• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Greta 1980

Googla på "catering uppsala" så får du direkt upp en lista!
    Och dem flesta verkar ha hemsidor du kan kika på!
    Lycka till!

• Igia

Jag kör oxå igång idag... Bananer bananer...

Greta 1980 skrev 2008-10-20 08:21:30 följande:

BANANAS!Tjoho, idag startar min nya kur som ska ge mig en gudinnas kropp!Eller tja, kanske iallafall blir jag en mindre flodhäst! Är taggad till tänderna!Kram på Er alla Uppsala brudar!
  • Igia

6000 låter ju inte så mkt för en heldag om man dessutom får alla bilder.

Vi kommer att foto oss efter vigsel och sen kommer förhoppningsvis fotografen att fälja med till lokalen och foto oss med gästerna och brudskål.

Vi ska träffa henne den 31/10 så jag vet inget pris än..

monkay skrev 2008-10-20 10:48:06 följande:
    Vi kör också fotografering innan vigseln, vi gifter oss kl 16 så borde ju hinnas med. Men fotografen tyckte att vi skulle behöva ungefär 2 timmar för fotograferingen, sen följer hon med oss till kyrkan och knäpper under vigseln samt efter på minglet. För detta får vi betala 4000 kronor och då ingår även en dvd med högupplösta bilder. Fanns även en heldagsalternativ då förutom det jag skrev ovan även ingår kort på förberedelser (när man sminkas, håret etc), Porträttkort på brudparet med familj, kort på gästerna innan vigseln, kort på brudskålen och dukning.Heldag kostar 6000 kr.Vad skulle ni valt? Hel eller halvdag? Tycker det låter skitbra, iallafall om man jämför med priserna hos vissa välkända profiler i Uppsala.
  • Greta 1980

Härligt!
    Bananer i långa banor!
    Vi kommer att bli ännu vackrare än vi redan är!

• Greta 1980

Svårt det här med lokal...
    Allt verkar uppbokat eller superdyrt.
    Resturanger finns det ju obokat och maten är oftast ok i pris, men det är drickat som skjuter i höjden. Hur gör ni andra?
    Har ni alla lokal där man kan ha med eget?

• Igia

Det är jättesvårt med lokal. Vi höll på i ett år innan vi bestämde oss för lokal och stad.

Vart skulle ni vilja vara? Inne i Uppsala el lite utanför?

Vi har en lokal där man fixar allt själv.

Greta 1980 skrev 2008-10-20 12:59:49 följande:

Svårt det här med lokal...Allt verkar uppbokat eller superdyrt.Resturanger finns det ju obokat och maten är oftast ok i pris, men det är drickat som skjuter i höjden. Hur gör ni andra?Har ni alla lokal där man kan ha med eget?
  • Greta 1980

Vi vill helst vara mitt i stan!
    Var ska ni vara?

• brud2009

Om Ni vill vara mitt i stan kanske galejan kan vara något för er, får i och för sig inte ha egen dryck men deras priser känns ok. Själva ska vi vara på rest. rullan, ligger strax utanför vid polacksbacken (tror det stavas så).

• Igia

Vi kommer inte ens vara i denna stad utan i Sundsvall men vi letade lokal här först.

Har du kollat med Botan och orangeriet där? Där får man visserligen fixa allt själv och så finns det inget kök. Men om man ändå tar catering verkar det inte var nåt problem.

Sen finns ju slottsbiografen oxå. KAn man även vigas i biosalongen och ha feten en våning upp. Vasasalen har ni kanske kollat redan?! Där fixar man ju oxå själv, lite dyr i hyra...

Sen är det ju mer lokaler där man köper hela koncept med mat och dryck.
    det finns ju en del andra lokaler om man vill ut lite från city.

Greta 1980 skrev 2008-10-20 13:13:40 följande:

Vi vill helst vara mitt i stan!Var ska ni vara?
Svar på tråden Uppsalabrudar 2009