• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • brud2009

Vad är det för kur du ska köra?

• Greta 1980

Sahlgrenska metoden.
    Ska ge minus 10pannor på 4 veckor!
    Fungerar det så kommer jag att vara i himlen!

• brud2009

Känner inte till den men önskar dig alla lycka till, skulle oxå vara i himlen om jag lyckades tappa 10kg (helst mer)!
    Själv så ska jag kanske börja på Itrim, dyrt men förhoppningsvis värt var enda krona. Ska dit på ett info. möte snart.

• Greta 1980

Lycka till du med!
    Jag försöker med denna metod samt går med stavar 4-5ggr/vecka.
    Kan rekomendera det starkt, "Grevinne-gardinerna" på armarna börjar faktiskt ge med sig lite
    Har alltid varit emot stavar, men dem har nu blivit ett gift jag bara måste få en dos av då & då.
    En ipod, stavarna & lite frisk luft.
    Har blivit mycket piggare oxå!

• brud2009

Vad duktig du är! Man kanske ska prova stavar då
    Ska igentligen träna i kväll men ligger hemma och är smackförkyld Hur långt har ni kommit i planeringen till den stora dagen då?

• Greta 1980

Kyrkan är bokad, 090704 blir vi ett!
    Lokal hoppas jag på svar idag.
    Sedan blir catering klar denna vecka, menyn sätter vi dock lite senare.
    Har inte allt klart men allt listat ialla fall.
    (Jag är en list- människa!)
    TÄnkte jag skulle gå på mässan 9 november och få lite tips oxå.
    Har bra hjälp utav mina två tärnor dessutom
    Så även om inte allt är bokat, klart och fixat så känner jag att jag har koll på läget (Tror jag...)
    Men man blir ju lite smått vimsig av detta, har inget annat än bröllop i skallen. Tror dock det lugnar sig lite när man får kyrka, lokal samt mat klart!
    Hur går det för Er?

• F A M E

vet inte riktig men jag har ev fått ihop till inredningen där vi ska vara. Har dock inte hört om något pris ännu, men de kommer misstänker jag.

buketten halvfärdig, kläderna skall tittas på och prova så fort vi får en chans att sticka iväg själva. Lika så skorna med.

Gästlistan knåpas på förfullt tycker de är jobbigt efter som jag inte riktigt vet var jag ska dra linjen någonstans.

Inbjudnings korten och allt sånt sitter vi och skumma igenom och skissar på hur dem ev ska se ut. Om vi ska göra dem själva eller icke.

• F A M E

glömde: lokalen boka dagen före dagen och dagen efter
    Buffen ska vita när vi har gått ut med att vi ska gifta oss, efter som vi ska fråga en i bekantskapskretsen om hennes hjälp. Annars så får vi köra på plan B där.

• F A M E

tårtan utsedd i form och färg utvändigt. Men sen så ska vi kolla med hon som ska göra den, vad för smak man kan ha i och vad den kommer att kosta osv.

Hittat en tjej på nätet som bor strax utan för Uppsala som verkar vara duktigt på tårtor. Har frågat henne samt vad hon tar för den redan. Men jag har inte visat bilden för henne och verkligen ställt frågan ännu. Men jag hoppas att hon kommer att göra den åt oss.

• brud2009

Här är en till listmänniska som oxå ska gå på slottsmässan
    Kyrkan är bokad
    Lokalen är bokad - maten ska vi disk. i vår.
    Fotograf är bokad
    DJ på gång
    "Save the date" korten är klara och ska skickas ut m. julkorten.
    Inbjudninskort, fest prog. osv har jag börjat "grunna" på, ska till collection i veckan för att få ideér.
    Vet exakt hur min bukett ska se ut. Ska fråga min floristkompis om hon vill göra blommorna när vi har avslöjat oss.
    En kompis till mig är frisör så det är klart.
    Transport ska m2b fixa, så det lär inte bli klart förens några dagar innan
    Tror att jag har rätt bra koll på läget men även om man är i god tid nu så blir det säkert stressigt mot slutet!!!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009