• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Ore

Ja, som sagt. En orealistisk bild av verkligheten, tycker jag. Visst förstår jag att det händer. Men innan jag började läsa in mig på ämnet (nyligen) så trodde jag verkligen att det var betydligt lättare att bli gravid än det faktiskt är, för de allra flesta!

• Lissdaniels

Hehe jo nog vet jag att det är livslångt engagemang med ett barn och det är nog det som skämmer mig mest. Att ha barn 0-10 år känns helt okej men tonåring? Hur ska jag kunna hantera en tonåring? jag kommer nog vela fram och tillbaka tills den dagen jag står med ett plus på stickan.

Ore skrev 2008-11-13 16:18:06 följande:
    Det låter ganska förvirrat... Jag har alltid varit på det klara med att jag vill ha barn, och kan ha blivit litet avundsjuk när folk fått barn, samtidigt som jag känt att det inte varit rätt tid i livet för det. Sedan vet jag inte om man någonsin känner sig 100% redo... Att skaffa barn är ju mycket mer än en gravid mage, och berätta för sina föräldrar. Det är ju egentligen ett livslångt åtagande, med störst fokus på de närmaste 20 åren... Jag var ett tag i situationen att min man ville att vi skulle börja försöka skaffa barn, och jag kände att "nej, men jag vill göra det och det och det innan jag blir gravid..." Släppte det ganska snabbt, för fastnar man i det tänkandet så finns det nog ingen lämplig tid att skaffa barn, då kommer alla dessa "andra saker" man kan göra avlösa varandra till man blir för gammal för att få barn.
  • Godisråttan
    Ore skrev 2008-11-13 16:08:24 följande:
    Jo, men statistiken är ganska jämn ändå... T.ex. är sannolikheten, med dessa odds, ca knappt 18% att du _inte_ är gravid inom ett halvår, dvs det är statistiskt sett 82 % chans att du är gravid inom ett halvår. Det är, med samma 25 % vid varje ÄL, ca 3 % sannolikhet att du inte är gravid inom ett år (dvs 3 % 12 nitlotter i rad), alltså 97 % sannolikhet för det motsatta... Sedan kan det ju ändå ta längre tid, men då har man nog av någon anledning något som försvårar graviditet, alltså gäller då inte 25 %-oddset...
    Du var mig en rackare på statistik!
    Jag ger inte upp hoppet(vore väl lite tokigt efter 3 månader!!!)hehe!Kommer testa igen efter helgen och om det blir negativt igen så är det bara att fortsätta att försöka! Det positiva är väl att jag hittat min ÄL och har regelbunden mens nu.

Visst vore det väl härligt om vi alla skulle vara gravida till jul!
  • Godisråttan

Då har vi två chanser! November och decembers ÄL!

• Hvidbrud

Om vi inte har turen med oss denna gången... Känner mig lite svullen och varm... Men tålamod tålamod!

• Ankan80

Hade varit en trevlig julklapp att dela ut

• Godisråttan
    Hvidbrud skrev 2008-11-14 11:10:23 följande:
    Om vi inte har turen med oss denna gången... Känner mig lite svullen och varm... Men tålamod tålamod!
    Jag är superduper svullen! Men befarar att det är mensen som ska komma...Ont i brösten också...
  • Godisråttan
    Ankan80 skrev 2008-11-14 11:13:14 följande:
    Hade varit en trevlig julklapp att dela ut
    Ja verkligen!
  • Godisråttan

Skulle ni berätta för folk? Och vilka isåfall? Jag skulle nog inte kunna hålla mig...Men egentligen är det ju bäst att hålla sig de 4 första månaderna...

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3