• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Oms:
    Willy funkar ju inte jättebra internationellt ...

Ännu en Reima-anhängare! Heja

• nennesjuttioåtta

MSW
    heheh, ja även om det säkert gjorde ont på honom så gjorde det säkert ondare på mamma ! Vi flyttar i helgen, först var det fredag, sen blev det framflyttat till på lördag och nu lutar det åt söndag. Han som äger huset är på tjänsteresa utomlands så vi kan ju inte begära att han städar nu i veckan heller. Men det blir säkert bra! Vi ska köra grejer på lördagen ändå, det är bara möblerna som vi tar på söndag.

Jag fick jobba generösa 3 dagar till här. Så imorgon är min sista dag. Ganska skönt, faktiskt *viskar*...

• Fru E

Nenne-då slutar du lagom till när ni flyttar?
    Perfekt i så fall gott om tid till att fixa till huset och packa upp i den takt ni vill

• Oms

Puh! är på sida 331 nu, har så mkt att göra på jobbet men har som mål att komma ikapp på BT - hur låter det haha

Cissi - vad jobbigt m lille Victor - sjuk igen! stackarn och vad jobbigt för er, ni hinner ju knappt få en paus innan det e dags igen! har ni kollat så att ni inte har mögel i huset? Det hade stora tjejens pappa (i ytterväggen) och de har varit jättemkt sjuka det senaste året - läkarna trodde att möglet påverkat deras hälsa stort!

Mrs B - skönt att höra att Malte mår bättre! det är jobbigt när de blir magsjuka då det är så svårt att skynda långsamt...

Am - det låter bra att du inte droppar ngt nu! håller tummarna för att allt är bra (såklart!)

Lappis, Frejis, Ore mfl - håller tummarna för att ni alla får ruva tillsammans och att det kläcks om 9 månader

• nennesjuttioåtta

Cicci
    aaah nej är V sjuk igen? Hoppas han kryar på sig snart! Otäckt med så hög feber, har ni kollat upp det?

Min systerson hade det i omgångar med en massa turer till VC, till slut åkte han in akut och då var det njurbäckeninflammation (eller vad heter det när UVI gått upp i njurarna?) Men det gick bra, han fick t o m träffa några NHL-proffs som då var och hälsade på på sjukhuset så han var nöjd trots allt.

• Ore

Wiiihiii, det är en som blivit "omvänd" i tråden om brudöverlämning, där jag har varit synnerligen aktiv idag... Och skrivit otroligt smarta saker, om jag får säga det själv. (Blygsamhet är en dygd som jag ofta saknar...)

• Oms

appropå kläder så har jag två saker att beklaga mig över...

APDYRA skor till min stora dotter - 1399:- gick kalaset på igår när vi köpte nya vinterstövlar till henne... 1399kr! det e ju helt sjukt att lägga på stövlar till en 12-åring att ha i skolan, i snöbollskrig etc...skitsnygga bruna moccastövlar från Jerns (vet inget märke men det var tydligen ngt exklusivt sa expediten)

Men vad ska man göra hon MÅSTE ha goretex material i dem för som hon går så blir hon plaskvåt inom bara ngn kvart annars! och GoreTex är dyrt - om man ska köpa dammodell men som är snygga och inte bara praktiska... visst provade vi lite eccoskor men hon har hög vrist och tydligen bred häl och flera av dem fick hon inte ens på sig då de inte hade dragkedja långt ned på foten (tydligen smalare iår enl eccoexpediten)... 1399kr... jag e ff i chock tror jag! men vad gör man inte, hon måste ju få vara torr om fötterna!

numero två är att jag o maken är bjudna till hans basketstränares julfest... Denna baskettränare råkar dessutom vara vd för ett stort internationellt designföretag så ni kan tänka er hur påkostad denna fest är - och det vore väl enbart trevligt om det inte vore för att det är TEMA på festen... Temat är Matrix eller Cyberpunk - vad f-n har man på sig då??? känns inte som om jag har ngt i min garderob som matchar en påkostad Matrix/cyberpunk outfit...speciellt nu när vi inte har några extra pengar till detta iom kommande utlandsresa

ngn? AmM - du brukar ju vara bra på kostymer

• Ore

Hmmm... vad har de på sig i Matrix? Kan man inte komma undan med svarta kläder, kanske något silvrigt också om det finns, och ett brett skärp (så spacigt som möjligt), och kanske en lång svart mantel. Kanske kan tillverkas ganska lätt av något lakan...

Men det var ett tag sedan jag såg matrix, så jag kanske tänker fel. Men jag har för mig att han Neo (?) har något sådant på sig...

• Fru E

Hehe e det inte mkt skinn och läder i matrix?? Och svarta solbrillor så klart

1399 kr för ett par stövlar till en 12-åring, ryyyyyyyser

• Ore

Var tvungen att googla, och det verkar vara lång svart kappa, svarta solglasögon och bakåtslickat hår som gäller för Matrix...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!