• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • F A M E

Håller med dig där, hon sa till mig att de är då man byter till nästa kalenderår. Fast här vet jag att dom har kyrkan öppen långt in på hösten/året.

Igia skrev 2008-10-02 21:06:46 följande:
    Tycker det är så konstigt det där att man inte ska få boka...Ringde en kyrka och de sa de inte tog emot ngr bokningar förräns i början på december när de fått nya almanackor... Konstigt då det går att köpa för 2009 nu. Dessutom hade kyrkan bara öppet från maj till september och hon visste inte om de skulle ha öppet hela september el om de skulle stänga i mitten av sept. Vi gifter oss rätt sent i september så vi får se vad det blir. Förmodligen en annan kyrka F A M E skrev 2008-10-01 23:07:31 följande:
  • koholma
    monkay skrev 2008-09-30 14:40:59 följande:
    Va roligt med en Uppsalatråd! :)Vi gifter oss 15 Augusti 2009 :) Någon som har ett tips på en bra frisör till den stora dagen? Och priser i Uppsala?
    Jag gick till Martina på Hår&Häpna innan men slutade för att det blev alldeles för dyrt. Men jag gillade verkligen henne! Vet såklart inte hur bra hon är på uppsättningar men hon har en hel del roliga idéer.

Själv har jag väldigt kort hår så det kommer inte bli någon uppsättning alls. Ska försöka hitta någon blingig kam eller liknande att sätta i håret, någon som har något tips?
  • F A M E
    koholma skrev 2008-10-03 09:10:29 följande:
    Jag gick till Martina på Hår&Häpna innan men slutade för att det blev alldeles för dyrt. Men jag gillade verkligen henne! Vet såklart inte hur bra hon är på uppsättningar men hon har en hel del roliga idéer. Själv har jag väldigt kort hår så det kommer inte bli någon uppsättning alls. Ska försöka hitta någon blingig kam eller liknande att sätta i håret, någon som har något tips?
    Kan iget tips på den frontent att ge dig. Men om jag skulle höra något av någon annnan,så ska jag berätta de för dig. Själv så har jag inte funderat på håruppsättningen ännu. Tänkte jag skulle hitta kläningen först sen funderar ut vad som passar till.
  • brud2009

FAME Vi har blandat våra efternamn till ett nytt som vi hoppas på få godkänt. Det finns inga andra som stavar som vi tänkt oss men jag tror att det finns med liknande uttal så då kan vi ju bli nekade Jättesvårt att komma på någe "reserv"!

Jag bokade kyrkan redan innan sommaren, visst hon skrattade till lite när jag berättade datumet och de hade ingen kalender för 2009 då men jag fick i alla fall boka, vilket var det viktiga för mig. Konstigt att det ska vara så olika.

• monkay

Ville bara tipsa om dekorationsstenar till dukning för de som är intresserade

Jag var precis nere på stan och hamnade då på Myrra nere i S:T Pergallerian. De har ett stort utbud på stenar i olika färger och storlekar, dessutom var det 20% på priset...så passa på tjejer!

KOHOLMA: tack så mycket för tipset, ska kika på deras hemsida

• Sobeit

Fame:
    Jag ringde och bokade vår bya-kyrka redan i augusti och det var minsann inga problem. Visserligen hade hon ingen kalender för 2009 ännu, men hon gjorde noteringen längst bak i nuvarande kalender. Samma gällde församligshemmet. Så det kändes skönt! Kan oxå tillägga att hon tyckte att vi var ute i väldigt god tid.

• Sobeit

Monkay:
    Den infon tackar jag för. Funderar på att köpa väääääldigt enkla ljusfat för blockljus och sedan limma fast dekoratonsstenar i olika storlekar längst ner vid ljusfoten. För en mjukare övergång liksom. Så detta tips är guld värt för mig!

• F A M E
    Sobeit skrev 2008-10-04 17:41:25 följande:
    Fame:Jag ringde och bokade vår bya-kyrka redan i augusti och det var minsann inga problem. Visserligen hade hon ingen kalender för 2009 ännu, men hon gjorde noteringen längst bak i nuvarande kalender. Samma gällde församligshemmet. Så det kändes skönt! Kan oxå tillägga att hon tyckte att vi var ute i väldigt god tid.
    Jo hon noterade även att jag hade ringt men ville ändå att jag skulle ringa efter nov för att uppge namn osv. Hmm spelar ingen roll nu har jag i alla fall bokat våran lokal och de var inga problem så vi siktar på att gifta oss den 31 juli 09. Men jag bokade även lokalen den 1 aug i fall kyrka ska krångla med datum osv.

Kniviga blir att prata med prästen. jag bor lite utan för Uppsala, så här känner ju alla varandra nästan och mun glappar ganska friskt i vissa hus här. Men jag ska ta de samtalet när jag har bokat kyrkan så vi vet datumet.

vad bra med info ska åka ner ditt och kolla in deras grejor inom en snar framtid.
  • F A M E

HUr ska ni göra med morgongåva till era blivande karl. Jag vet att de är enligt tradition att bara bruden får de. Men jag har faktiskt redan fixat min gåva till min sambo.

Har blästrat ett glas på ett glasbrukt med hjärta & ringar på. Kanske ingen super fin gåva, men jag har gjort de helt själv. Tanke är att de ska vara ett värme ljus i som doftar gott. Vi älskar att tända ljus över allt båda jag och sambon min.

Hur tänker ni????

• Sobeit

Jag vet precis vad min m2b skulle gilla. En session hos en fotograf med mig framför kameran. Ni vet, en budoar-fotografering. (tror jag de heter). En sådan ska han få av mig iallafall.

F A M E skrev 2008-10-04 23:33:57 följande:

HUr ska ni göra med morgongåva till era blivande karl. Jag vet att de är enligt tradition att bara bruden får de. Men jag har faktiskt redan fixat min gåva till min sambo.Har blästrat ett glas på ett glasbrukt med hjärta & ringar på. Kanske ingen super fin gåva, men jag har gjort de helt själv. Tanke är att de ska vara ett värme ljus i som doftar gott. Vi älskar att tända ljus över allt båda jag och sambon min.Hur tänker ni????
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009