• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Greta 1980

Jag tänkte köpa dekorväv av vår lokala Blomsterhandel, även kallat sizoflor (eller något sådant)
    Nu hade jag en bit hemma som jag provade med bara. Man kan tydligen köpa dekorväv lite överallt, men är tydligen lite billigare på rulle och det har ju ofta blomsterhandlar och kan ta hem.
    Jag valde dekorväv eftersom den finns i massa olika färger!

• Sobeit

Greta 1980:
    Fiffig du är! Jag ska fundera lite mer på hur vi ska göra och testa med lakanen och en bit spets här hemma. Får se vad det blir i slutänden.

• Igia

Hallå på er alla pysslare!

Vi tänkte gå lite mot strömmen och ha svarta dukar... Har satt mor och svärmor på att sy. Har lite tur då våra bord inte är så stora så att bredden på tyget räcker till längden på bordet. Så det går åt ungefär bara hälften så mkt tyg då

Hur många lakan kommer ni behöva?

• mysan31

Hejhej!!!
    Är dte någon som ska på mässan på söndag i uppsala...
    När börjar den och hur länge håller den på...
    vad kostar och vart ligger det...
    blev många frågor samtidigt...
    jag fick ledigt från jobbet så nu kan jag gå på mässan...
    kan man köpa biljetter där eller måste man beställa biljetter till mässan...finns det nån hemsida som man kan gå in och se på..
    tacksam för svar...

• F A M E

Har ingen aning mysan, har bara hört om de på radio och där låter de som att man kan bara komma.

Sobeit: Har inga grannbarn som är så pass stora att kunna hyra in. Har ju redan haft den tanken i huvudet redan men kommit på att de är tekniskt omöjligt.

Jo våra barn ska också sova hos någon mormor/farmor men de tar vi senare.

• monkay

Mässan är mellan 11-16 och är i Vasasalen på Uppsala slott. Tror det är salen som ligger i södra tornet. Men man lär ju se vart allt folk går. Har läst här att det kostar mellan 50- 100 kronor för inträdet!

mysan31 skrev 2008-11-07 18:16:46 följande:
    Hejhej!!!Är dte någon som ska på mässan på söndag i uppsala...När börjar den och hur länge håller den på...vad kostar och vart ligger det...blev många frågor samtidigt...jag fick ledigt från jobbet så nu kan jag gå på mässan...kan man köpa biljetter där eller måste man beställa biljetter till mässan...finns det nån hemsida som man kan gå in och se på..tacksam för svar...
  • Greta 1980

Igia; Vi blir ca 90 personer. Har räknat med ca 18 bord.
    Kommer därmed behöva 18 dukar men kommer att köpa ca 10 till. Man vet aldrig vad som händer och vi vill ju även ha dukar vid drinkbord, tårtbordet mm mm

Ska bli så kul med mässan imorgon!

• F A M E

ohoj hur många ska ni h runt varje bord på eran middag?

Vi har ca 68 st och kommer att ha 4 bord inklusive honörsbordet. Dvs så kommer vi att ha omkring 20 st personer per bord.

• F A M E

Och ett barn bord som jag alltid glömmer bort att de finns med. Så 5 bord då för oss.

• Greta 1980

Fame: Vi kommer som sagt att bli ca90 personer och fick då uppgiften att 18 bord behövs. Man sitter ca 6 personer per bord. (vi kommer bygga alla bord ihop som ett E)
    Men vid honörsbordet blir det ju endast 3st per bord efterom det där enbart sitter personer på en sida om bordet.
    Verkar som vi har betydligt mindre bord än er, (18gånger 80cm)

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009