• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Vickan-ok

Är på dag 31 nu men väntar lite till.....

Hehe att känna efter har jag nästan gett upp eftersom det nästan känns olika var månad sen pillerstoppet.

Var det någon om tog tag i lampuppfinnandet eller det föll på att vi inte hittade någon uppfinnare kanske.

• viktualia

EA... men vid dag 31 börjar det bli spännande jöööööö

Själv grubblar jag som attan över om jag kommer bli besviken eller inte om tanten dyker upp... Jag är ju trådmästare i ambivalens inför bebisfabriksprojekt... det blir spännande att se..

• Fru E

Ja med tanke på att tanten brukar visa sina spår ca 4 dagar innan hon kommer och jag inte har haft en sån lång cykel någon månad (om man räknar 32+4 dar, dvs 36 om tanten visar sina spår imorgon)

Vad är det som du är osäker på egentligen?? Eller är det bara allmänt nojj . Ibland kan hela barnverkstan kännas skrämmande och osäker...

Jag kan vara din kompanjon i nojjning

• viktualia

EA&MJ skrev 2008-11-23 20:33:29 följande:

Vad är det som du är osäker på egentligen?? Eller är det bara allmänt nojj . Ibland kan hela barnverkstan kännas skrämmande och osäker...Jag kan vara din kompanjon i nojjning
    Hela projektet. Det finns inget rationellt som talar mot barnalstring (är gift med Prinsen, både han och jag har fasta jobb som vi trivs med,ordnad ekonomi, villa,volvo och åldern inne...). Bara mitt enorma nojjande.. "kanske nån gång sen" är ju en rätt dålig idé eftersom jag fyller 32 nästa gång. OCH det verkar INTE ändra sig över tiden. Detta nojjande har varit konstant under alldeles för lång tid.

Alltså gör jag som jag brukar - inser att när jag väl fastnat i en tröttsam vinkelvolt som inte leder framåt - så får jag helt enkelt skippa mina osmidiga tankar/känslor och bara kasta mig utför.

Den här hösten har jag lyckats hålla mig undan sex under mina,troligen, fertila dagar. Ända tills för en dryg vecka sedan när vi fick fart på gosandet på dag 16 efter senaste mensen. Och nu lär det alltså visa sig vad som händer. (när jag plussade i somras hade vi haft sex på dag 13)

OM det skulle ha tagit den här gången så finns det framförallt en sak att fnissa åt - det tog sig i så fall under en eldig akt i mina föräldrars gästrum... fniss fniss
  • Fru E

En liten fundering.....kan det vara så att maken inte är så bra på att prata om bebisverkstan så att du får ta hela alltet med funderingar och nojjningar?

Beroende på när jag hade ÄL så blir de kanske (obs STORT kanske) en bebis made in Oskarshamn

Det finns väl nästan inte ett perfekt tillfälle till att skaffa barn där man känner sig helt trygg utan man får som du säger hoppa och chansa ibland men du kommer bli en toppen mamma

• viktualia

EA - helt riktigt. Maken är INTE nån stjärna på att prata känslor och det går länge mellan gångerna jag försöker. Och nojjar/funderar gör jag i princip här i tråden plus i kackel med utvalda vänner.

• Fru E

Kan sälla maken min till din då även om han ibland kan prata lite men tycker att jag nojjar alldeles för mkt

Tror de viktigaste är att man har någon/några som man kan prata med..

• Fru E

Tom mina manliga kollegor på min avdelning har "ögonen på mig" om man tex inte dricker på en fest, så blir i så fall lite svårt att dölja *fniss*

• Fru E

Ouuuupppppps kom ju på att jag lovat maken att inte hoppas allt för mycket så suddar snabbt ut allt jag skrivit ovan *sudd sudd sudd sudd* eller hur det låter

• viktualia

EA - om jag skulle dyka upp i något sammanhang där alkohol var med i bilden och jag inte skulle dricka, tjaaaa då fick jag nog ha en sanslöst god förklaring på lager för att inte bli misstänkt...

...men suputen Vickan har aldrig testat något sådant (avhålla sig från sprit alltså) och därför har ingen behövt grubbla.. (självklart var jag nykter de där veckorna i somras när jag visste att jag var gravid men då befann jag mig mestadels utomlands på semester med maken).

Annars tror jag att folk har gett upp hoppet om mig.. det tjatades värre för några år sedan och sedan i samband med att vi gifte oss hösten 2006.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!