• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Och så kan ju maken vara Agent Smith såklart, med svart kostym...

• Lapinette

Omsan - det är bara att åla in i tajta skinnkläder och se cool ut!

• Lapinette

nenne - njurbäckeninflammation fy fan säger jag bara. Har haft det två gånger ... hur dum man nu kan vara att köra en repris på eländet? Första gången åkte jag på natten efter min brors bröllop. När akutpersonalen kom till vårt hotell så visste dem inte vem de skulle plocka med sig (jag och alla fulla danskar ). Men de hittade mig i en hög på en av sängarna och fick bära mig på bår ut därifrån.

• Frejis

Bröllop i tråden - I like it och L Wallins klänningar låter ljuvligt. Ni har väl bokat tid för en första genomgång eller hur?

Lappis - känner igen den här känslan att "äggen har släppt". Väldigt frustrerande och jag ville då ha tillgång till ultraljud. En sådan apparat vore kanske en bra investering med tanke på all oro som man känner.

Ego - inget utslag på ÄL-test idag. Får se om min kropp har synkat med sjukhusets öppetider

Koko - här har du en till som bara känner "blä" om allt som hänt idag. Har inte fått följa med på en möte (sur!) och känner mig allmänt understimulerad och uttråkad med tanke på att jag har typ fyra fem veckor kvar. Tror dock inte att de kan hitta på roligare arbetsuppgifter till mig heller. Blä... mao.

AM - barnmorskan hörde alltså av sig. Det var ju bra och så fick du lite restriktioner (blöjbyten)

• fru AM

Omsan: du har fått bra tips på Matrixutstyrsel redan ser jag. Svart, skinnkappa, bakåtslickat hår ... Blir ju jätteläckert!

Dyra stövlar! Livias vinterskoshopping gick på 1200 men då fick vi både höstsko med knyt och vinterstövel. Sonens vinterkängor: 300-400 kr (de var så överraskande billiga att jag inte längre minns!). Han är otroligt billig i drift vad gäller kläder, har inga pretentioner alls, fast han blir glad när han får coola jeans osv. De har ingen märkeshets (än) i sin skola, vilket är skönt.

Nämen nu blev det barnklädesprat igen! Förlåt!

Kan underhålla er med att vi precis fick levererad vår nya fåtölj www.bqofsweden.com/index_produkter_vr_maxima.htm
    till vardagsrummet. Den är GIGANTISK. Maken (190 cm lång) sitter bredvid i en vanlig fåtölj och jobbar och ser ut som en liten liten pyssling i jämförelse ... Fnissar varje gång jag går förbi *tipp tapp tipp tapp tippe tippe tipp tapp ...*

• fru AM

Förövrigt ska vi precis iväg på utvecklingssamtal på Livias dagis. Vi får se om hon får godkänt. Sen blir det förhoppningsvis en tidig middag på CiaoCiao Storgatan (om de har öppet så tidigt - måste googla)

• Liten med Mindre

AM - vilken jättefåtölj!!! :-O

Tydligen har inte tårta gjort min mage bättre. Hoppades in i det sista och tog två bitar... Typiskt! Det blir skoj att gympa ikväll.

• Liten med Mindre

Tror nog fåtöljen skulle matchat kompisars föredetta soffa - en sån där som man bara kan halvligga i, bredaste soffa jag stött på faktiskt.

Ni får nog mysigt du och maken, eller kanske gostid med barnen i fåtöljen?

• _koko_

Jahapp, så var man då plötsligt en dålig hippiemamma. Conny har plötsligt gått ner i vikt (vilket vi ju misstänkte för 2 veckor sedan men då var det inga problem alls vid vägningen). Nu har han på två veckor gått ner så att han väger samma som för 2 månader sedan. 10-månaderskontroll idag.

Och eftersom han får ekologisk ersättning som inte finns på ica eller coop, han får inte välling, och jag gillar inte 5-minutersmetoden, så är jag visst en dålig mamma (sköterskan sa såklart inte rakt ut att jag var det, men sambon skulle övertala mig att ändra på allt...)

Jag är JÄTTELEDSEN. Nu tänker jag faktiskt åka hem från jobbet och gråta en skvätt.

• Frejis

Näää Koko, vad trist hoppas att du mår bättre när du kommit hem. Stor kram!

Liten, hur var de nya Eccostövlarna?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!