• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

AM - hur går det med ditt läckande? Ser det bättre ut? Ska du till gyn?

• fru AM

Hej Lappis! Tack för att du frågar. Det verkar ha slutat! Börjar det igen så åker jag till akuten - orkar inte noja längre! Min BM verkar helt ha tröttnat på mig för hon har inte ringt tillbaka (hon kan ju vara sjuk också ...). Men som sagt - jag hoppas det är lugnt nu ... Jag känner hur den lill* sprätter i magen i alla fall

Om två veckor är det dags för stora ultraljudet.

Kram

• Lapinette

AM - vad härligt! Det låter positivt.

• fru AM

Lappis: det måste kännas bra med tio folliklar. (Det lät väldigt mycket!) Betyder det att det blir tio ägg?

• BrudSommar2006

Massor med ägg på g för Lapinette, tjohoo!!!

Och sprattel i magen för AM, det låter ju också lovande!

Frejis, hoppas att ÄL blir på rätt dag så att det inte blir på en helg då de har stängt - helt galet för övrigt!

Snart är det den 3:e december och min läkartid, tjoho!

• Lapinette

AM - det behöver inte betyda 10 ägg men normalt (de tidigare gångerna) har jag fått ut 10-11 st. Jag hoppas och räknar kallt med ungefär samma resultat som tidigare. Ut med 10 ägg... typ 6-7 blir befrukatade och sedan ett topp ägg tillbaks till mig och 2 till frysen... men självfallet behöver det inte alls se ut så.

• FruCicci

Hejsan...

Vinkar in en snabbis.

Har skummat allt från overaller till ägg, vantar oc ingen mens i sikte nhos EA (låter som mig faktiskt, jag hade bara lite rött, sen kom mest beige färg, sen inget mer, mer än ett pluss)...

Lappis hoppas det blir lika fina ägg som sist då.

Frejis KRAM vännen.

Jag har haft en down period, jag nojjar för att det är ngt på tok med allt...
    Detta har jag löst med att göra annat, som förskingrar tankarna. Tex har jag storstädat lägenheten. Gått igenom alla Victors kläder, städat under sängen, kastat o rensat papper. Rensat lådor. Gjort i ordning allt som har med Victor att göra, sorterat allt från grattis kort när han kom till världen, till dop o kalas etc Idag satte jag in alla bröllopsbilder i album, käkade lunch på east, gick igenom mitt avtal etc etc, så det är skönt att man har haft att göra.
    I lördags var maken o jag på teater/revyn.
    Victor är dessvärre sjuk igen (han är ju extremt infektionskänslig och ligger i 40 graders feber), så vi får se vad morgondagen har att erbjuda, förhopppnigsvis kan vi ta en promenad i snön iaf.
    Onsdag ska jag till tandläkaren (slog av framtanden idag, inte slog, men jag bet i någon jävla monstertejp hemma) och sen ska jag till Grodan för lunch...
    Dagarna går, men tyvärr blir det ju torsdag.... usch vad jag är nervös för detta....
    Åker till mamma efter, och ska vara borta över hela helgen...

Nåväl, liten uppdateringm, och ego.
    Tack för alla sms och tankar!
    GULLE ER!

• fru AM

Lappis: men vi hoppas på det utfallet i alla fall! Om inte fler ändå till frysen!

Hej BS: snart dags för doktorn. Bra

Nu ska jag krypa upp i soffan med en make, te, choklad m havssalt, papparkakor ... Kram på er!

• viktualia

AM - kan man inte ringa sjukvårdsupplysningen eller dylikt?!?

Cicci - kram kram!

Frejis - heja äggkläckningsmaskinen!!!

Slumpgenerator m namn - Jag skulle ha heta JARLA om den där galna mackapären styrt.. min STORE skapare... satt som vanligt och surfade på BT via mobilen och när jag kom till den där länken klickade jag mig in och fick fnissa ett bra tag.
    Maken och jag fick förslagen Erna/Finn.... galet det med!

EA - lurigt med besök i brallan!

Här - har inget dykt upp än men det är ju lite tidigt också... och min cykel pajade lite lagom efter missfallet - mensen har varit både tidig och sen dess... så jag hetsar inte upp mig så väldigt än.

• Fru E

Cissi-hoppas att det inte är kört naturligtvis men börjar bli tveksam...... hur länge pågick det? Var det som tant eller?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!