• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Vällingens välsignelse har jag förstått beror på att den innehåller mjölk ... Vår BVC-tant framhåller att så fort Livia slutar med vällingen (2 ggr/dygn) så ska vi vara noga med att ge henne mjölkprodukter i samma mängd/volym.

• Mrs  B

KOKO
    NAN 3 finns i en butik här i stan, så visst finns det.
    Ring till din bvc sköterska och prata med henne tycker jag om du fortfarande är irriterad. Känns bättre då!

• Mrs  B

AM
    Max slutade med välling när han var 1 1/2 år, var inte intresserad längre, och sen dess gäller mjölk, yoggi och fil, som han ÄLSKAR!!!!

• MSW

Grattis Mathilda!!

Intressant med mat diskussioner.. A är juh trots allt tre månader nu (imorgon), så det börjar juh närma sig..
    Kanske kan lägga in en fråga på ämnet, när började ni med smakportioner?

• Mrs  B

MSW
    Jag började när Max och Malte var 4 mån och började då med gröt och frukt.

• fru AM

MSW: jag tycker det är jätteroligt när bebisar ska börja äta så jag har prickat fyramånadersdagarna noga - firat med mosad potatis (med lite kokvatten/eller bröstmjölk i). De hajar oftast ingenting i början och sitter och fladdrar med tungan. Sonen deppade ihop vid första "tuggan" och började gråta ... Livia var mer positiv. Åh - det är så kul!!!!

• _koko_

Oms - Eftersom jag inte kan sluta tjata: De jag känner i USA och europa ställer sig helt främmande till välling. Kanske går det att få tag i, men det är inget gemene man ger till sina barn.

Har läst på om nan3 och vet att det är som du skriver, men eftersom det inte är måltidsersättning vi är ute efter (min uppfattning är: barn över 10 månader ska inte ha måltidsersättning utom möjligen när de är sjuka), utan måltidskomplement känns det som att det skulle passa oss bra.

Viktnedgången har pågått i två veckor, dvs att få panik över det är ju att gå överstör alldeles.
    Så, nu har jag kidnappat tråden alldeles för länge, FÖRLÅT!!!

Hur ska jag locka tillbaka frejis, lappis, nenne, mfl??
    VI HAR JU ETT BRÖLLOP ATT PLANERA!!!

...Funkade det?

• Liten med Mindre

MSW - fyra månader här med, men vi började med grönsaker (eller vitsaker - potatis, palsternacka, majs,...).

Just nu är det lite segt att jobba. Jag är ju så beroende av att kunna fråga andra om input till manualerna, och det blir liiiite komplicerat när 90% av de som sitter på information inte sitter på sin plats. Eller ens är på kontoret. *mutter*

Det känns som om jag missat ett viktigt möte när så många är borta. Tur att några till är här i alla fall.

Undrar förresten om inte jag skulle ta min lilla avdelning på en trevlig aktivitet - me myself and I. Vi kan ju ha skoj tillsammans!

Synd bara att jag inte fått någon budget till avdelningen...

• fru AM

Liten med Mindre skrev 2008-11-26 13:18:52 följande:

Undrar förresten om inte jag skulle ta min lilla avdelning på en trevlig aktivitet - me myself and I. Vi kan ju ha skoj tillsammans! Synd bara att jag inte fått någon budget till avdelningen...
    Tror du inte att din avdelning skulle må bra av en liten spa-dag? Sgel Plaza ska ha en bra spa-avdelning med bl a floating ... Låter superskönt!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!