• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • MSW

Izzie: man får en "balansbräda" med som känner av hur du står och om du lutar åt något håll.. Så finns det olika övningar man kan göra, styrkeövningar, yogapvningar, aeorobicövningar och balansövningar (tror jag de kallar det).. Men läs om det på någon sida typ cdon eller nått.. Kanske förklarar bättre än vad jag gör..
    Jobbigt att vakna så ofta!! Ni får sova hela dagen idag ist.. Och hoppas på bättre natt i natt!

Ang hus så hade jag gärna byggt nytt för själva husets skull, men jag tycker att det känns mer spännande att flytta till en befintlig trädgård.. (låter kanske lite knäppt... ) Så spännande på våren/sommaren sedan att få se vad för blommor och växter som finns..

E: Det är inte som de spottings du brukar ha(du hade väl också det?) alltså??

• fru AM

Nenne - whenever du dyker upp igen: du är inboxad

• _koko_

Mmmmm, tårta, det var längesen...

AM - Måste köpa riktiga vantar till conny, har bara fleecedito än så länge, får se om jag slår till på hestra eller hittar något lite mer budget. Tack för tips om sockar! Overall köpte jag billigast möjliga på kappahl i höstas, tänkte att han ändå inte kommer slita ut den nu första vintern och jag tror att jag kommer få rätt i det. När det blir dagis nästa vinter behövs nog något mer slitstarkt.
    Sen verkar didrikssons overaller få jättedåligt i alla tester, trots sitt dyra pris, det är typ det jag vet om overaller...

• Fru E

MSW-jo jag brukar med "spotta" innan tanten kommer.....får helt enkelt se hur det utvecklar sig under veckan. Trodde verkligen något var annorlunda denna månaden då jag normalt inte har alls mycket flytningar mellan ÄL och tant och nu hade jag rikliga som varierade mellan vattninga och som lotion typ men men som sagt man ska ju inte hoppas för mycket och leta symptom

• fru AM

Koko: Det enda man egentligen behöver veta om overaller (och som jag tillfälligt glömde när jag köpte i år): Reima.

t ex
    shop.reimashop.se/

men finns ju på Åhléns, NK och lite varstans.

De är vråldyra men går finfint att sälja begagnat till bra pris, alternativt spara till syskon.

• Ore

MSW: Det där med trädgård ja... Får nog vara glad om vi överhuvudtaget hinner få dit någon typ av gräsmatta i sommar. Har inte andats ett ord om det än, men jag tror på inflyttning i maj-juni ungefär... Men det har jag som sagt inte vågat säga till honom. Han ÄR händig, och jätteduktig, och jobbar jättehårt med huset. Men det är otroligt mycket kvar att göra, och jag tror att det kommer ta ett tag till. Tyvärr, eftersom min käre man är litet optimist och anser att "varför ska vi storstäda lägenheten, vi ska ju flytta snart". Jovisst, men det har du sagt i ett år nu, och kommer fortsätta i ett halvår till...

• Mrs  B

Hej hej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Här är jag.

Dagens middag,som för övrigt är Max favorit just nu,
    Grillad köttbit och kokad majskolv, MUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nu kaffe och ett enormt sötsug, VARFÖR????????????????

Har precis läst läst den "berömda tråden" och jösse vad man tolkar saker och ting på helt olika sätt........
    Innan jag kom med i den här svängen kunde jag nog kläcka ur mig att slappna av så ska du se att det löser sig, för det var vad folk sa till mig.....
    Men sen började man själv försöka och blev ledsen när det inte funkade och andra blev gravida på direkten genom att bara titta på varandra. Då förstod man att det kunde finnas hinder på vägen....

Mitt mantra till mig SJÄLV är:
    Livet är ingen dans på rosor, det finns hinder på vägen, men för varje hinder du hoppar över så blir du dessto starkare i dig själv.

EA
    Hoppas på falsk alarm!

AM
    Hur känns det nu då?
    Vad tror deu förresten om en "bäddfotölj" till vårt problemrum???
    Ska snart ta tag i det rummet nu när hallen börjar bli färdig.

• Mrs  B

Overaller ja......

Har köpt overaller på KappAhl, Lindex och i Ullared och ingen har gått i sönder eller blivit uppsliten......
    Och kom då ihåg att jag har en vilding som heter Max som gör allt och lite till när han är ute på dagis och hemma.

• _koko_

AM - Vråldyra var ordet, my godd!! Har mycket svårt att vänja mig vid att barnytterkläder kostar lika mycket som vuxenkläder! Jag kan ju iaf använda mina ytterkläder i flera år... Och visst kan man sälja begagnat om man nu inte får syskon, men då måste man ju administrera det också...

• fru AM

MrsB: Jag tänker ang. bäddfåtölj: Varför? Ni har ju plats för en bäddsoffa och det är ju sjysst att kunna härbärgera så många som möjligt om behovet uppstår ... Fast om ni har hittat en bäddfåtölj som ni gillar så kan ni ju ta den och dessutom införskaffa en uppblåsbar dubbelbädd. (Dessutom kanske ni har fler ställen att placera sovande gäster på - vad vet jag!?)

Ang. overaller: Det är inte overallernas slitstyrka jag är betänksam inför utan rörligheten och smidigheten, eller bristen på detsamma.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!