• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • JAG2009

Hej jag är ny här, min blivande man har nyligen friat. Jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Har aldrig trott att jag skulle bli gift :). Nu när jag äntligen har hittat mannen som jag vill gifta mig med så verkar det helt omöjligt att hitta någon lokal/kyrka för nästa sommar överhuvudtaget. Jag har ringt runt i två dagar till lokaler och bygdegårdar men det verkar helt kört. Jag känner mig ledsen och är nära på att ge upp. Har ni något tips, vill helst ha lokal där vi kan ta med egen mat/dryck. Tack på förhand A PS Bra initiativ till detta forum.

• Greta 1980

Hej Jag2009 & grattis!
    Välkommen till vår rosa bubbla!
    Tips på lokaler där man får ta med eget är Botan, Vasasalen & Granebergsgården
    För fler idéer läs våra tidigare trådar, där finns massor av tips!
    Lycka till i ditt letande!

• Greta 1980

Morötter, blomkål och ägg!
    Vilken smakupplevelse, eller hur alla "Sahlgrenska brudar"!?
    Håll i!

• Igia

En liten rättelse bara om man vill söka på Graneberg så heter den Granebergsparken...

• Igia

Mmm, vad gott med ägg och macka! Dax för lunch snart och det blir inte banan hihi

• Igia

Nåt annat. Det är Sahlgrenska dieten Det är ett 4v matschema och då ska man gå ner i vikt på det.
    Om du inboxar din mail kan jag maila dig den om du vill ha.

mysan31 skrev 2008-10-21 18:15:41 följande:
    vad är sahlgrenska dietschema som ni bantar på...Är det cambrigde eller är det nått annat...
  • JAG2009

Hej och tack för tipsen Greta.
    Jag har nu prelbokat både kyrka och lokal i juli :)Ska och kolla i helgen så jag vågar inte hoppas förens jag har en bokning i handen.

Angående er diet så har jag gjort den för ca 8 år sedan på gymnasiet. Om det är den där äckliga soppan, bananer, grönsaker i kött i olika dagar. Jag vet att man går ner mycket. Men vilket humör jag var på, ingen ville umgås med mig efter 2,5 vecka och 5 kilo så jag slutade och gick upp 10 :)
    Jag önskar er alla tappra lycka till! Ett tips: När jag tränar och det känns jobbigt så ser jag mig själv gå altargången, det ger ny energi.

Trevlig kväll nu skall jag sluka tidningar :)

• koholma

Hej Uppsalabrudar! Vad har ni bokat för fotograf? Vad ska det kosta, hur länge ska ni ha henne/honom? Berätta allt!

• cake73

Hej Uppsalabrudar,

Jag är en tårtdesigner kan man kan säga som gärna svarar på frågor etc. Älskar att arbeta med bröllop så jag engagerar mig så gärna.

Lycka till!

Charlotta

• brud2009

Vi har bokat Rowas foto. Hon kallar sig själv för amatörfotograf, men jag tycker hon tar jätte fina bilder vilket är det viktigaste för oss
    Vi har bokat hennes halvdagspaket då ingår:
    - 1,5 timmes porträttfotografering före eller efter vigsel
    - fotografering under vigsel, riskastning och mingel ca 1,5 timme
    - fotografering av detaljer i festlokalen 1,5 timme
    - 1 st 20x30cm kopia samt 5 st 13x19cm kopior
    - Alla bilder ögupplösta på cd-skiva
    För detta betalar vi 8000:-
    Skillnaden på hel och halvdagspaketet är brudens förberedelser!

Skulle säkert kunnat hitta någon billigare amatörfotograf men vi är helnöjda med henne

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009