• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

nenne jobbar väl typ sin sista dag eller har hon redan gjort det?

• Ore

Nenne är väl i flytt-tagen, om jag inte minns helt fel... Det är väl imorgon, eller?

Tinga vet jag tyvärr inte...

Och på ego-fronten så fick jag precis höra att jag kommer bli avlastad med en del av mina tråk-uppgifter på jobbet. Jag har länge hävdat att det inte borde ligga på mig att göra detta. Och efter att min chef under min semester insåg att pappersarbetet inte på något vis fixas på en kvart eller så per dag, utan att det lätt kan ta 1/4 av min arbetsdag plus att det är otroligt sårbart om jag är hemma sjuk en dag, så har han verkligen jobbat för att lyfta över detta på någon som jobbar med administration. TACK för att jag får slippa något som både är tråkigt, och som kräver en noggrannhet som jag inte har naturligt...

• Ore

Oj, snart en timme och inte ett enda inlägg... Läskigt tyst, alltså... (ok, jag har inte blivit av med tråkjobbet än, det är därför jag tittar in hit titt som tätt...)

• muggles

Ore: låter ju super! Själv har jag jobbat undan en del surdegar som legat länge. Har ju haft för mkt att göra för att hinna allt, men nu har det varit lugnt denan veckan så jag har kommit ikapp. Har tom kunnat avlasta en kollega med några grejer. *nöjd*

• Ore
    muggles skrev 2008-11-27 15:58:57 följande:
    Ore: låter ju super! Själv har jag jobbat undan en del surdegar som legat länge. Har ju haft för mkt att göra för att hinna allt, men nu har det varit lugnt denan veckan så jag har kommit ikapp. Har tom kunnat avlasta en kollega med några grejer. *nöjd*
    Oh, det skulle jag också vara nöjd med!!! Jag är nästan ikapp. På en front... Då har jag bara tre-fyra fronter kvar att komma ikapp med... Suck.
  • nennesjuttioåtta

hohoooooo?!?! *eko*

Hej!

ojojoj, jag missar ju att kunna påverka bröllopsplanerna här! Men hallå, har ni tänkt på vad ni ska ha för MUSIK?!? Blir det liveband (jag tänker här i stil med Live Aid, eller kanske något mer dansant typ Justin Timberlake-skaka rumpa?), pompös hårdrock med grymma bomber och fyrverkerier till tårtan och en kammarmusikorkester som lite bakrgrund under minglet? E-type var upptagen men jag sa att vi ändå inte var intrsserade.

Idag har jag varit til AF och anmält mig igen, till återvinningen, köpt julklappar och fler flyttkartonger och hämtat ut paket på Konsum. Oerhört produktiv, men sen tog orken slut och nu sitter jag i soffan framför tvn men jag hade behövt torka ur garderoberna och köksskåpen. *gääsp* Men jag har julmust och tomteskum som proviant så sockerkicken borde sätta in any minute!

• nennesjuttioåtta

Gosnosen
    Åååhhh fy fasen vad är det för knas du råkar ut för? Nu får det vara slut på motgångar! *kraaam*

Lapinette
    Oavsett hur många ägg det blir till slut så tycker jag det mest intressanta i den här soppan är din akupunktör. Hon tror ju verkligen på er nu!! Måste kännas skönt eftersom hon inte varit så uppåt tidigare meddin temp och så. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH vad december kommer att bli lång! *sliter mitt hår av iver*

Telis
    Uhuuuuuu stackars dig som har så ont!!! Borago ska ju också hjälpa mot PMS, men jag anar att det har mer med endon att göra att du har så ont så då gör det nog varken till eller från. Hoppas på bra resultat av testcykeln!

EA
    Men nu har du väl spårat länge nog utan att tanten dragit igång på allvar. Ska du inte testa ändå???

Vickan
    Hhahaha, du verkar ju inte ens behöva tajma ÄL för att bli gravid. Kul att se att du börjar luta åt rätt håll!!!

Cicci
    usch, det där låter inte alls bra att du mår så dåligt! Hoppas du får tag på din BM så att ni kan prata igenom om fvp kan hjälpa dig slappna av. Men jag tror ändå att du måste få prata ut med något proffs för det kanske är som Muggles säger, att det kommer ikapp dig nu från i somras.

Ore
    Gött att din chef förstått att du har haft för mycket!

AM
    Hurra för bra resultat på fvp!!!!!*krulltrumpet*

What else...?

PIGGELAINEN! hur har visningarna gått?!??!

• nennesjuttioåtta

OUCH! Vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! *pinnngg*

Arapapapapapapapapapaparia ara pa PA pa PA pa PA pa arapapapapapapapapapapapariaa

Fan vad gött det är med socker! Weheeeeeuuuu!

• Flisa80
    BrudSommar2006 skrev 2008-11-26 21:12:27 följande:
    Cacaokrisp, mums, mintkrokant, också mums, men blockchoklad eller körsbär, neej usch!Telis, förlåt att det blev ännu en overall-fråga!
    Är man desperat så är man.....
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!