• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Flisa80

Vad många välkommen jag har fått. Tack!! Det har jag inte mött på någon annan tråd förut. Förstår verkligen att ni är tajta om ni har hängt här i 2,5 år... Förstår att jag verkligen har kommit till rätt ställe om jag behöver veta något om ÄL och allt annat som har med barnagörandet att göra. Tänk att man kan vara så nervös över att inte kunna få barn...det är just nu min stora skräck!

• nennesjuttioåtta

Flisa80
    När drar ni igång verkstaden? I juni? Elelr gifte ni er i juni i år?

• Flisa80

Nej vi gifter oss i juni nästa år, och sen tänkte vi köra. Men jag blir galen av att vänta! :) Men vill ändå vänta. Men samtidigt...det är en plåga att inte veta om man kan.....

• nennesjuttioåtta

Aha, då är jag med. Men för de flesta så är det ju inga problem och varför ta ut ångesten i förskott? Blir du gravid fort så har du ju nojat dig och mått dåligt i onödan. Och tar det tid så har du nojat dig flera månader i onödan (istället för att börja noja dig efter några månader). Om du förstår hur jag menar.

• nennesjuttioåtta

Men här finns all samlad kunskap som du inte hittar någon annanstans. Så nojja på!

• fru AM

Så härligt att se dig online, Nenne! Och hej igen Flisa! Nenne - har du sett Flisas tårtor!?

• Flisa80

Jag förstår precis hur du menar och du har självklart rätt. Om det bara vore så enkelt. :) Jag inser ju också att oro är det sista man behöver när man vill försöka skaffa barn. Det får vara bra med det nu. Ska fokusera på att försöka förstå mig på min kropp istället och det verkar ju inte vara det lättaste... Brukar det ta lång tid att komma i fas (eller hur man nu ska uttrycka det) efter många års användande av p-piller?

• fru AM

Nenne - Livia är hemma och lite magsjuk idag och jag har hållit henne lite kort vad gäller maten (så magen fick vila). Men hon är nog inte så sjuk ... hittade henne med den fina guldchokladasken som du skickade, hon satt och plockade och slickade i sig smulorna - njutningsfullt

• nennesjuttioåtta

Flisa
    Om du frågar Vickan så NEJ (hon blev ju gravid direkt).

AM
    JAAAA helt fantastiska! Jag vill ha tårta!!!! I guld med lila snirkelikrokar?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!