• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Telemarkgrrl

AM, kan du inte skicka länken till mig så att jag kan få kolla iallafall?

Vad SKÖNT att allt var okej!

• Telemarkgrrl

Kramar till dig, Cicci! Om du inte kan sluta nojja är det kanske bättre att göra ett fvp, du ska ju inte behöva gå och vara orolig till i juni. Ha det så skönt i helgen!

• Izzie

Det här artar ju sig till en toppendag för dig, AM! Grattis till fvp-resultatet och dina reafynd!

Cicci - Vad skönt att det visade låg risk. Men är du fortfarande orolig kan det kanske vara bra att överväga fvp ändå, mest för sinnesfriden. Ha så gott när du är borta!

EA - Ha så skoj i Köpenhamn! Hoppas du hittar en massa fina saker och att tanten håller sig borta!

MSW - Jag tycker absolut att du ska prata med din BM. De har ju kuratorer som är insatta i sådana frågor och jag tror det kan vara bra att prata med någon! Kram!

• Liten med Mindre

AM - vad skönt med bra resultat! Grattis!

Cicci - hoppas att du kommer fram till hur du vill göra, och får ro av det. Kram!

Telis - de pratar allt som oftast på nyttighetsprogrammen om att omega-3 gör under med mensvärk och pms. Kan det månne hjälpa mot endo-ont också? Skulle ju vara kalas i så fall.

Vet inte direkt om det hjälper förstås - är hyfsat labil i humöret både med och utan fiskolja. Men det finns ju de som påstår att de blivit bättre.

• FruCicci

Tittar in igen innan jag ska till bussen...

AM: Jo men, vi såg allt på bebisen, väldigt tydligt. Den simmade runt och var helt klar med det den ska. Fötter, fingrar hela ansiktet, sååååååååååå märkligt att se allt detta. Vi såg även alla inre organ på den som hjärta, utinblåsa, magsäck etc (den hade redan druckit masa fostervatten såg de).

Ja hörrni, det finns ju en anledning till att jag nojjar o inte mår bra, noch jag måste helt enkelt prata med BM om detta nu, så hon kan hjälpa mig vidare.
    Jag kan inte förklara för er hur fruktansvärt konstigt jag mår, det närmaste jag kan säga är att det känns som ångest, väldigt tryck på bröstkorgen hela tiden, oro helt enkelt.

Hur som helst, AM igen, så kom jag på att jag ska skicka min make till Wallingatan efter jobbet. Eller i morgon, det är ju han som har den stora plånboken ändå just nu och han ska inte med till 2 årskalaset o min familj i Blekinge.
    Ska bli spännande att se om han hittar ngt till Victor.
    Han kom hem med en skit snygg Ralph Lauren pike sist, Wimbeldon collectionen *stolt*. Fast den var inte på rea, han hatar affärer o reor, men detta verkar vara annorlunda.
    Du måste säga till nästa gång!
    Maila mig ditt nummer, så ringer jag nästa vecka, pratar mkt gärna ag detta med FVP. TACK vännen!

BS, Victor hade 40 graders feber i 3 dagar (såg att du undrade innan) och skulle varit hemma igår igentligen, men jag tog honom till dagis iaf. Man ska ju ha en feberfri dag sägs det, men jag kände bara att han är ju aldrig på dagis om jag inte myglar lite.... Idag var han knappt 3h.
    Hur som helst så vet jag inte varför han blir sjuk hela tiden (känns som han blir det iaf). Infektionskänslig säger doktorn bara.
    På måndag börjar allvaret! Phu.
    Håller på att leta barnflicka nu och har lite krokar ute, får se vad som händer här framåt...

Jag tror jag får titta in i morgon o kolla lite vad som hänt.

Stor kram på er alla i alla fall!
    Nu måste jag dra!

• Ore

AM: Härligt med bra resultat från FVP!

Cicci: Usch, låter inte bra med oro och tryck över bröstkorgen. Hoppas att prat med BM och kanske även ett FVP kan hjälpa dig, för det låter inget roligt med sådan ångest. Kram!

• Liten med Mindre

Cicci - definitivt prata med BM, och kanske någon kurator eller liknande om det första inte hjälper. Men sånt har nog en bra BM koll på.

Trevlig resa! Hoppas på mysig advent i Blekinge med.

Bra att maken får lite shoppinguppgifter! Mindre-pappan shoppade fina vinterskor i måndags, halva priset och allt. Bra, för jag var inte pigg på att lägga ut 700 pix på gore-tex kängor till ett krypbarn.

Och nu är det snart bad-dags! Hoppas det blir skoj. 20 killar och 3 tjejer - varav majoriteten är småbarnsföräldrar. (VD brukar smått uppgiven sucka över att vi är ett så produktivt bolag...) Troligen inget vilt flirtande i alla fall. (Skönt att jag inte blir så ÄL-nipprig som koko i alla fall - nu när hela avdelningen ska visa upp sig i badkläder... )

• Lapinette

Cissi - det låter tungt! Du som annars är en sådan optimist. Tror du gör rätt i att komma iväg och få prata med någon.

AM - vad skönt att allt såg bra ut!!! Grattis!

ego - pratat med min akup som ville att jag skulle komma in imorgon men jag kan helt enkelt inte vara borta mer från jobbet. Hon verkade förstå och insisterade inte (vilket hon absolut hade gjort om hon tyckte det var viktigt ... en liten envis dam det där). Angående att vara borta från jobbet så har jag haft 1 akup besök, 2 blodprov och 2 läkarbesök den här veckan och för krydda till det så var jag och klippte mig (och tog bort allt grått) nu på lunchen + 1,5 timme. Sitter och jobbar ikapp på kvällarna för jag har såååå mycket att göra.

Visst... varför är jag då här! Tillbaks till rapporterna.

• muggles

Cicci: härligt med resultatet! Klart att det är en frisk liten krabat därinne. Men förstår din noja ändå. Kan det vara så att ångesten är från i somras, att du inte "hann" bearbeta aborten innan du var gravid igen? Jag vet inte, jag bara flummar... Jag känner iaf precis igen känslan du beskriver (fast har haft den i andra sammanhang).

MSW: tråkigt att du känner så - absolut bra att prata med ngn!

gosnosen: vilken otur du har!

Telis: ajaj vad ont du måste ha Usch.

Är det ngn som har koll på Tinga - hon verkar försvunnen sedan en tid?

Och vart tog Nenne vägen?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!