• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • F A M E

Kommer ni att ta någon utav era efternamn? Vi ska skapa ett helt nytt, de är min sambos jobb just nu. Han har en vecka på sig att komma med förslag som han tycker är bra.

Varför vi har så tråkiga efternamn samt att vi ville ha något speciellt men inte super udda heller.

Nej nu måste jag dyka i säng jobb i morgon 'suck'

• Vargtassa

Jag är i valet och kvalet att byta till min sambos efternamn.. Vi är tre syskon.. Två systrar och en bror. Min bror har en dotter. Men när hon i sin tur gifter sig så kommer hon ju ta sin m2b namn, deras barn oxå.. Min syster har inga barn ännu men hon kommer ju oxå (om man följer traditionen) byta namn när hon gifter sig.. Och hennes barn kommer få hans efternamn.. Jag har två söner som är dom som skulle kunna föra mitt (och min pappas) namn vidare. *Suck* Min pappa tycker det är lite sorgligt att hans namn kommer försvinna. Det enda som skulle kunna förhindra det är om min bror får en son. (Nu är det ju faktist så att jag ska bli faster igen så vi får väl se vad som händer!) Min sambo resonerar så att vi kan ju byta nu och vill dom (sönerna) byta till mitt namn senare så är det helt ok. Det blev rörigt det här.. Hoppas ni hängde med
    F A M E skrev 2008-09-28 23:48:37 följande:

Kommer ni att ta någon utav era efternamn? Vi ska skapa ett helt nytt, de är min sambos jobb just nu. Han har en vecka på sig att komma med förslag som han tycker är bra.Varför vi har så tråkiga efternamn samt att vi ville ha något speciellt men inte super udda heller.Nej nu måste jag dyka i säng jobb i morgon 'suck'
  • Sobeit

Jag kommer att byta till m2b's efternamn för nu har alla i familjen utom jag det efternamnet. Så jag kommer att bli så svensson som bara den. Lena Isaksson. Nåväl, det är mysigare när vi alla har samma efternamn och kan titulera oss Familjen Isaksson istället för Familjen Törnberg-Isaksson.

• monkay

Va roligt med en Uppsalatråd! :)

Vi gifter oss 15 Augusti 2009 :) Någon som har ett tips på en bra frisör till den stora dagen? Och priser i Uppsala?

• koholma

Hej allihop! Jag ska gifta mig i Vasasalen 22 augusti 2009. Ska bli så spännande!

• brud2009

Vi ska också skapa ett nytt efternamn och det är för att varken jag eller min sambo vill ta varandras efternamn men vi vill heta lika. Vi har ett förslag men vet ju inte om det kommer godkännas (är inget konstigt och utmärkande men det kan vara svårt att få igenom ändå) så vi måste skapa ett eller kanske två i reserv

• F A M E

Känner mig så ner slagen, vi får inte boka kyrkan hoss oss förrän efter november. Känns som att jag tappar tid på grund ava detta.

Irriterande, men dem har alltig krånglat på vårat pastorat. Kan ju prata med en person om detta men då avslöjar jag oss. Och de har jag ingen direkt lust med heller.

fan vad deppig jag känner mig, hade ju sett fram emot att spika datum, fär att få de ur världen.

• storadagen2009

Kul med en Uppsalatråd!

Här är en till uppsalabo som ska gifta sig den 29 augusti 2009.

Funbo kyrka och Danmarks bygdegård är bokade.
    Värdpar och toastmadame är tillfrågade.

Har inte hunnit med så mycket mer än så än.

Har lite beslutsångest om vilka färger bröllopet ska gå i men en färg är bestämd, rosa.( i varje fall i skrivande stund har jag bestämt mig för det haha..) ;)

• F A M E

Varmt välkomna Monkay, koholma, brud2009 & storadagen2009.

Kul att vi blir flera här inne.

Vårat bröllop ska ha färgerna vinröd gråsilver vitt & lite svart. Vi hade tänkt oss den 31 juli 09 att gifta oss men efter som de stular lite med kyrkbokningen så håller vi oss avvaktande på datumet. I värsta fall så får vi ta 1 aug, men vi vill gärna gifta oss på fredagen istället.

brud2009 hur tänker ni i efternamns banan vi satt i går och tittade ut lite olika efternamn men hittade inte direkt någon som var waowww den här är ju VI.

Vi har suttit och titta många gånger tidigare då vi funderat på att slå på giftemål men bromsat eller lag de åt sidan av olika förklarliga själ. Hittade då ett jättefint efternamn emn de är långt och lite svårsagt. Man snubblar lite på ordet och de är lite svårt att säga snabbt för då låter de jätte skumt.

Jag ligger som lite anonym här inne, men jag känner vissa personer som snurrar runt här och vill på så sätt inte att dom ska veta vem jag är, inte just nu. Jag vill hellre ha lite lugn och ro när vi håller på med planeringen annars så kommer vi få mer hjälp än vi någonsin vill ha. Visst de är kul men jobbigt med folk som har sina åsikter-meningar om hur ett bröllop ska se ut.

• Igia

Tycker det är så konstigt det där att man inte ska få boka...
    Ringde en kyrka och de sa de inte tog emot ngr bokningar förräns i början på december när de fått nya almanackor... Konstigt då det går att köpa för 2009 nu. Dessutom hade kyrkan bara öppet från maj till september och hon visste inte om de skulle ha öppet hela september el om de skulle stänga i mitten av sept. Vi gifter oss rätt sent i september så vi får se vad det blir. Förmodligen en annan kyrka

F A M E skrev 2008-10-01 23:07:31 följande:

Känner mig så ner slagen, vi får inte boka kyrkan hoss oss förrän efter november. Känns som att jag tappar tid på grund ava detta. Irriterande, men dem har alltig krånglat på vårat pastorat. Kan ju prata med en person om detta men då avslöjar jag oss. Och de har jag ingen direkt lust med heller.fan vad deppig jag känner mig, hade ju sett fram emot att spika datum, fär att få de ur världen.
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009