• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • blivandefrularsed
    FruLjungberg skrev 2008-11-06 17:08:45 följande:
    tyvärr var det ett mf. mitt sjätte :(
    Ja, vad hemskt. Du är väl inte så gammal? Läste att risken för missfall ökar med åldern. Kan man, som andra frågat, göra någon undersökning för att se varför fostret inte kan stanna kvar? Det kanske är något du kan få hjälp med. Styrkekram kommer härifrån med!
  • Godisråttan
    Stackars! Hoppas på bättre tur nästa gång!
  • Godisråttan

När kan jag göra gravtest? När jag ska ha min mens eller?

• lanovia 08

Vad tråkigt!!! Stor kram

• lanovia 08

Gravtest kan göras tidigast 3 dagar före beräknade mens. alla test klarar nog inte 3 dar innan, men köper du clearblue så skall de fungera.
    Men sedan kan även clearblue visa negativt 3 dar innan även om du är gravid. Ju längre du väntar (vilket är skitjobbigt) desto större chans att få rätt resultat.

Om jag inte missminner mig så skall du precis som jag inte ha mens förrän om ca 1 vecka, så än får du hålla dig til tåls ett tag till....

Godisråttan skrev 2008-11-07 07:45:23 följande:
    När kan jag göra gravtest? När jag ska ha min mens eller?
  • Ankan80

Nej va trist! Styrkekram till dig!!

• Godisråttan

lanovia 08 skrev 2008-11-07 08:06:38 följande:

Gravtest kan göras tidigast 3 dagar före beräknade mens. alla test klarar nog inte 3 dar innan, men köper du clearblue så skall de fungera. Men sedan kan även clearblue visa negativt 3 dar innan även om du är gravid. Ju längre du väntar (vilket är skitjobbigt) desto större chans att få rätt resultat.Om jag inte missminner mig så skall du precis som jag inte ha mens förrän om ca 1 vecka, så än får du hålla dig til tåls ett tag till....
    Jag veeeeeeeeeeet......Suck!
  • Ninnispinnis

Tycker inte det känns riktigt bra att jag fortfarande har ont i magen... Om det nu är ÄL så har man väl inte det i fyra dagar? Nu har värken centrerats till nedre tjejmagen (livmodern?), tidigare i veckan var det mer på sidorna (äggstockarna?). I går när jag var och tränade gjorde det riktigt ont när jag sprang/hoppade.

Om det är ÄL-värk så känns det ju inte alltför kul med tanke på de menssmärtorna jag hade sist... Typ två veckor i månaden som jag inte har ont... Men det är ju iofs bra om kroppen visar att den fungerar, eller?

• Hvidbrud
    Ninnispinnis skrev 2008-11-07 11:14:25 följande:
    Tycker inte det känns riktigt bra att jag fortfarande har ont i magen... Om det nu är ÄL så har man väl inte det i fyra dagar? Nu har värken centrerats till nedre tjejmagen (livmodern?), tidigare i veckan var det mer på sidorna (äggstockarna?). I går när jag var och tränade gjorde det riktigt ont när jag sprang/hoppade. Om det är ÄL-värk så känns det ju inte alltför kul med tanke på de menssmärtorna jag hade sist... Typ två veckor i månaden som jag inte har ont... Men det är ju iofs bra om kroppen visar att den fungerar, eller?
    Det låter som om du har lite för ont för at det ska vara ägglossning... Den varar ju bara i 24 timmar ca?
    Men kan det vara nåt annat? Stress eller nervösitet? Eller för många magböjningar ? Ibland har man ju bara mer ont en andra gånger.
  • Godisråttan

En väninnan sa till mig att hon visat positivt redan efter 1 vecka efter sex. Så man kan testa innan???

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3