• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Ore

Alltså, jag vet att det är så man brukar utforma tester... Och jag vet att alla inte testar plu, men jag vet ju inte säkert att grav-test är utformade så.

Men jag har läst in mig litet på ämnet och, vet att just det ämnet som testet reagerar på byggs upp ganska snabbt i början, så om man testar negativt en dag kan det bli positivt nästa. Men man måste ändå upp i en viss mängd för att kunna få positivt, och det har man inte fått förrän just vid BIM ungefär.

Själv har jag BIM på fredag, men eftersom det även normalt sett kan svänga litet, så kan det ju hända att mensen kommer på lördag. Jag vägrar att ens köpa ett test innan mensen har uteblivit, hellre ett sent korrekt svar än ett tidigt felaktigt svar... Så jag köper ett test på måndag nästa vecka, om jag inte fått mens, och testar på tisdagen. Bara åtta dagar kvar, det kan jag stå ut med! Måste ju ändå vänta ett tag på bebisen, och ju tidigare jag vet ju längre tid måste jag ju dessutom oroa mig för ev. missfall...

• blivandefrularsed
    Ore skrev 2008-11-10 10:54:41 följande:
    Måste ju ändå vänta ett tag på bebisen, och ju tidigare jag vet ju längre tid måste jag ju dessutom oroa mig för ev. missfall...
    Så tänker jag med. Hellre få veta någon vecka senare att det verkligen är positivt än att gång på gång testa tidigt och få negativt.

Jag känner precis som du Godisråttan att vi vill att det ska ta NU! Och att det är jobbigt att gå och vänta och oroa sig för att det aldrig blir nåt. Men jag har bestämt nu att sluta deppa ihop och om jag inte blivit gravid om åtta månader när vi försökt i ett år så söker vi hjälp och går därifrån.

Började med fertilitetsmonitorn förra veckan och det är lite spännande att se hur det kommer funka. Kul också att ha något att koncentrera sig på lite mer konkret (annat än tankarna i huvudet!).
  • Ankan80

Ja, denna gången skall jag vänta ett bra tag innan jag testar.
    Inget kul när det blir neg. och så det att man oroar sig för missfall...

• Godisråttan

Mmm jo det är klart ni har rätt tjejjer! Mår lov att ha tålamod..Känner dock alla "tanten"syndrom...
    Vi håller tummarna för varandra!

• lanovia 08

här är det bara lång väntan nu. ÄL borde verkligen vara förbi nu. Mens beräknar jag inom en vecka. Så nu är det bara att vänta och se.
    Jag håller med er andra om test. Har varit helt tokig de tidigare månaderna, testat på BIM eller några dar innan, testat när mensen tagis slut " för den var ju så kort o konstig".
    Men inte förra månaden, köpte inte ens ett test!!! *stolt*

• Ankan80

Vi jobbar på det, så att säga
    ÄL dessa dagar.... 10-12...tror jag iaf....

• blivandefrularsed

Har precis haft mens så ÄL kommer inte än på ett tag...

• Ore

Jag har BIM på fredag-lördag, men känner mig gravid. Litet ömma bröst, speciellt kring bröstvårtorna. Litet konstig känsla i magen...

Så jag håller tummarna för att mensen inte kommer, då ska jag köpa ett test på söndag eller måndag, och testa så snart jag kan...

• Ankan80

Lycka till! Spännande! Håller tummarna för en liten.

Ore skrev 2008-11-11 10:00:34 följande:
    Jag har BIM på fredag-lördag, men känner mig gravid. Litet ömma bröst, speciellt kring bröstvårtorna. Litet konstig känsla i magen... Så jag håller tummarna för att mensen inte kommer, då ska jag köpa ett test på söndag eller måndag, och testa så snart jag kan...
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3