• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • _koko_

AM - Japp. Lila detaljer, så som tunna sidenband på inbjudningarna och i våra smycken (ametister och vita diamanter).

• fru AM

Conny i lila, guld och vit päls. En liten kungadräkt med mantel osv ...

• fru AM

Ska sambon ha amtister och diamanter i sina smycken? Är inte Elvis död?

• Ore

Våra smycken = kokos smycken. Hon uttryckte sig nog bara litet blygsamt...

• Lapinette

Fördrink på Grand låter bra. De har Pol Roger !

OT - har ingen aning om vart äggen tagit vägen? Kanske lossade de igår när jag och maken värmde upp inför ÄP??!! Den lilla skrutten som bara var 5 mm i förgår är numera 10 . Som sagt ... vi får se hur många de hittar på CvL. Förra gången såg läkaren 8 folliklar och jag fick ut 9 ägg.

• fru AM

Ore skrev 2008-11-26 14:14:41 följande:

Våra smycken = kokos smycken. Hon uttryckte sig nog bara litet blygsamt...
    Aha! Det är klart. Bruden + tärnornas smycken ... (Var ett tag beredd på att börja skissa på en Graceland-variant av bröllopet)

Nä hörrni! Bröllopsfixarn tar paus. Ska iväg och fixa "Veckans Värsta I-landsproblem" (kanske en ny tävling i tråden?). Fåtöljen vi fick hem igår levererades med två kuddar. Och den ena var i FEL FÄRG!!!! Lila (!) istället för tegelröd .... Majjjj Goddd! BUtiken vill ha tillbaks sin lila kudde och ska iväg och hämta en tillfällig kudde (tills vår tegelröda levereras om ett par veckor) ... Det är ett sjå ...

Tjingeling!
  • Liten med Mindre

Heja kaninäggen - tror säkert att de 3 bara busar och gömmer sig i skuggan av de andra. Vill ni inte ha busungar får ni nog passa er för dem... Hoppas hoppas på massor med fina ägg som bara längtar efter sin andra hälft!

Ore - "våra smycken" stämmer säkert - för visst kommer väl alla tärnor få ett fint smycke till minne och som tack för "hjälpen"???

• Liten med Mindre

Aha - AM hann först...

back to work.

• _koko_

Precis, mina och era smycken = våra.

AM - Jisses, lila och tegelröd låter som en riktigt hemsk kombination! Stackars er som måste vara ha en tillfällig kudde i två veckor!!

Sambon skulle definitivt gilla ett graceland-bröllop, men nu är det ju MITT bröllop vi planerar.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!