• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Greta 1980

Hej alla!

Är borta ifrån BT ett par dagar och ni skriver så tangenterna rasslar!
    Kul att få lite skön läsning så här på måndags morgonen!

mia8: Vi ska nog ha Lena på Taket som catering. Dem hade bra priser och var väldigt tillmötesgående. Cajsa´s kök verkar oxå väldigt bra, men blev snäppet dyrare än Lena på Taket.
    Maten verkar ligga i samma pris, men det som skiljer är personalkostnad samt porslinshyra.
    Kingstreet sägs ju vara dem bästa, men det kostar oxå lite mer då.
    Har hört att man kan catera ifrån Ica väst, kanske kan vara värt att kolla upp?!

vargtassa: jag vill oxå gärna veta vad ni ska ha för mat? Verkar ju vara ett kanonpris! Hyr dem ut personal oxå?

• Igia

Hej!
    Vi har haft martinas på våra fester och de har kanon god mat och vi har fått hur mkt som helst. Kan varmt rekommendera de.
    Vi har även haft Bärsta mkt och de har både "meny" och att de kommer med sina stekbord. De ligger inte allt för dyrt på sina priser. Runt 150-300 inkl sallad, bröd osv.

mia8 skrev 2008-10-31 15:00:48 följande:
    Oj vad mycket matnyttigt jag har hittat här! Tur att jag hittade er! Jag ska också gifta mig nästa sommar. 25 juli närmare bestämt! Lokal bokad, kaplansgården. Ska prova Martinas catering imorgon. Har tänkt italiensk buffé. Har någon några tips och råd ang maten? Vi ska ha vigseln ute och är ute efter en borgerlig vigselförättare. Någon som har ett bra förslag på någon som är bra? Viktigt att det blir en personlig vigselakt.
  • Greta 1980

Har hört att vissa använder ikea´s 15kronors lakan som dukar...
    Någon som sett/provat?
    Är dem inte lite tunna?
    Visserligen kan man ha något mer på men...
    Tips någon?

• Igia

Nu har jag komit hem från sundsvall och nu är det mesta klart... Eller kanske inte, men de stora sakerna iaf.

Kyrkan
    Lokalen
    Fotografen
    Cateringen
    Floristen
    Frisören
    Make up artisten

Nu ska vi kolla med hotellen och fixa inbjudningskort...

• F A M E

YES nu har jag bokat kyrkan och vi ska då nu gifta oss fredag den 31 juli kl 12-13. Har pratat med prästen som tyckte dagen var utmärkt bra val nämligen hans egna .

Dock så skulle han skriva in de i sin bok och ha de i tankarna när han börjar planerar sin sem. Så än är de inte spikat helt att de blir just han som gör de. Men är han bara i närheten så skulle han komma och viga oss om så han hade sem. Gulligt va.

Haaahhaaa jo jag känner denna präst också via barndop som har varit i familjen osv.

• F A M E

Dvs prästens eget bröllops dag skulle jag ju skriva. *sorry*

• mysan31

Alla: Var det bröllopsmässa i uppsala nu i helgen...

• F A M E

Tänk de undrar vi också som tänkte åka dit ev för en titt.

mysan31 skrev 2008-11-03 21:37:03 följande:
  • Igia

Det ska det vara i Vasasalen kl 11 tror jag det var...

mysan31 skrev 2008-11-03 21:37:03 följande:
  • ung blivande brud

Självklart har du rätt, man är inte äldre än man känner sig. Åldern är bara en siffra, dock nyfiken för det =)

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009