• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Greta 1980

På kungsgatan ligger det en klänningsaffär, med bla bröllopsklänningar. Dem kanske har?!
    Butique kom In kanske har?

• Greta 1980

Koholma: Ja, tyckte oxå bilderna var dåliga.
    Men som sagt vi ska dit och titta så då får vi se!
    Galejan har jag hört ska vara fint och dem hade riktigt bra priser oxå.
    Står Er cateringfirma för serveringspersonal oxå? Vad får man räkna med för priser då?
    Kram på dig!

• monkay

Hej alla Uppsalatjejer!

Hur går det med planeringen? Själv känner jag att jag har strandat lite... idétorka kanske!

Jag har bestämt mig för att ha "gnuggisar" som dekoration inne i inbjudningskortet, men har bara hittat vita eller lila...(på panduro och collection) Ngn som har sett i svart eller mörkgrå?

• cbride

Hej!
    Vi hade våran bröllopsfest på Galejan. Det var jättebra! Lokalen är toppen tycker jag. Bilderna på deras hemsida är helt missvisande, de borde verkligen uppdatera denna sida.
    Urban som har detta kan uppfattas lite "borta" men han har stenkoll på allt och är mkt hjälpsam och tillmötesgående.

• Sobeit

Gnuggisar? Vad är det? *nyfiken*

monkay skrev 2008-10-16 11:56:44 följande:
    Hej alla Uppsalatjejer!Hur går det med planeringen? Själv känner jag att jag har strandat lite... idétorka kanske! Jag har bestämt mig för att ha "gnuggisar" som dekoration inne i inbjudningskortet, men har bara hittat vita eller lila...(på panduro och collection) Ngn som har sett i svart eller mörkgrå?
  • koholma

Greta 1980: Kingstreet står för serveringspersonalen, de tillåter inte något annat när det är i Vasasalen eftersom det är lite speciellt utan kök och sådär. Vet inte hur det är med de andra cateringföretagen... Det blir himla dyrt, men vi har inte räknat ut nåt slutpris än. Det beror på vilket porslin vi ska ha, och dukar och ljusstakar och allt i den stilen. Men vi kommer nog hamna nånstans mellan 35' och 50' beroende på hur många vi blir. Trerätters kostar 350 per person så det rusar ju iväg ganska snabbt... En 'personal' kostar runt 300 i timmen.

Kram!

• F A M E

Vi ska vara ute i lokalen som ligger intill kyrkan. Den kostar 600/dag med bord, stol, kök med porslin att använda.

Vi ska ev gå dit i kväll för att stämma av med vad dem har för porslin och glas, de som fattas kommer vi att köpa in själva. Sen kommer våran "fest" vara hemma i vår trädgård med special utvanda gäster. Dvs våra vänner, syskon dock ej inga barn förutom dem som ev ammas.

• F A M E

Efter som vi ska ha buffe mat så ska vi har serverings personal. Och de kommer att bli ett par tjejer som vi känner väl och som gillar att hjälpa till.

Hoppas bara att dom vill hjälpa oss med allt runt servering av maten som ska komma ut på buffe bordet och att dricka finns åt alla osv.

• monkay
    Sobeit skrev 2008-10-16 12:07:47 följande:
    Gnuggisar? Vad är det? *nyfiken*
    hihi, vet inte om de kallas gnuggisar..men det är ju det man gör med dem

Man köper olika motiv tex blommor på ett ark och till detta följer en glasspinne som man använder för att gnugga.

Har provgnuggat på vårt provinbjudningskort, ska försöka hitta sladden till kameran så kan du kika i mitt galleri sen.

Jag valde att sätta en pärla i mitten på blomman som jag gnuggat dit på pappret

Tycker det blev superfint, så är ett tips om man vill ha en enkel dekoration...
  • F A M E

Jag har nog hitta den vasen jag ska ha på bordsdekoreringen. Jättefin och finns ganska centralt i Uppsala också. Funderar på att ev åka dit i morgon för en titt efter som dom har 20-50% rea just nu på de sortimentet. Annars så får jag ta en snygg vas jag såg någon annan av er har. Kommer i från ikea tror jag.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009