• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Tycker allt du kan dela med dig lite av chokladen Ore så att vi kan få lite under deppmanteln med även om jag tittar ut från den mer och mer

gosnosen-nej inte det med!!! Vilken otur du har, skickar lite glögg och choklad till dig med så du blir lite gladare

Frejis-tycker allt de kan ha öppet under helgen för din skull!

• Lapinette

Telis - shit, har du ont i en hel vecka! Stackare! Själv klagar jag över min smärta som håller i sig i ett dyng. Tar en, max två tabletter och sen klarar jag mig.

• Frejis

Lappis - jag fick ut exakt lika många ägg som min doktor såg i follikelform, men det var ju fler folliklar i början. Var självklart besviken men det kändes bättre efter ÄP.

Nu såg ju barnmorskan minst fyra folliklar (1+3) och jag har ju inte tagit några hormoner alls. Skumt!

• Oms

Idag ska vi fotografera Mathilda hos en på Bt vanligt förekommande fotograf Ozdeleau.se jag har inte fotat där tidigare men har vänner som gjort det o blivit nöjda så vi prövar vi med - har införskaffat supersöta klänningar så det ska bli riktigt kul!

har ngn av er eller ngn ni känner fotat där nyligen?

nu har jag bara 3 arbetsdagar kvar!! sen får vi besked om ny organisation och nästa torsdag kommer info om resursen som sen börjar mån 8 dec. jag hoppas ff på att få det jobbet jag sökt men de är mitt uppe i att gå igenom alla 2500 ansökningar som de fick så jag får snällt vänta... iaf så har man sagt nu att om man får ett jobb när man är i resursen så får man halva sitt avgångsvederlag. förut sa de att man bar fick pengaran om man avstod fråna tt söka jobb via resursen men nu har de kommit på att folk söker jobb mer aktivt om de får pengar för det

min dröm är ju dock att få ett jobb av mig själv,inte säga ngt, ta erbjudandet och gå - då får jag (o alla andra som tänkt göra så, typ alla) hela avgångsvederlaget samt ett nytt jobb - och då ska jag betala av alla gamla lån o fixa till lite här hemma! *drömma kan man ju alltid få göra*

• Lapinette

Frejis - så det blir fyrlingar!!!!

• Frejis

Lappis - mm, det skulle ju var något en riktig belöning för all väntan *ironisk* och min make skulle typ kunna vara pappaledig i fyra år Har skojat om det här hemma.

• Lapinette

Ahhh... men kanske två av dem tar sig och det blir tvillingar. Lite mer hanterbart!

• Telemarkgrrl

Lappis, ja jag måste äta maxdos på Orudis i en vecka ungefär. Inte så konstigt att jag bara älskar min lilla Synarela-flaska.

• Lapinette

Märks det att jag har MASSOR att göra och snart ska springa iväg och klippa håret (lugg hoppas jag men min frisör kan vara jäkligt envis emellanåt).

• fru AM

Telis - ja, jag har ju som sagt knaprat de där tabletterna ett tag och min läkare bluddrade till det lite när vi pratade om att jag skulle försöka bli gravid under sommaren. Hon sa åt mig att jag kunde äta tabletterna för att sedan sluta i god tid när jag hade tre månader kvar på grav. (de kan tydl. orsaka hjärtproblem hos fostret under sista trimestern). När vi sedan försökt under sommaren och jag gick till läkaren i augusti hade hon precis varit på kurs ang detta och hon sa åt mig att sluta m tabletterna omedelbart ... Blev lite orolig efter ett tag eftersom jag upptäckte att jag hunnit bli gravid och åt tabletter parallellt en vecka ungefär ...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!