• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Izzie - vi ska sälja en bostadsrätt, som oavsett hur det går på marknaden, har stigit i pris sen maken köpte och renoverade den. På den har vi låga lån, och får av banken låna en bra slant även med lägenheten osåld. Så vi har en del att stoppa in. Problemet är väl att vi är som Ore och man - kritiska så in i norden. Men det kunde ju vara bra att bo i ett hus först, innan vi ger oss på att bygga... Tror vi skulle komma på många bra saker som vi gillar/inte gillar.

Mindre fick ett par rejäla vinterskor idag. Vi har inte haft henne ute och leka sen det blev kallt, för lågskor känns lite kyligt. Men nu hoppas jag maken får ut henne i snön idag. Kanske ett par varmare vantar vore fint med.

• Lapinette

AM - vilka namnförslag jag fick när jag slog in makens och mitt namn. Eulalia eller Frans!!!!

• Ore

Liten: Så tänkte vi också när vi letade hus, att vi kunde bo i ett litet mindre hus ett tag och sedan bygga eget... Problemet var när de mindre husen, inräknat litet nödvändig renovering, blev så pass dyrt att skillnaden mot att bygga helt nytt blev för liten...

Återstår att se hur mycket vi ångrar senare, att vi inte gjorde eller tänkte på.

Men jag tycker ni tänker helt rätt som letar befintliga hus, vi hade också gärna gjort det... Och med fallande priser på bostäder så är ju läget bättre än när vi började kolla för cirka 2 år sedan.

• fru AM

Izzie skrev 2008-11-24 13:07:45 följande:

AM - Kan du inte ringa din BM o få tid för en ordentlig kontroll? Det låter lite segt att sitta och vänta på att de ska höra av sig. Skönt att du inte känt av några sammandragningar idag iaf.
    Inte så lätt att ringa henne. Hon svarar aldrig i telefon - utan man får prata in på telefonsvararen ... Jag känner mig inte så orolig idag. Det har bara några yttepytte droppar som jag INTE tror är vatten. Inga sammandragningar. Men hittills har det varit varannan dag som varit riktigt jobbig så imorgon kanske jag skenar iväg och stövlar in på hennes mottagningsrum ...

Denna vecka borde vi ju få svaret från FVP:et ... Det kanske är bra att jag inte tänker på att vara nojig för det i alla fall utan att jag med full kraft ägnar mig åt att vara tros-dropps-gestapo ...

Lappis: Jag testade igen och fick Åsa-Nisse och Beverly ...

Nej jag bara skojade
  • Fru E

*Fru E vinkar till alla med deppmantelns ena hörn men inte hela tryggt i handen*

Kör med Ciccis metod och pappersmuffar men ska man hålla på så hela dan lär de bli skavsår väl??
    Än inget mer brunt utan svagt beige men kommer väl imorrn igen på morgonen

Efter att ha haft flera vänner i närheten som bygger/byggt hus så lutar vi oss tillbaka och trivs bra i vårt lilla radhus än så länge

Javisst ja de var ju tårta på jobbet nu
    *springer ner till köket innan tårtan är slut*

• fru AM

Tårta, på en måndag!!!! Var jobbar du? I himmelriket!!!!

• fru AM

Tårta, på en måndag!!!! Var jobbar du? I himmelriket!!!!

• fru AM

Två gånger ... då förstår ni hur upphetsad jag blev ...

• Fru E

Hehe ja kan en måndag bli bättre än med tårta när allt annat inte är roligt....
    Vi firar att stället där jag jobbar fyller 10 år så då ble de 3 olika sorters tårta, slurp

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!