• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • brud2009

Butiken ligger på vaksalagatan (mittemot olssons tyger). Det kostar ingenting, jag var in där härom dagen och hon skulle strax stänga så hon frågade då om vi skulle boka in en tid, det tackar man ju inte nej till, behöver verkligen hjälp

F A M E skrev 2008-10-16 23:51:01 följande:

Vad är de för företag???? låter super ju att få hjälp av någon med dessa grejor. Vad kostar den timmen???
  • monkay

Såg precis att det ska vara bröllopsmässa på Norrlands Nation 29 Mars nästa år Är säkert gamla nyheter för de flesta, men för de som missat det som jag så infar jag ändå...

• brud2009

Ja just det, va bra! Det är ju jättebra att informera varandra om olika mässor så man inte missar dem. Själv så såg jag att den 9 november kommer Slottsmässan Bröllop & Fest att vara, det är kl. 11-16 i vasasalen på slottet.

• monkay

Aha, va kul, det är ju snart dessutom

Har du ngn länk om mässan så man kan läsa lite om den?

Tycker också att det är bra om man kan hjälpa och tipsa varandra om olika grejer, förenklar ju för alla!

• monkay

brud2009: Förresten såg högre upp i ett inlägg att du ska till collection på en insperationstimme..visst är hon jätteduktig tjejen som äger butiken. Har handlat lite grejer där till inbudningarna och hon är verkligen tillmötesgående och hjälpsam Beställer hem grejer om man vill ha ngt specifikt!

Hoppas du kommer fram till ngt skoj under timmen!

• brud2009

Det var i butiken collection som jag såg en lapp låg om slottsmässan, tyvärr så står det ingen webbadress. Men inträdet är 50:- och kl. 12 och 14 är sångerska jessica wimert på scen samt modevisning av bröllop och festkläder. Sen kan man få prova på att åka häst och vagn kl 11, 13 och 15.

Ja tjejen på collection verkar hur gullig som helst och jätteduktig, ska bli såååå kul Hoppas verkligen vi kommer fram till något

• brud2009

Mellan efterrätt och tårta har vi tänkt att det ska vara en "paus", först så tänkte jag att vi skulle dansa vår första dans och ytterligare någon dans men det känns som om farten på festen kanske stannar av om man bryter för tårta när dansen väl har börjat.
    Så om det är någon som har ideér på vad vi kan sysselsätta oss med mellan efterrätten och tårtan skulle jag vara JÄTTE tacksam. Vill gärna att de ska röra lite på sig så att maten sjuker ner och gör plats för lite tårta Så låt ideérna spruta ut, alla är tacksamt mottagna!!!

• Greta 1980

BANANAS!
    Tjoho, idag startar min nya kur som ska ge mig en gudinnas kropp!
    Eller tja, kanske iallafall blir jag en mindre flodhäst!
    Är taggad till tänderna!
    Kram på Er alla Uppsala brudar!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009