• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Oms

Ore - jag sållar mig till de andra här inne" det e ju för djvligt! upp till kamp! * hoppar upp på balistraderna och skriker frihet åt tvättstugorna*

AM - haha, jo maken har nog lagt upp en taktik där

Ang tvättsuga - vi har ett superfungerande system och underbara grannar (för första gången i världshistorien har jag lyckats få det) så vi har aldrig några problem m tvättstugoran. Man visar hänsyn, viker kläder o ringer på dörrar om ngn är sen. vi har två tvätttider per dag och då de är långa (6 timmar)kan man skriva en lapp om att man är sen så att nadra kan tvätta emellan. vi är inte så mågna i vårt hus tror jag, 24 lägenheter men de flesta tvättar i tvättstugan så det kan vara svårt att få tid. vi har en tvättmaskin hemma, den är bara ngt år gammal men vi har den mest som skötbord - glömmer bort att vi kan tvätta i den oxå, haha maken är den som tvättar och har så alltid gjort men visst gör jag det i bland om det passar bättre när jag e hemma.

• Liten med Mindre

Grattis Mathilda-tjejen! Till både 1-årsdagen och tjusig viktuppgång.

Med det trevliga matintaget förstår jag att hon kommit ikapp nu när hon slutat kräkas. Skönt! (Kontrar med att Mindre åt 2x2,5 dl välling, 3/4 portion gröt och 3/4 burk mat igår. Kanske en halv plätt slank ner under plättmassakern också. - ingen bra matdag med andra ord.)

• Fru E

Grattis till Mathildas 1-års dag

Angående barn som äter/inte äter så äter min brorson som snart är tre mer än vad jag gör!! Herrejisses vad han kan äta, tror han klämde 5 våfflor på en gång i helgen

• fru AM

När Livia serveras Gruyèreost (i stavar att doppas i balsamvinäger), goda oliver, broccoli, hallon eller gröna ärtor äter hon mer än en normal vuxen. I annat fall är hon ganska normal

• Mrs  B

Tjaba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Läget tjejer??????????????????????

Försöker hålla ögonen öppna men det är svårt idag eftersom jag har fått vara vaken nästan hela natten pga att Malte hade ont i magen. Gav honom en potatis (slät puré) igår och det var visst inget bra.....
    Blir nog ingen sådan mat idag......

KOKO
    Min bvc-tjej säger att det där med välling är så typiskt svenskt och inget måste att dricka. Jag gillar hennes inställing skarpt, för vad man än frågar så har hon bra svar och mycket humor. Lite "gör som du själv vill och vad du tror är bäst för ditt barn". Så skönt att ha en bra dialog.
    Ringer jag får jag tips, men i slutänden är det ju ändå jag som får bestämma vad som ska göras och det är aldrig några sura miner.
    Malte gick ner i vikt när han började åla och krypa för då gjorde han av med mer energi än vad han fick i sig.
    Nu lever han i stort sätt på välling, pga magsjukan, men hoppas att han får aptit igen och intresse för mat. Men han har ju aldrig gillat lagad mat så vi får väl se.....
    Min make har inte heller någon koll på vilken mat Malte ska äta eller när så när jag är borta är det full genomgång först.

Page
    Usch vilken tråkig sits för din mor!!!!!!!!!!!!!!
    Vet inte vad jag ska säga om det hela.....

• Ore

Jag får nog ta tag i tvättstugeprolemet... Även om våra hyresvärdar är världens snålaste, ungefär, så kan de ju i alla fall ordna ett lås. Även om vi alla i huset har samma nyckel, så vet jag ju i alla fall att det inte är någon utomstående som gör något om det händer något märkligt...

Ibland försöker jag förtränga problemet, bara för att det är så jobbigt att ta tag i det, för att jag inte gillar när grannen ger mig mordiska blickar, och för att vi ändå ska flytta, även om det är ett tag kvar...

• _koko_

Oms - Stort grattis!!! Till er båda.

Och tack för matinfo. Conny äter 2-3 portioner gröt med rapsolja per dag (mer rapsolja nu), 2*1,5dl ersättning (ska vi öka lite nu), lunch och middag vanlig mat, men det är svårt att säga hur mycket eftersom det inte är barnmat, plus 1 macka m leverpastej (uppdelad över dagen) och ~½ liten fruktdessert efter varje mål.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!