• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

AM
    Vad kul att Livia tyckte om den också (men synd att du fick dela med dig, hahaha!)

oj, nu kommer kollegan igen *smiter ut*

• fru AM

Nenne: Hon fick bara några bitar. Nästa gång hon började se sugen ut och tjatande peka mot guldiga asken så sa jag att den TYVÄRR var slut ...

• BrudSommar2006

AM, du hade visst åsikter om overaller?! I höstas läste jag ett test av overaller och bäst i test fick om jag minns rätt en overall från coop och en från lindex. Sedan visade det sig att de måste testat förra årets modell eller något för de overaller som var med i testet fanns inte i affärerna och när vi frågade så hade de inte ens de overallerna med i årets sortiment och visste inte vad det var för något de testat i den där artikeln. Iris har en bamse-overall, tror att den är från lindex, hemma och en från coop på dagis, det är inget fel på någon av dem än så länge, och så har hon byxor/jacka från ellos som hon fått av mina föräldrar som vi inte provat än. Fast nu tror jag inte att hon kommer att klara sig vintern ut på storlek 92 eftersom vi redan bytt till 98 i övriga kläder så det var ju onödigt med tre uppsättningar som snart är för små kan man tycka. Vi stod och höll i en regnbågsfärgad fin overall från molo igår men undrade om det var värt 1500 kr för en overall när det uppenbarligen fungerar lika bra med en för 300 kr från coop. Så eftersom vi inte kunde bestämma oss så blev den hängande. Hade vi haft Iris med oss och kunnat prova hade vi kanske slagit till. Nåväl, det här blev ju väldigt långt, hör gärna dina overall-åsikter!

• fru AM

Om namnslumpgeneratorna på svenskanamn.se får bestämma så ska vårt barn heta Vibeke/Vidar (man matar in mammans resp pappans namn). Nä!

• Ore

Coolt... Jonna/Keizo var våra alternativ. Tror jag passar dem, dock. Keizo känns litet för udda för vår smak, och både Jon och Jonna finns inom ganska nära släkt...

• fru AM

Jag köpte själv en overall från Lidex till Livia. Var ute väldigt tidigt (september) för jag vet att det kan bli svårt att hitta om man är för sen ... Livias är i bävernylon - www.lindex.com/se/Products/Product.aspx&subid=2342843&prodid=1972290&parentid=0&color=1972292&NewView=true - och det är faktiskt inte så himla bra kom jag på nu. Det blir blött och tungt. Förmodligen en revolution för 30 år sedan när barnen hade yllekläder annars men numera finns det faktiskt bättre grejor ... Att jag inte tänkte på det *slår mig i huvudet*. Den kostade visserligen "bara" 500-600 någonting men jag önskar att jag hade lagt på en del och köpt en Reima istället. Finns säkert motsvarande märken som är bra också - men till nästa år ska jag komma ihåg att framför allt gå på kriterierna: vattenavvisande & lätt. Framför billig och rel. snygg (=så enfärgad jag kunde hitta) ... Det är ju framförallt små barn som ändå har svårt att röra sig som man borde unna smidiga vinterkläder ... Det är ju hemskt att se de små Michelingubbarna med armar som står rakt ut från kroppen som vaggar i passgång för att kläderna är för otympliga ... Och i år är Livia i princip en av dem ... Om jag inte gör en kupp och sticker iväg och köper en bättre i alla fall. Få se hur hon och overallen tacklat dagens snöoväder ...

• fru AM

Ore: Keizo låter som ett klockmärke eller en yoghurtvariant

• Ore

Klockmärke tänkte jag också på... Eller ordet "keso" på bredaste skånska. (Ursäkta alla skåningar, om det är jättelångt ifrån...)

Och så påminner jag mig själv om att jag inte är gravid och alltså inte har någon anledning att fundera på barnnamn. Skärp mig!

• MSW

blir det fler barn här så ska de tydligen heta Jana eller precis samma namn som maken (och A's mellan namn..) Skumt..

jaja, hej på er!

Ea: Hoppas att det håller sig lugnt med det bruna!

lappis: krya på dig!!

Vänner: det låter juh bra med stolen! Då vet du juh vad det är för mått på den(undersidan..)? har annars tänkt maila för att kolla upp om de passar på våra stolar...

vi köpte wii fit och guitar hero till wii i helgen.. Skit roligt har vi haft när vi testat...(bara ett par timmar var..... ) har tom lite träningsvärk idag efter "fitet"..

nu dags för lunch! innan i ordning plock och dammsugning då vi får besök av präst ikväll inför dopet!

på alla!

• Izzie

Idag var det lugnt i tråden...

Lugnt var annars det sista ordet att beskriva den andra tråden som Telis, Nenne och Lappis skrivit i. Herregud vilket liv det blev. Tyckte ditt inlägg var bra skrivet Telis. Förstår inte riktigt varför det blev påhoppat... well well.

Har haft en superintensiv helg med bröllop och besök hela helgen. Jättekul men lite utmattande. Dessutom har M vaknat en gång i timmen HELA natten. Herregud så tröttsamt. Tror att hon dragit på sig en förkylning. Jag känner mig helt väck idag iaf. Stackars maken var lika trött han och han skulle åka till Norrköping i snöovädret och sitta på utbildning hela dagen. Grattis.

Det börjar väl dra ihop sig till lunch. Får se vad jag ska hitta på för nyttigt. För helgen har varit en riktig katastrof rent matmässigt. Har inte alls lust att väga mig på xtravaganzamötet ikväll, men det är ju bara att ta nya tag.

AM - Kan du inte ringa din BM o få tid för en ordentlig kontroll? Det låter lite segt att sitta och vänta på att de ska höra av sig. Skönt att du inte känt av några sammandragningar idag iaf.
    Tackar för tipsen ang vinteroverall och vantar. Känns som vi behöver köpa båda inom kort. Matilda går ju bara några steg än så länge, men det är väl bara en tidsfråga...

EA - Oki, det är inte över än alltså... Jag då håller vi tummarna ett tag till. Hoppas hoppas hoppas. Tråden skulle behöva ett lyft i form av ett plus nu.

Liten - Åh vad trist med huset! Men det kommer ju fler (fast det är ju en klen tröst just nu). Det är svårt att sluta när man väl har börjat Ang Kokosen resonemang kring försäljning - Hur bor ni nu? Är ni beroende av att få bra pris på er nuvarande bostad eller är det en hyresrätt?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!