• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Jag ska ge mig hem och laga en god middag åt mig och maken. Ha det!

• nennesjuttioåtta

Syster Dyster säger du? Vaffö då då? Känns det jobbigt inför ÄP? Jag tror stenhårt på dig nu!

Jag är ju mitt emellan mens och ÄL, usch och fy vad trist det är. Träffade min kompis i förrgår som nu är bautastor om magen (hon ska ha i mars) och grät när jag gick hela vägen hem, tills maken hann ifatt mig på cykeln. Varför ska man inte kunna umgås med gravida ens en gång? Jag blir bara så ledsen att de har något stort på gång som vi är så långt ifrån. Nej, jag måste få tag på någon hjärnskrynklare snart. Såg på en kompis blogg att de haft dop i helgen med många gäster och jag insåg att alla andra förmodligen var där i mitt tjejgäng, utom jag. Men det vet jag ju inte säkert, men de umgås ju så mycket nu när de alla har ungefär lika gamla barn. Undrar om jag inte blev vjuden för att de vet att jag ändå skulle ha tackat nej eller för att det är läskigt att ha en infertil kvinna där som skulle kunna kidnappa deras barn.

• Flisa80

Herregud. Jag var borta i 20 min och ni har skrivit flera sidor!!

Slutade för ett par månader sedan med pp så då borde det ju vara igång tills juni. :) Vi ska absolut!!! ha kul medan vi försöker. Har hört att det ska vara det mest lusthöjande som finns, att försöka skaffa barn. Vad säger ni? Stämmer det??

• Flisa80

Jag behöver hjälp med alla era förskortningar inser jag.... Hjälp en oförstående!

ÄP?
    VUL?
    BIM?? (eller vad det nu var...)

• Telemarkgrrl

Nenne - !!

Hej och välkommen Flisa! Har du gjort dom där tårtorna själv?! Den där bruna med rosa blommor är ju bara för läcker.

• fru AM

Flisa:
    ÄP - Äggplock (som man gör som ett led i en ivf-behandling, alltså konstgjord befruktinng, Ägget plockas ut och befruktas med makens spermier och planteras sedan in igen)
    VUL - vaginalt ultraljud (för att se äggblåsor, ägg, eller väldigt små embryon)
    BIM - beräknad ickemenstruation - alltså den dagen man borde få mens men inte vill att den ska komma efersom man vill vara gravid istället

• fru AM

Hej Telis: Jag är galen i Flisas tårtor! Jag TROR att det är tårtor på önskelistan/planeringsstadiet inför bröllopet ... Eller, Flisa?

• sweetstreet

Å har inte hunnit läsa ikapp (som vanligt...) men vill ändå skicka kramar till alla som behöver det!
    Själv är jag ledig idag och imorgon! JIPPIIIIIEEE!!!!
    Jag är nämligen såååååååå TRÖÖÖÖTT!!!!

Lill-tjejen har kommit in i en period när hon sover så dåligt! Vaknar var och varannan timme hela natten. jag tror det är någon form av utvecklingsperiod för hon verkar drömma otroligt mycket hela tiden och jag tror att det ibland är drömmarna som väcker henne.
    Däremelan äter hon fortfarande väldigt frekvent även på nätterna så näe det blir inte mycket sömn....
    Tror att sömnbristen gör mig lite låg ibland. Haha, igårnatt sov jag typ 2 timmar på hela natten. Och sedan jobbade jag som vanligt 9 timmar. Jag som egentligen tänkt att jag skulle kunna ha ngt kortare dagar nu, men det har snarare blivit längre. Är så jädra stressad över jobbet också! Måste få fram en del resultat tills innan vi reser till Sverige över jul. Och det är ju bara 3 veckor kvar!

Men har bestämt mig att jag sedan typ från slutet av januari eller så, ska ta det lite lugnare med jobbet igen. För jag klarar itne av detta tempo när jag inte får sova. Plus att jag ju VILL TRÄFFA min dotter också! Nu är det ju maken som har mesta tiden med henne hemma på vardagarna. Hon går ju på dagis också såklart, men efter att han hämtar henne där så har han ju ett par timmar med henne innan jag ens kommer hem.

Men det är så stor skillnad när man är ledig så nu ska jag njuta av den här långhelgen!!!!
    Det är ju Thanksgiving här idag så vi är bortbjudna ikväll vilket också är så jädrans skönt! Ska även bli skoj!!

Förresten ni SKÅNETJEJER!!!
    Vi har fortfarande inte bokat ngn biljett ner till Skåne. Funderar på en hyrbil. Men vi lär säkert komma till Lund ungefär runt den 28:e december eller så. Så om ni fortfarande är sugna på att ses och typ ta en fika under någon av dagarna mellan jul och nyår så vore det UPERKUL!
    TINGA, jag vet inte ifall det kanske är jobbigt för er att ta med båda grabbarna ut, så om du tycker det vore enklare ifall vi ses hemma hos er så är jag öppen för det också. Då kan vi ta med fikabröd! Men ta nu inte detta som att vi MÅSTE ses HOS ER för så menar jag itne! Det var mest en tanke på att det kanske är jobbigt at koordinera två små skruttar för en fika på stan. Jag tycker det ibland är knepigt med bara en....
    Men som sagt, annars kan vi ses på ngt fik också. Fast det måste nog bli ett med mycket plats för barnvagnar för det lär väl bli en del sådana???
    Tror jag lyckats se att ngn av "nykomlingarna" också är skåning. Var det EA&EJ kanske??
    Iallafall är ju alla Skånetöser som råkar finnas i regionen välkomna att dyka upp.

Kram kram!

• Telemarkgrrl

Alltså, den där bruna, undrar om det är vit och mörkchokladmousse och färska hallon i?! Det skulle jag ha om jag fick en sån tårta....

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!