• Sobeit

Uppsalabrudar 2009

Hej! Tänkte att nog måste de väl ändå finnas fler än jag som ska gifta sig under 2009 i Uppsala? Här kan vi hjälpas åt och byta idéer med varandra, stötta och finnas där för varandra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-22 12:49
    Lägger in en lista på oss "Uppsala 2009"-brudar. Är det någon osm fallit bort, säg till så lägger jag in dig!

Vargtassa 14/2
    ung blivande brud vintern
    mysan31 20/6
    Sobeit 11/7
    brud2009 8/8
    FAME sommaren
    Timba september
    Igia september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-02 19:18
    Lägger till några nya namn på listan:
    monkay 15/8
    koholma 22/8
    storadagen2009 29/8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 11:12
    Ytterligare några nya medlemmar:
    lottis77 27/6
    Greta1980 sommaren
    Butterflie maj/juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-13 22:22
    Ytterligare namn på listan:
    Vitarosen 1/8

• Svar på tråden Uppsalabrudar 2009
  • Greta 1980

Koholma: Maila eller ring Mia på 0703-90 79 89
    mia@ulinolager.se
    Jättetrevlig och på söndag har du ju som sagt chans att se Borgen oxå!
    Dem har en hemsida: vasaborgen.se
    Klicka sedan in på Bröllop så ser du lite bilder
    Lycka till!

• Sobeit

Greta 1980:
    Ikväll kan jag inte ut och gå. Min m2b sover borta inatt så jag är ensam med våra kids.

Men kanon att du är ute varje kväll. Så imponerad! Själv kommer jag dra ris hos svärmor i helgen så det får bli istället för promenad. Hoppas kunna passa på att ta iallafall 1 promenad, men vi får väl se om jag får permission för det.

• mia8

Jaha och så står jag här nu med två brudklänningar och kan inte välja!

• F A M E

Jag hoppas att vi nu verkligen kan gå på söndag, vill ju så gärna se vad dem kommer för olika ideer på mässan. Men vår minsta är lite krasslig och barnvakten kanske inte kan i alla fall *suck*. Jag som ändå var ute i god tid och allting, bara för att vi skulle få gå båda 2.

Ja ja än är ju inte hoppet ute så att säga. Har 1 nödlösning till kvar, som jag ska försöka med, hoppas att de kommer att funka.

• F A M E

Ni som har små barn dvs barn under 4 år hur/vem ska se efter dem under bröllopet?.

Vi ska ju ha en splittat bröllop dvs ena delen är middag andra delen är festen. Inga barn ska vara på med på festen förutom dem som ammas. Men under själva cermonin & middagen hur gör man då. Och vem ska man fråga om de är ok att de har koll på minstingen?. Specielt när jag inte känner något speciellt för någon förutom våra föräldrar med dem kommer att vara ganska stirriga denna dag misstänker jag. I alla fall min mamma.

Hmm jag tar med mig denna fundering när jag nu kryper till kojs och hoppas att jag ev har kommit ett svar närmare när jag vaknar på morgonen.

• Greta 1980

Godmorgon!

Provdukade igår med Ikea´s 15kr lakan. Blev över förväntan! Faktiskt riktigt snyggt.
    Lakanen är ganska tunna men det var just därför jag tyckte det blev snyggt, hade dem varit kraftigare hade det nog känts mer som ett lakan.

Lade lakanet över hela bordet, (har för övrigt ett mörkt bord men det syntes inte igenom så så tunnt är det inte).
    Hade sedan dekorväv som jag lade som långa tabletter utmed bägge långsidorna om bordet. När jag sedan fick på tallrikar, bestick, glas & lite dekoration iform av ljus och vaser blev det supersnyggt!
    Är så nöjd, samtliga dukar till bröllopet kommer därmed att gå på ca 300:-!!!
    Skynda fynda alla brudar!

• Greta 1980

Fame; Tyvärr har jag inga barn och svårt att uttala mig.
    Kanske kan du hyra in en billig "nanny", någon ungdom som vill jobba ett par timmar?! Ha en videofilm & kanske lite lite pennor & papper vid ett "barnbord" under middagen där "nannyn" finns?!

Vi kommer att köra utan barn under middag & fest.
    Nära barn kommer dock att närvara, t ex syrrans barn. Men barnen åker troligen hem efter vigseln, är för små och tröttnar annars snabbt.
    Vi kommer att skriva inbjudan enbart till dem vuxna. Vi har ju inga egna barn och vill att det ska vara en "vuxenfest".
    "Vi älskar barn men just denna kväll vill vi fira med våra vuxna vänner!"

• Greta 1980

Pennnan, (eller tja tangentbordet), glöder idag på morgonen.

mia8; har du bilder på dina klänningar? Kanske vill lägga i ditt galleri & visa....

• Sobeit

Fame:
    Vi kommer att ha barn med på middagen och festen. Dels kommer våra egna att vara med så länge mormor och morfar är kvar. De ska nämligen sova över där på bröllopsnatten. Sedan har vi faktiskt tänkt göra precis som Greta 1980 skrev. Vi kommer att hyra in 1-2 barnflickor (några grannbarn) som får ta hand om barnen under middagen och sysselsätta dem resten av kvällen. Vi kommer även att duka ett speciellt barnbord där alla barnen är samlade och har funderingar på att laga "riktig" barnmat, läs typ spagetti och köttfärssås, till barnen så att de verkligen äter vid middagen. Ett mätt barn är ett gladare barn!

• Sobeit

Greta 1980:
    Wow! Du är verkligen på G idag!! Jisses vad du skriver!

Bra att veta att det blev bra dukning med lakanena. Vi funderar oxå på att göra så. Vad är det för dekorationsväv du har använt? *nyfiken*

Jag har funderat på att använda IKEA´s spets för 7:-/meter som löpare. Man får klippa den i 3 delar så blir det lagom bredd.

Svar på tråden Uppsalabrudar 2009