• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • F A M E

De där med fotograf känns ur svårt att välja ut. Men jag antar och man måste börja fundera på detta inom en snar framtid annars så kanske man står utan

Ska ni fotografera bröllopskortet den dagen ni gifter er eller lite senare.??? Vi vill gifta oss på på fm gärna runt 12-13 så vi hinner klara av allt de formella med släkt osv så den stora festen kan börja. Tror inte med detta tidspress att vi hinner med att fota bröllopsfotot då. Däremot så har sambon en kollega som är väldigt duktig på att fota. Om vi ev ska fråga om hon kan göra det under cermonin & festen åt oss.

Eller vad tror ni??

• F A M E

Och så frågar man ett proffs för att fota några andra bilder med våra kläder osv.

Sen blir jag så stressad när andra prata om sin budget i denna fråga. Vi har inte satt någon budget alls på vårat bröllop. Dels för att jag vet att vi kommer att få pengar av min föräldrar, samt så kommer vi att börja vissa inköp redan nu som inredning osv. Däremot så har vi börjat med att lägga undan pengar för buketten samt för ev mat kostnaden redan nu.

Även om jag inte vet vad slutnotan hamnar på den så känns de bättre att ha lite sparar för just detta ändamål. eftersom de är en så pass stor post i budgeten i alla fall maten.

• brud2009

Vi kommer fota oss innan vigsel som är kl. 14:30. Sen kommer fotografen vara med i kyrkan utanför kyrkan och vid lokalen för att ta mingelbilder och detaljbilder på ex. dukningen.
    Kan ni inte ta bilderna efter viseln?

• F A M E

hmmm vi får ta och sätta oss ner för att prata ihop oss om detta.

Jag tror inte vi hinner fotas innan vigseln men där emot i kyrkan utan för och lite bilder efteråt lokalen.

Vad har ni bokat för fotograf?? vad tar han/hon för de??

• monkay

Vi kör också fotografering innan vigseln, vi gifter oss kl 16 så borde ju hinnas med. Men fotografen tyckte att vi skulle behöva ungefär 2 timmar för fotograferingen, sen följer hon med oss till kyrkan och knäpper under vigseln samt efter på minglet.

För detta får vi betala 4000 kronor och då ingår även en dvd med högupplösta bilder.

Fanns även en heldagsalternativ då förutom det jag skrev ovan även ingår kort på förberedelser (när man sminkas, håret etc), Porträttkort på brudparet med familj, kort på gästerna innan vigseln, kort på brudskålen och dukning.

Heldag kostar 6000 kr.

Vad skulle ni valt? Hel eller halvdag?

Tycker det låter skitbra, iallafall om man jämför med priserna hos vissa välkända profiler i Uppsala.

• Greta 1980

Låter toppen!
    Vad är det för fotograf?
    Kan man få detta guldtips?

• monkay

Självklart

kajsafagerstrom.se

Hon fotograferar tydligen bara 1 till 2 bröllop i månaden, så hon rekommenderade att boka relativt snabbt till oss, så vi bokade snabbt.

Jag trodde inte att man skulle behöva boka fotografer förrän i typ april...men fel hade jag!

Känner mig lite stressad över allt om jag ska vara ärlig.

När tycker ni att man "bör" boka catering, friöst etc?

• Greta 1980

Tack, har dragit ett mail redan nu.
    Hon hade en fin hemsida!
    Har massa idéer själv som jag vill fotografera, så hoppas vi får till detta.

Jag ska oxå ha catering. Kommer att boka det snarast, för att kunna koppla av sedan. Dock kommer vi inte att sätta menyn ännu, men då riskerar man inte att just den firman man vill ha blir uppbokad av annan.Frisör och make up kommer jag oxå att boka relativt snart. Jag rä en sådan kontroll människa och får inte ro i magen innan allt är klart!

• monkay

Greta1980:

Va skoj, hoppas hon är ledigt ert datum! Hon verkade vara mkt tillmötesgående då jag mailat med henne, uppmuntrar att man väljer ut bra ställen och kommer med idéer

Har du några tips på catering. Jag vet i princip bara en enda, och det är lena på taket... skulle vara kul att ha ngn annan och titta på också.

Ngn annan som har tips på frisör och catering? Please heeelp!

• brud2009

Här är några caterinfirmor: cajsas kök, matikum, lena på taket, Höglunds. Det va vad jag kunde komma på nu!

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009