• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

Ore igen - NAJJ! Körsbär går tyvärr bort här, chili däremot, gärna en sån som exploderar i styrka i munnen som practical joke.

Och no limit till trots vill jag göra inbjudningskorten själv, råkar tycka att sånt är väldigt roligt...

• fru AM

Cake topper: Jag är definitivt en cake toppertjej (startade t o m en tråd här på BT i ämnet en gång i tiden - för att få tag på en spec. cake topper jag sett i en tidning).

Vad tror ni om ett (stort) glashjärta med guld som på något sätt pulserar ljus ... ?

Koko - jag tror du måste ha pimp-kappan på dig nästa gång för att vi ska tro dig Låter fin!

• fru AM

Koko: detta med inbjudningskorten - göra själv (bröllopsfixaren i mig RYYYYSER): OK men inspirationsresa inför detta - för brud och alla tärnor - till Barcelona?

• fru AM
    _koko_ skrev 2008-11-26 13:32:32 följande:
    AM - Nä, sambon vet inget om planerna, jag ska sammanställa allt och ge honom i julklapp tror jag.
    Strålande! När han förstår att ca 30 pers redan är engagerade i frågan så kommer han ju bli helentusiastisk!
  • Ore

Jag älskar all choklad utom lakritschoklad, så kör den du gillar bäst...

Hur planerar vi möhippan då? (koko, håll för öronen... Eller kanske ögonen...)

• Lapinette

kokisen - så klart vi ska ha en snordyr Chardonnay!!! Ser att ni pratar bröllop och alkohol igen .

• _koko_

AM - Jo, jag vet, men det skulle kännas så fel att inte göra dem själv på något sätt... Fast jag kanske kan nöja mig med att designa dem, så länge jag hittar någon som gör dem EXAKT som jag vill. När jag tänker efter KAN det ju vara lite jobbigt att göra 200 inbjudningskort själv...

Inspirationsresa till barca, absolut!

• Lapinette

Barcelona - man jag ska ju dit om några månader kan vi inte ta New York istället??!!

• Ore

Koko, nu är du tillbaka i rätt anda. Det är KLART att du ska hitta någon som gör dem exakt. Vi snackar ju no limit här...

• _koko_

Lappis - OJ, det är klart vi åker till NY, jag har ju gnällt hur länge som helst att jag är den enda i hela väääärlden som inte varit där... Då kan ju sweetan vara med också!

Ore - Rodnar lite, borde ha tänkt på det från början!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!