• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Äntligen är det min tur

Jag kan ge er ett tips om att det ska tydligen bli en bröllopsmssa i slutet på januari. Jag fick ett samtal om jag ville vara utställare där. Men jag ju på min bröllopsresa då så jag kan inte. Kommer inte ihåg vad företaget eller stället de skulle va på heter men jag hojtar till om jag kommer på det.

• Igia

Vad roligt! Grattis!
    Var i Sundsvall i helgen så då blev det mkt synda... Men nu kör jag stenhårt har gått ner 3kg so far. Kör lite morgonpromenader innan frukost och så har jag en liten intern tävling medmig själv. Har en stegräknare och ska slå mina steg från vecka till vecka tänkte jag. Tränar lite på gymmet oxå.

Sobeit skrev 2008-11-04 22:31:33 följande:
    I söndags var den sista dagen på min diet och jag firade med att ta på mig brudklänningen en gång till bara för att se hur den sitter nu. Oj, vad lycklig jag blev. Jag känner att jag definitivt är på rätt väg och klänningen börjar faktiskt sitta löst i midjan nu. Jag kan berätta att jag gick ner exakt 5 kg på dieten!Så nu är det 1 månad med vanlg mat och sedan är det GI som gäller. Igia och Greta 1980: Hur går det för er tjejer? Nu har ni kommit halvvägs. Håller tummarna för er! *kram*
  • mysan31

Betalar man när man kommer dit på bröllopsmässan
    i uppsala...Hur länge håller det på...

• monkay

Tror de har öppet mellan 11-16...Men är det ngn som vet exakt var i slottet vasasalen ligger?

• Sobeit

Nu har jag varit förbi vår lokala handelsträdgård och bokat min brudbukett. Den kommer att innehålla vit hortensia, vita pioner, vinröd kärleksört, vinröda kvistrosor, mugröna och björngräs. Och lite grönt längst ner på handtaget liksom. Den blir lite hängande, inte riktigt droppformad och björngräset och murgrönan kommer att mjuka upp formen så att det blir lite busigt. Inte så strikt. Grundfärgen i buketten är vit och accenterna är vinrött. Den kommer att bli helt underbar!! Min m2b´s coursage och näbbarnas buketter kommer att bestå av lite grönt, vit hortensia och vinröd luktärt. Allt kommer att hamna på ca 1700-1800. Jag är så himla nöjd!!

• Sobeit

Greta 1980:
    Kan säga att det inte blev sååå mycket promenerande i helgen. Jag storstädade hemma för m2b höll på med ved hela helgen. Vägrade gå hela stora svängen med lillan i vagn. Dessutom har jag svällt upp som en boll om magen nu för det är mensdags. *blä*

3,5 kg är inte illa! Kanon och bra att du känner skillnaden i kroppen. Misstänker att du har mycket bättre självdiciplin än jag har.

Hör gärna av dig om du vill ha promenad-sällskap!

• Greta 1980

monkay & mysan31;
    Vasasalens ingång ligger nere i valvet, nedanför museumet. Men ni lär nog se vart ni ska när ni kommer på lördag.
    Antar att man betalar när man kommer dit.

Vi kanske ses!

• Greta 1980

Sobeit; Grattis att du fixat bukett, du är så himla driftig, önskar att jag fick lite utav dig. Men hoppas få mycket inspiration och idéer på mässan på söndag.
    Kanske kan vi ta en promenad i kväll? Har faktiskt gått varje kväll denna vecka, iofs bara 40-50 minuter, men har åtminstone fått i rutinen och numera driften att jag vill gå! Alltid något!

Alla Uppsalabrudar;
    Blir kul med mässan!
    Ska bli så kul att få se lokalerna! Vi ska ju vara i Vasasalen på vårt bröllop samt gifta oss i Vasaborgen, som för övrigt oxå skall hålla öppet på söndag om någon vill titta! Ska tydligen vara vackert!

Vi hörs!

• koholma

Greta 1980: Vi vill också viga oss i Vasaborgen, vem har du kontaktat? Hörde i somras att det kanske inte gick att viga sig där längre men det måste ju ha varit fel...

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009