• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Sobeit

Jag blev bara så himla glad över responsen jag fick från hon som driver den så jag glömde att fråga. Dessutom hade jag lillan på armen och hon var milt sagt missnöjd så det bidrog lite. Amningshjärna?

Igia skrev 2008-10-14 21:53:07 följande:
  • Igia

Det känns som om du hinner fråga.

Hallå alla uppsalabrudar! Var är ni?

Sobeit skrev 2008-10-15 09:47:23 följande:
    Jag blev bara så himla glad över responsen jag fick från hon som driver den så jag glömde att fråga. Dessutom hade jag lillan på armen och hon var milt sagt missnöjd så det bidrog lite. Amningshjärna?
  • Äntligen är det min tur

Visst e hon gullig!?
    Jag har för mig hon sa till oss fred- tisd. Men ring o kolla med henne.

Sobeit skrev 2008-10-15 09:47:23 följande:
  • Sobeit

Tvättar man den sedan innan man lämnar tillbaka den? Vet liksom inte vad som gäller då varken jag eller min m2b har hyrt kläder tidigare. :-S

Äntligen är det min tur skrev 2008-10-15 21:16:02 följande:

Visst e hon gullig!? Jag har för mig hon sa till oss fred- tisd. Men ring o kolla med henne.
  • Äntligen är det min tur

Nää det ingår.

Du får nog slå en pling o kolla läget med henne

• Greta 1980

Hej hopp alla!
    Hur går det för Er i planerandet?
    Hur långt har Ni kommit?
    Själv har jag bokat kyrka endast.
    Men måndag nästa vecka ska vi kolla in två olika lokaler som vi prel. bokat.
    Har någon erfarenhet av kostnad för att hyra lokal? Har fått ett pris på 15000:- Är det rimligt?
    Då ingår städ, diskning samt porslin.
    Känns lite saftigt men å andra sidan kan vi ju fixa egen dricka själva, vilket spar på slantarna lite.
    Om man bokar restaurang att vara på brukar det då finnas möjlighet att göra bättre pris på t.ex drickat? Det brukar ju vara det som springer iväg i kostnad

Kram på Er!

• koholma

Greta 1980: Det låter som att det är Vasasalen du har bokat? Det är en väldigt dyr lokal men såpass fin att vi tycker att det är värt det, så vi har bokat den 22 augusti! Än så länge är det det enda vi har bestämt, m2b tycker att det är aaalldeles för lång tid kvar för att bestämma fotograf och allt annat... Så jag planerar lite i smyg.

• Greta 1980

Ja, det stämmer! Har hört att den ska vara sagolikt vacker! Hur många blir ni? Hur många kan man vara där utan att det blir trångt?
    Han som har hand om uthyrning är borta denna vecka, så jag bubblar av frågor... Finns det bra kök?

Vi ska som sagt kolla på den samt även Galejan under nästa vecka.
    Någon som har erfarenhet av Galejan?
    Min m2b är nog inne på samma spår som din i det här med planerandet. Å andra sidan planerar han i stort aldrig så...
    Jag däremot är på god väg att klassas som Bridezilla!

• koholma

Greta 1980: Vi tycker det är en väldigt fin lokal! Det finns bilder på nätet men jag tycker de är väldigt missvisande eftersom de har färgsatt på nåt konstigt sätt... Vi kommer nog bli 80-100 och det ska inte vara något problem. Vi ska ha 'runda' bord (två vanliga bord sammansatta till en kvadrat). Har man annan formation på borden går det säkert att få in fler! Stolarna är fula så vi ska försöka fixa överdrag... Det finns inget kök alls så cateringföretaget måste fixa allt innan. Han som har lokalen samarbetar med fem olika: Hambergs Fisk, Cajsas kök, Ekocaféet, Lena på Taket (tror jag) och Kingstreet. Vi ska ha Kingstreet. De är dyrast men känns så himla bra! Och jag och m2b är väldigt förtjusta i bra mat så det känns rätt.

Galejan har jag inte varit på sen mina blöta studentdagar och kommer inte ihåg nåt...

Hahaha!! Vi låter alldeles lika!! Jag har planerat hur mycket som helst redan.. Men nu har jag börjat känna att jag har koll på läget (åtminstone hur jag vill ha det, inget bokat) så nu har jag lugnat ner mig lite.

• F A M E

Tjejer måste fråga vart hittar man skor någonstans???? jag vill ju ha snygga men bekvämliga att gå i.

Finns de några bra skoaffärer i centrala Uppsala & vart ligger dessa någonstans. Jag är ju så sällan inne i själva city om jag ska ärligt erkänna.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009