• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Sobeit

Glömde skriva att jag tänkt ta denna promenad 3 ggr i veckan och där emellan kortare promenader så det bör ge resultat tycker jag.

• Igia

Absolut det måstedet. Bra jobbat!
    Själv tog jag en promenad i morse innan frukost och ska försöka göra det varje morgon.

Hur mkt kostade det att köpa allt till inbjudningskorten ungefär? Vill oxå göra egna men vi kan inte bestämma oss för hur deska se ut... Typiskt!

Sobeit skrev 2008-10-27 15:15:29 följande:
    Glömde skriva att jag tänkt ta denna promenad 3 ggr i veckan och där emellan kortare promenader så det bör ge resultat tycker jag.
  • Sobeit

Tack! Man vill ju bli en vacker brud .....

Jag köpte material nu för ca 750 :- och det är lite extra oxå för 60 inbjudningar. Vi hamnar hittills på 47 inbjudningar, men det ä bra med extra material för ifall att det blir ngn olycka.

När det gäller designen av inbjudningarna ..... gör som jag, bestäm själv!! *ha ha ha* Nä, skämt å sido. Min m2b är inte alltför intresserad av inbjudningarna så det mesta får jag allt bestämma själv. Och alla förslag jag har besvarar han med "det blir nog jättebra".

Hoppas ni kan komma överens snart!

Igia skrev 2008-10-27 15:23:17 följande:
    Absolut det måstedet. Bra jobbat!Själv tog jag en promenad i morse innan frukost och ska försöka göra det varje morgon.Hur mkt kostade det att köpa allt till inbjudningskorten ungefär? Vill oxå göra egna men vi kan inte bestämma oss för hur deska se ut... Typiskt!
  • Igia

Dethoppas jag oxå. Skulle vilja börja med det lite smått...
    Åker till N.Y i början på december så vi kanske kan få lite inspiration därifrån,

Åker till sundsvall på torsdag så då ska vi träffa fotograf och catering. Titta på kyrkoroxå och kanske gå på nån gudstjänst så man får höra ngr präster... Se om jag kan få med den blivande på det

• brud2009

Har nu varit på Collection och fått hjälp med inbjudningarna, fick med mig lite prov hem och ska försöka komma fram till vad jag vill använda för typ av papper inne i korten. Färgerna är klara vilket är väldigt skönt. Nu ska jag beställa en stämpel med våra namn och datum som jag ska stämpla med på framsidan av korten. Ska BARA bestämma vilket typsnitt våra namn ska vara i!!!! Men vilken underbar tjej det är på Collection, så hjälpsam!

• monkay

men va skoj

Var kan man beställa stämpel med datum och namn, skulle jag oxå gärna vilja ha till våra festprogram

Vilka färger blev det på inbjudningarna? Håller precis nu på att fixa några stycken, har äntligen valt vilket alternativ jag vill ha, så nu är det bara att börja...

SOBEIT: hehe, kort är på ingång, gjorde några ändringar med mina gnuggisar Va dutkig du är som promenerar så mkt, imponerad!

brud2009 skrev 2008-10-27 18:47:43 följande:
    Har nu varit på Collection och fått hjälp med inbjudningarna, fick med mig lite prov hem och ska försöka komma fram till vad jag vill använda för typ av papper inne i korten. Färgerna är klara vilket är väldigt skönt. Nu ska jag beställa en stämpel med våra namn och datum som jag ska stämpla med på framsidan av korten. Ska BARA bestämma vilket typsnitt våra namn ska vara i!!!! Men vilken underbar tjej det är på Collection, så hjälpsam!
  • Mois81

Hallå hallå får man vara med här. Planerna är att även ja skall gifta mig i början av hösten 09.
    Och behöver ha lite tips från er Uppsala brudar om ett bra ställe man kan ha festen. Vi kommer vara ca 40 pers!

• brud2009

Det finns många sidor men en som jag tror jag ska beställa från heter www.laserfrossa.se. De hade bra priser
    Det blir ljus rosa, mörkrött och vitt.
    Blir nog bra, tror jag Ska bli kul med stämpeln, bara jag som sagt kan ta och bestäma mig (sambon ska faktiskt oxå få säga vad han tycker
    Själv då?

monkay skrev 2008-10-27 19:00:47 följande:
    men va skoj Var kan man beställa stämpel med datum och namn, skulle jag oxå gärna vilja ha till våra festprogram Vilka färger blev det på inbjudningarna? Håller precis nu på att fixa några stycken, har äntligen valt vilket alternativ jag vill ha, så nu är det bara att börja...
  • F A M E

Nån som kommer ihåg när de skulle vara bröllops mässan här i Uppsala? Hörde något på radion men med barn tjafs i bilen så hör man inte allt på radion tyvärr.

Tror dom sa vasasalen på slottet den 9 nov kl 09 ? stämmer de någon.

HJÄLP.....please.

• monkay

Där har vi info som brud 2009 gav oss
    Måste skriva upp det direkt, jag hade helt glömt bort att det var, så tack för påminnelsen igen FAME

brud2009 skrev 2008-10-17 20:49:41 följande:
    Ja just det, va bra! Det är ju jättebra att informera varandra om olika mässor så man inte missar dem. Själv så såg jag att den 9 november kommer Slottsmässan Bröllop & Fest att vara, det är kl. 11-16 i vasasalen på slottet.
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009