• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Sobeit

Igår var jag och köpte klänningar till våra döttrar. Våra lite större tjejer kommer att bli små damer i likadana modeller och lillan fick en liten spets/tyll historia så hon ser ut som en liten fe. Totalt gick det på 1048 :- och det tycker jag är ok!

Så nu är den stora att fixa inbjudningarna. Ska sätta igång idag och förhoppningsvis går det bra. :-S Är verkligen inte den mest pyssliga människan så vi får väl se. I huvudet ser de helt fantastiska ut iallafall.

Och så är vi med kock! Vi är överens om menyn och han ska komma och provlaga för oss den 8 november så det känns bra!

Här rullar allt på enligt planerna! Hur går det för er andra?

• Sobeit

Nu har jag suttit och ringt runt lite för att kolla priser på bröllopstårta.

Ica Kvantum:
    Från 30 kr/bit för Blåbärsprinsess, Opera och Prinsesstårta
    extra för sockerpasta och andra fyllningar och dekorationer
    Tårtställningen har en deposition på 1000 :-.

Ica Maxi:
    Från 25 kr/bit för typ prinsesstårta. Extra för sockerpasta och andra fyllningar.
    Tårtställningen har en deposition på 500 :-.

Åbagar'n i Heby:
    Från 22 kr/bit.
    Tårtställning har en hyra på 200 :-.
    Kommer att ha stängt en period i början av nästa år pga personliga skäl. Oklart när hon öppnar igen.

Har ni andra brudar några priser att dela med er av? *nyfiken*

• Greta 1980

Tack för tipsen ang. tårta!
    Har tyvärr inga tips i nuläget. Men vet att någon konditor ifrån Brantingstorg ska vara med på mässan nästa helg och dem ska tydligen vara duktiga!
    Hur länge törs man vänta med tårta tror ni?
    Åbagar´n i Heby är duktiga och jättetrevliga, samt bra pris men tänk om hon inte öppnar innan stora dagen...

• Igia

Som även Greta 1980 skrev så Brantingstorg Bageri... Vet inte ngr priser dock.

Hur har det gått med korten? Jag vill oxå börja med korten men vi kan inte bestämma oss för hur de ska se ut.

Angående dieten så är det ju helt sjukt, jag orkar inte äta allt idag... Nu börjar det bli märkligt

Sobeit skrev 2008-10-29 12:50:54 följande:
    Nu har jag suttit och ringt runt lite för att kolla priser på bröllopstårta.Ica Kvantum:Från 30 kr/bit för Blåbärsprinsess, Opera och Prinsesstårtaextra för sockerpasta och andra fyllningar och dekorationerTårtställningen har en deposition på 1000 :-.Ica Maxi:Från 25 kr/bit för typ prinsesstårta. Extra för sockerpasta och andra fyllningar.Tårtställningen har en deposition på 500 :-. Åbagar'n i Heby:Från 22 kr/bit.Tårtställning har en hyra på 200 :-.Kommer att ha stängt en period i början av nästa år pga personliga skäl. Oklart när hon öppnar igen.Har ni andra brudar några priser att dela med er av? *nyfiken*
  • Sobeit

Igår bokade jag en tårtställning på Ica Maxi och det är därifrån osm vi kommer att beställa vår bröllopstårta. Nu återstår valet om vi ska ha vita prinsesstårtor eller vita chokladtårtor.

Första inbjudningskortet är oxå klart så nu har jag en dummie att gå efter. Har t o m köpt en egen skär och bigningsmaskin för att få till det. Collection hör i Uppsala har nu nedsatt pris på sina maskiner så passa på om ni vill ha en. Annars kan man alltid hyra en av deras för 30 :- för 4 dagar.

• mia8

Oj vad mycket matnyttigt jag har hittat här! Tur att jag hittade er! Jag ska också gifta mig nästa sommar. 25 juli närmare bestämt! Lokal bokad, kaplansgården. Ska prova Martinas catering imorgon. Har tänkt italiensk buffé. Har någon några tips och råd ang maten? Vi ska ha vigseln ute och är ute efter en borgerlig vigselförättare. Någon som har ett bra förslag på någon som är bra? Viktigt att det blir en personlig vigselakt.

• F A M E

Snart är de dax att åter ringa för att boka kyrkan. Och hoppas på att INGEN har bokat våran dag ännu samt att klockslaget funkar, så vi slipper krångla med de.

• ung blivande brud

Kanske är lite efter här, men kan säga att Görans kök i Kristallen är grymt fint! Där ska vi vara , vi gifter oss den 16/12-09.. Jättefin miljö, och mycket utrymme..Bra priser på buffe/menyer också. Ett jättebra tips! :) Är jag den enda "unga" här? ^^

• F A M E

Beror lite på vad man menar med "ung". Jag känner mig ung & är fyllda 30.

ung blivande brud skrev 2008-11-01 22:09:41 följande:

Kanske är lite efter här, men kan säga att Görans kök i Kristallen är grymt fint! Där ska vi vara , vi gifter oss den 16/12-09.. Jättefin miljö, och mycket utrymme..Bra priser på buffe/menyer också. Ett jättebra tips! :) Är jag den enda "unga" här? ^^
  • Vargtassa

Jag är 28 år, varit tillsammans med min m2b i 11 år på våran bröllopsdag och vi har tve finfina grabbar som fyller 3 resp 6 år i vinter.. Tycker jag är relativt ung med de förutsättningarna
    ung blivande brud skrev 2008-11-01 22:09:41 följande:

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009