• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

Det är det värsta med dunderbra värktabletter - att man inte ska ta dem om man försöker bli gravid. Det står något liknande på min burk som jag har vid mensvärk. Försöker alltid låta bli men tillslut måste jag bara ta en tablett för jag mår så mycket bättre.

gosnosen - skit med infektion och allt! Håller med om att det någon gång får vara slut med djävligheter! Kram på dig!

Frejis - det är dags för Otrivelle på lördag kl 22:00. Ska ta sprutan senare än vanligt och åka till Uppsala senare (maken blev glad ... men inte jag som inte får äta frukost).

Gällande äggen så tror jag att det var så som Liten skrev. Läkaren såg inte alla senast pga att de låg lite huller om buller (bakom varandra). Fast vem vet 3 folliklar kanske gick bakåt i utvecklingen? Är ju inte konstigt om resultatet blir sämre nu än för ett år sedan då jag fick ut 10 st.

• Lapinette

Tänkte också på det - om man har en regelbunden cykel så kommer ju mensen alltid på samma dag. Jag har haft min de senaste månaderna på en helg!

• Oms

Gosnosen - men stackare! hur mkt ska du drabbas av? hoppas att du snart blri bra igen!

BS - ja visst är det jobbigt när ens barn inte passar den "allmäna mallen" i ditt fall så är det ju så att Iris är lång och det brukar faktiskt vara större variationer i de storlekarna än för de som är kortare, jag är inte hundra men jag har för mig att Reima är rätt så korta i ryggen -Mathilda har kort rygg o långa ben och hennes Reima passar jättebra nu. Däremot är nog stadiums overaller tvärom, dvs långa i ryggen (iaf förra året då min väninna letade efter en sån till sin då 3-åriga dotter) kolla på Familjeliv - där brukar man hitta sån info!

Frejis - håller tummaran för att det ska ta sig au naturel denan gång!

Lappis - håller tummarna för fian ägg på måndag *skriver in i almanackan*

• Frejis

Brudsommar - precis så är det. Ofattbart! *jag skulle nog ringa klinikschefen eller hans/hennes chef och undra vad de håller på med, en helt klar avvikelse i mina ögon* Nästan tur att jag känner att jag kan vänta med FET i några månader, annars blir man ju jättestressad.

• Lapinette

Frejis - nu är jag fortfarande i äggtankar. Hur många såg dem på dig och hur många fick du ut? Det är ju även så att det kan vara tomma folliklar fast det har aldrig hänt mig tidigare.

• Frejis

Lappis - då vet jag när jag ska hålla tummarna för dig Jag tror dock och hoppas att det blir samma fina resultat vid ÄP och att äggisarna bara leker kurragömma

Jag har inga sådana superbra tabletter eller så känns de inte sådär superduper. Har haft både Orudis och Dexofen och Ardinex (kodein, ipren och ännu en preparat i samma piller), men är förmodligen så van vid preparaten att de inte alltid hjälper. Eller så är de helt enkelt för svaga.

• Frejis

Lappis - jag fick ut sex ägg, men han såg ju nio eller tio från början. Sedan var de "överblivna" folliklarna borta vid kontroll-UL och han såg sex st.

• Lapinette

Överblivna folliklar? Menar du att det var 12 folliklar och 6 ägg men de såg 9-10 vid VUL.

Som sagt hos mig har de sett ungefär 8-10 folliklar på VUL och sedan har jag fått ut första gången 11 och andra gången 10 (kommer inte riktigt ihåg).

• Telemarkgrrl

AM, jo jag vet det där med Orudis och fertiliteten. Jag äter visserligen maxdos men "bara" en vecka under mensen och dom borde ha gått ur kroppen till ÄL. Dessutom är det inget alternativ att inte ta dom, jag måste det för att överleva. Jag har så ont att jag skulle hellre ta dom även om jag visste att dom fungerade som totalsäkra preventivmedel.

Just nu spelar det ju som tur är ingen roll längre eftersom det är kanske ett halvår kvar till ett ev ÄD-försök.

• Lapinette

Minns bara att jag var jättebesviken att han bara såg 8 folliklar när jag var där på VUL. Maken fick trösta mig hela vägen tillbaka till Stockholm men sen när vi var där på ÄP så fick de ändå ut 10.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!