• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • lanovia 08

Jag hade mens 22/10 ÄL någon gång mellan 4/11 och 9/11. Nästa mens beräknar jag någon gång nästa vecka typ 17-20.

Godisråttan verkar som du räknat mer eller mindre rätt. Exakt vilken dag du har ÄL är ju svårt för oss att svara på, men ca 14 dagar innan nästa mens tror jag är det man räknar med.

• Godisråttan

lanovia 08 skrev 2008-11-12 07:57:27 följande:

Jag hade mens 22/10 ÄL någon gång mellan 4/11 och 9/11. Nästa mens beräknar jag någon gång nästa vecka typ 17-20. Godisråttan verkar som du räknat mer eller mindre rätt. Exakt vilken dag du har ÄL är ju svårt för oss att svara på, men ca 14 dagar innan nästa mens tror jag är det man räknar med.
    Japp jag har haft ÄL 1/11, testade med både ACo och CB Bra för er som vill hitta ÄL-datum, hade alltså mens 17e och ÄL 1e. Nu är det bara att vänta
  • Lissdaniels

Samtidigt som jag är avundsjuk på er som försöker och ni som har blivit gravida så vet jag inte om jag vill ha barn? Knasigt jag vet.

Ena dagen är jag så barnsugen att jag skulle kunna våldta min stackars m2b och nästa dag så får jag nästan panik över möjligheten att kunna bli gravid. Jag vill ha den där vackra gravidmagen och har planerat in i minsta detalj hur jag skulle vilja berätta för våra föräldrar men samtidigt så är det så knepigt eftersom jag vet att min pappa inte är speciellt imponerad av barnaskaffande.

Fick precis veta att min vän är gravid och samtidigt som jag blir avundsjuk så blir jag ganska nöjd över att jag är ogravid. Det är så jobbigt med så blandade känslor...

Lycka till alla ni som försöker! Innerst inne är så jag så avundsjuk så att jag skulle kunna spricka men utåt så ger jag en fasad av att jag inte vill ha barn.

Kramar från förvirrad mig

• Bride in England

Ah jag ar sa sugen att jag bara spricker. Maste vanta tills jag jobbat sapass lange pa mitt nya jobb (i England, olika regler for olika foretag) tills jag har ratt till ok mammapenning. Maste vanta 6 manader tills vi ens kan borja forsoka!!! Vill ha bebis NU! Gifte oss i somras och jag har varit sugen ett par ar redan. Sa fort jag ser en bebis far jag ont i hjartat av langtan. Ja, ni forstar val kanske vad jag menar i denna traden

• Godisråttan

Testade negativt imorse.. Men jag testar igen efter helgen in case of

• Ankan80

Godisråttan skrev 2008-11-13 07:44:39 följande:

Testade negativt imorse.. Men jag testar igen efter helgen in case of
    Det är säkert för tidigt! Håller tummarna..

Läste något deprimerande ...det är typ 25% chans att bli gravid när man är 30 år (jag är 28). Det är ju inte alls mycket...

Man skulle reproducerat sig vid 15-20, då är det 40% chans
  • Bride in England
    Ankan80 skrev 2008-11-13 14:18:04 följande:
    Godisråttan skrev 2008-11-13 07:44:39 följande:
    Det är säkert för tidigt! Håller tummarna..Läste något deprimerande ...det är typ 25% chans att bli gravid när man är 30 år (jag är 28). Det är ju inte alls mycket...Man skulle reproducerat sig vid 15-20, då är det 40% chans
    Var laste du det? 25% chans! Sa det skulle betyda att 3 av 4 kvinnor over 30 inte blir gravida? Later valdigt konstigt.
  • Ankan80

Oj, nu avslöjade jag ju att jag varit inne på familjeliv....hehe.....skulle ju sluta med det...

• Bride in England

Ok, trodde att det var baserat pa statistik men det var det ju inte. OK men da har man ju en fjardedels chans vid varje agglossning iaf

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3