• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • F A M E

Nja man kan sitta 6 personer runt våra bord också, om man kör den enkel men vi kommer att slå i hopp dem, så att de blir till 20 platser. Dels för att vi upplever de så trångt på bordet och vill inte jämka borddukningen med att gästerna ska sitta trångt.

Vi vill ha ö-bord, vi tycker ju om att inte vara som alla andra . Så ska man räkna borden så så kommer vi att ha 16 bord inklusive barnbordet. Samt 1 stort serverings bord där man kan ta maten men de är ett alldeles eget rum de.

Greta 1980 skrev 2008-11-09 10:52:42 följande:

Fame: Vi kommer som sagt att bli ca90 personer och fick då uppgiften att 18 bord behövs. Man sitter ca 6 personer per bord. (vi kommer bygga alla bord ihop som ett E)Men vid honörsbordet blir det ju endast 3st per bord efterom det där enbart sitter personer på en sida om bordet.Verkar som vi har betydligt mindre bord än er, (18gånger 80cm)
  • F A M E

Vi har varit på mässan idag, kul att se hur alla tänkte runtomkring sina bord.

Vi fick oss en rejäl tanke ställare angående våra ringar. Samt så hittade jag var jag ska handla mina underkläder någonstans. Kändes att de klickade mellan oss på engång.

Kommer defenitivt att gå ner till collection för en titt in för våra inbjudnings kort osv.

Men visst kommer de en större mässa nästa år? där dem visar kläningar osv.

• monkay

FAME: den stora bröllopsmässan är på Norrlandsnation den 29 mars nästa år om jag inte missminner mig...

Var också på mässan idag, superkul var det. Vi hade tänkt att boka Lena på taket förra veckan, men sen så blev det aldrig av. Blev så glad när jag idag bokade och fick veta att det var 10% rabatt på priset om man bokade på mässan. Perfekt, blir ju några tusen i rabatt

Sen bokade jag även blomloftet att göra min bukett, gillar verkligen dem, brukar handla rätt ofta där. Men hade inte tänkt på att man kan beställa bukett därifrån oxå.

Är det ngn annan som bokade ngt på mässan?

Vilken bra dag det blev idag, är så glad! Nu ska jag hem och krama pappa på hans egen dag!

• mia8

UJa vilken bra mässa. Vi bokade oxå Lena på Taket, tror att det blir jättebra! Det var även jättekul att prova ringar...jag får nog tänka om lite...blev inte snyggt med mina planer i praktiken... Blev lite besviken på att inte några andra fotografer var där... hon var väldigt dyr som stog där. Så nu får jag leta på egen hand. Tips tas gärna emot!!!!!!!!!!!!!!!!

• mia8

Greta 1980: Jag skulle gärna visa MIN klänning! Har redan beställt! Jag rekomenderar verkigen Bridaloutlet. Massor av klänningar att välja mellan och jättebra priser. Jag var i stockholm och testade och den kommer med posten! www.bridaloutlet.se - min klänning är Christal!

• mysan31

fame: Jag var ochså på mässan idag och fick lite insopiration...
    bokade in mig på en kostnadsfri make up,så dom skulle rina den här veckan...

• Maja21

Jag och min blivande var på mässan idag. Vi var båda imponerade och tyckte att det var väldigt välordnat. Fast kanske lite väl inriktat på bruden och hennes tillbehör? Lite fokus på brudgummen hade enligt min mening inte varit helt fel...

Vi blev väldigt intresserade av Vasasalen som lokal. Är det fler av er som planerar att vara i den lokalen?

• Maja21

Som tips på frisör: Hair Team på sysslomansgatan i allmänhet och Malin L i synnerhet. Har satt upp mitt hår ett flertal gånger där och blivit superfin!
    www.hairteam.se (tror jag)

monkay skrev 2008-09-30 14:40:59 följande:
    Va roligt med en Uppsalatråd! :)Vi gifter oss 15 Augusti 2009 :) Någon som har ett tips på en bra frisör till den stora dagen? Och priser i Uppsala?
  • FrökenFräken1

Hejhej!! Jag hakar på här! Vi har planerat dagen den 24 januari 2008 och kommer att vara i Sigtuna. Vet inte riktigt var än bara... Men jag är i Uppsala nästan varje dag, så jag hoppas på massa goda råd! Synd att jag missade mässan idag- man var borta och två barn blev glada för en dag på Nickis istället... Men den stora frågan...: Jag måste nog totalt sy om min mammas gamla klänning istället för att bara ändra lite eftersom den inte går att få ren. Så jag behöver verkligen tips på snälla, påhittiga och prisvärda sömmerskor!! Börjar bli lite stressad nu, vi har inte riktigt kommit igång än..
    Kram!

• Maja21

Elisabeth på After Six är väldans duktig. Hon var även med på mässan idag. Jag har sytt upp två klänningar hos henne och varit väldigt nöjd. Lite osäker på vad ändringar kan kosta hos henne dock. After Six ligger på Sysslomansgatan. Annars är Mäster Arnes mycket duktiga, på Drottninggatan.

FrökenFräken1 skrev 2008-11-09 20:32:37 följande:
    Hejhej!! Jag hakar på här! Vi har planerat dagen den 24 januari 2008 och kommer att vara i Sigtuna. Vet inte riktigt var än bara... Men jag är i Uppsala nästan varje dag, så jag hoppas på massa goda råd! Synd att jag missade mässan idag- man var borta och två barn blev glada för en dag på Nickis istället... Men den stora frågan...: Jag måste nog totalt sy om min mammas gamla klänning istället för att bara ändra lite eftersom den inte går att få ren. Så jag behöver verkligen tips på snälla, påhittiga och prisvärda sömmerskor!! Börjar bli lite stressad nu, vi har inte riktigt kommit igång än..Kram!
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009