• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • F A M E

Äntligen är det min tur skrev 2008-10-09 14:16:36 följande:

Hallå brudar.Ville bara tipsa er om att det finns billiga (2kr/st) ljusstakar för värmeljus på RUSTA i Uppsala nu. Genomskinliga o svarta i glas. lite fyrkantiga med rundare kanter.
    Ska också åka förbi där för en titt. Tack för tipset.
  • Sobeit

Nu är jag så himla nöjd. Jag var till en lokal frisör med mina större döttrar för de skulle klippas. Och då visade det sig att den frisören tar 1500 :- för bruduppsättning inkl konsultationen. Och det finns löshår att tillgå för utfyllnad i frisyrerna. Hyra för löshåret tillkommer, men om jag vill så kan hon lägga en grundmake up utan extra kostnad. Hon avsätter 3 h, självklart kan vi börja så det är klart till 11.00 och det kändes verkligen osm jag snubblat över rätt människa. Det verkligen klickade. Hon kommer att ta kontakt med mig 2 månader innan bröllopet för att boka in en tid 1 månad innan den stora dagen så vi akn göra konsultationen då. Det känns bara så himla klockrent!!!

• F A M E

Sobeit: vad skönt att du har hittat din person på den punkten. Tänk om man hade sådan tur, jag vet vem jag ev ska ha i makeupen men frisyren vete tusan just nu.

• F A M E

Alltså hon är utbildad på makeup och lite på frisyr. Men om hon inte vill eller fixar håret så får jag leta efter någon annan på den punkten.

Jag hoppas bara att hon vill fixa make upen också har ju inte frågat ännu. Shit varför är de så många saker man måste/vill ha fixa in för ett bröllop.

• brud2009

Här är det tvärtom frisör fixad värre med make upen

Ringde igår till en dj (de är flera som jobbar ihop), får veta i slutet på nästa vecka om någon kan spela på vårt bröllop. Skulle vara så skönt att få det bokat!

Tänkte ta och börja prova klänning snart, någon som kan rek. en eller ett par butiker att gå till?

• lillkråkan

Appropå hår och uppsättningar så finns tiaror.se i Uppsala där finns mycket fint för håret och för er runt Uppsala är det ju nära! Vet ioffs inte om de har annat än webförsäljning

• Igia

Vad skönt. Jag har oxå min frisör bokad. Har gått till henne i 10 år nu så hon kan mitt hår och jag får som jag vill

Sobeit skrev 2008-10-10 22:00:39 följande:
    Nu är jag så himla nöjd. Jag var till en lokal frisör med mina större döttrar för de skulle klippas. Och då visade det sig att den frisören tar 1500 :- för bruduppsättning inkl konsultationen. Och det finns löshår att tillgå för utfyllnad i frisyrerna. Hyra för löshåret tillkommer, men om jag vill så kan hon lägga en grundmake up utan extra kostnad. Hon avsätter 3 h, självklart kan vi börja så det är klart till 11.00 och det kändes verkligen osm jag snubblat över rätt människa. Det verkligen klickade. Hon kommer att ta kontakt med mig 2 månader innan bröllopet för att boka in en tid 1 månad innan den stora dagen så vi akn göra konsultationen då. Det känns bara så himla klockrent!!!
  • Butterflie

Här är en till som ska gifta sig 2009, antagligen i maj eller juni. Kul med en Uppsalatråd! Måste ta och läsa ikapp mig nu.....

• Äntligen är det min tur

Kan informera er om att jag o några andra tjejer som gifte sig i år (här från BT) brukade träffas med jämna mellanrum. Då bjöd jag in henne från tiaror.se för att visa vad hon har.
    Vi hade jättemysigt. Hon är en jättegullig tjej. Vet inte om hon gör det nu med... Ni kan ju alltid höra.
    Min tiara är därifrån. Mycket nöjd!!

lillkråkan skrev 2008-10-11 00:11:55 följande:
    Appropå hår och uppsättningar så finns tiaror.se i Uppsala där finns mycket fint för håret och för er runt Uppsala är det ju nära! Vet ioffs inte om de har annat än webförsäljning
  • Sobeit

Jag måste få skryta lite. Jag har typ 10 kg extra sedan minstingen föddes i maj och jag som trodde att de skulle rinna av på samma sätt som efter de andra barnen, har nu fått bita i det sura äpplet och inse att så är inte fallet. Så från och med i månadsg går jag på dietschema och det går riktigt bra. Har inte fuskat en enda gång trots att jag normalt sett har superdålig självdiciplin. Målet är -8-10 kg på 4 veckor och sedan äta som vanligt. Nu vet jag att många säkert reagerar på detta och säger att det aldrig är bra att då på dieter, emn jag kör Sahlgrenska dietschemat och det har fungerat bra för min mamma och för min sambo. Ville bara berätta för jag känner redan skillnad i kroppen liksom.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009