• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • F A M E

Håller faktiskt med dig där, vi funderade också varför all fokus var p åbruden. Man är väl ändå 2 som gifter sig, annars så hade jag varit gift för länge sedan om de bara krävdes ena parten.

Maja21 skrev 2008-11-09 19:36:24 följande:
    Jag och min blivande var på mässan idag. Vi var båda imponerade och tyckte att det var väldigt välordnat. Fast kanske lite väl inriktat på bruden och hennes tillbehör? Lite fokus på brudgummen hade enligt min mening inte varit helt fel...Vi blev väldigt intresserade av Vasasalen som lokal. Är det fler av er som planerar att vara i den lokalen?
  • F A M E

JO men de gjorde jag också bokade både make up & att få inbjudan på bröllopskurs på colletion.

Jag tycker de var lite dålig att bara ha ett företag där av varje sort så att säga. Jättesvårt att veta vad som finns tillgängligt om man inte kan ha konkurerande affärer samtidigt. Även om de nu var väldigt trångt där osv.

Tycker de bort åtminstone finnas en papper på vad olika företag som heter som håller på i denna branchs i alla fall.

Vi han aldrig prata med fotografen för de var så mycket folk där när vi kom och sen när vi gick så var hon inte där då heller. Fast vi gick när dem började med uppträdandet, hade ju en lite fet list att uträtta på stan innan vi var tvunga att återvända hem till barnvakten.

• F A M E

ursäkta mina fel stavningar osv men jag är ganska trött idag.

• ung blivande brud

Maja21: Vi var där och tittade för drygt 1 månad sen, och jag tyckte han betedde sig ganska fräckt mot oss iaf . Samma kille stod vid dukningen idag på mässan. Han ville ha flera tusen extra om vi ville dansa och stanna efter kl 23 på kvällen, men borde karln inte förstå att man ska dansa!? 4000 kr extra ville han ha om vi ville dansa, annars fick vi bara ha en lugn middag i salen enligt honom.

• FrökenFräken1

Tack maja21! Jag ska kolla upp dom! :)

• FrökenFräken1

Förresten maja21- vad kostade dina klänningar- bara för att få en bild...

• Maja21

De kostade runt 4 000 kr vill jag minnas. Då syddes de upp helt enligt mina önskemål och tyg ingick. De var emellertid balklänningar och man kan ju utgå från att priset ökar något när det handlar om brudklänning och bröllop. Men hon är himlans duktig!

• Maja21

Okej, det var bra att veta. Vi talade med honom en stund och jag hade lite svårt att förstå vad som ingick, inte ingick i priset etc. Det mesta var "fantastiskt bra" och allt annat "gick att ordna". Cyniker som jag är undrade jag vilken haken var, även fast det såklart är positivt att det fanns möjligheter att få precis som man vill.

Hmm, han sa inget om extra för dans, det ska jag kolla upp!

ung blivande brud skrev 2008-11-09 22:29:43 följande:

Maja21: Vi var där och tittade för drygt 1 månad sen, och jag tyckte han betedde sig ganska fräckt mot oss iaf . Samma kille stod vid dukningen idag på mässan. Han ville ha flera tusen extra om vi ville dansa och stanna efter kl 23 på kvällen, men borde karln inte förstå att man ska dansa!? 4000 kr extra ville han ha om vi ville dansa, annars fick vi bara ha en lugn middag i salen enligt honom.
  • ung blivande brud

Ja vi kontakde honom för ett prisförslag för en middag och typ fest, men inget vilt. Då sa han 8000 kr..När vi sedan var där fick vi veta "vi borde förstått att det inte fick vara någon dans då, för då ville han ha mer betalt" Ville vi ha dans (vilket är ganska självklart) och om vi ville stanna efter 23 på kvällen, skulle vi betala hela 12 000 kr! Ganska stor skillnad tycker jag..

Så dubbelkolla med honom och ta upp allt, för han verkar inte särskilt ärlig! Men annars är ju salen grymt fin att vara i =)

Ett annat tips är att kolla görans kök i kristallen, vi ska vara där. Jättefint, bild finns i mitt galleri.

• monkay

Min kompis pratade lite med den där killen också, och fick då prisuppgift på 15 000kr. Nu vet jag förståss inte vad som ingick i det priset, men låter ju väldigt märkligt att han ger så många olika prisuppgifter... skumt!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009