Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
När kan jag göra gravtest? När jag ska ha min mens eller?
Vad tråkigt!!! Stor kram
Gravtest kan göras tidigast 3 dagar före beräknade mens. alla test klarar nog inte 3 dar innan, men köper du clearblue så skall de fungera.
Men sedan kan även clearblue visa negativt 3 dar innan även om du är gravid. Ju längre du väntar (vilket är skitjobbigt) desto större chans att få rätt resultat.
Om jag inte missminner mig så skall du precis som jag inte ha mens förrän om ca 1 vecka, så än får du hålla dig til tåls ett tag till....
Nej va trist! Styrkekram till dig!!
lanovia 08 skrev 2008-11-07 08:06:38 följande:
Tycker inte det känns riktigt bra att jag fortfarande har ont i magen... Om det nu är ÄL så har man väl inte det i fyra dagar? Nu har värken centrerats till nedre tjejmagen (livmodern?), tidigare i veckan var det mer på sidorna (äggstockarna?). I går när jag var och tränade gjorde det riktigt ont när jag sprang/hoppade.
Om det är ÄL-värk så känns det ju inte alltför kul med tanke på de menssmärtorna jag hade sist... Typ två veckor i månaden som jag inte har ont... Men det är ju iofs bra om kroppen visar att den fungerar, eller?
En väninnan sa till mig att hon visat positivt redan efter 1 vecka efter sex. Så man kan testa innan???