple te lät gott

Oms-får nog prova rött te med yoghurt och mango/ananas, har två gröna här hemma med yohurt, Kustfägring ocj Mareld GOTT!

Dags att byta till vinterdäck på bilen och kanske låna grannens hund och gå en runda

• Lapinette

Tillbaka upp från soffan och Finding Neverland. Ska äta lite varm soppa till lunch ... jag vet klockan är snart 15.00 men har inte någon större hunger. Tror febern har lagt sig men kommer inte göra en tum idag.

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-11-22 14:23:13 följande:
    Page, det har jag aldrig tänkt på men maken hälsar och säger att det inte är första gången han hör det.
    Och jag var tvungen att googla fram en bild på nämnda kändis för att sedan hålla med Page!

.... och nu är mögelsaneringen slutförd för den här gången.. håhåjaja....
  • BrudSommar2006

Omsan, har ni svägerskan boende hos er?

Vickan, usch för mögel i källaren, vet ni var det kommer ifrån så att det inte kommer tillbaka? Det har inte satt sig i huset i övrigt i alla fall?

Page, har din mamma hittat någon annanstans att bo nu då? Vart ska hon ta vägen? Har de köpt huset tillsammans eller är det hans från början eftersom han tydligen inte vill flytta?

• viktualia

Mögelpåväxten är på en av ytterväggarna i matkällaren och det beror på att det är fuktigt där inne. Vi har haft 3 banankartonger med äpplen där inne, vilket nog inte förbättrat det hela. Och nej, det har inte spridit sig än utan var bara lite lite på trappan (som utgör tak till delar av matkällarrummet). Men det är borta nu. Nu ska vi grubbla över hur vi ska fixa ventilation och annat där inne. En torrboll står redan där och det är vatten i den... så vi kanske får sätta in fler eller till och med en fläkt...

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-11-22 14:25:32 följande:
    Oh, jag har just just ett skitargt inlägg här på BT och hoppas att jag inte var alltför elak. Men vissa är bara FÖR puckade.
    Jag tror bestämt att jag hittade inlägget och jag måste säga att du var mycket balanserad!!!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!