• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Hvidbrud

Iiihh! Vad härligt! Håller tummarna för dig!

Ore skrev 2008-11-11 10:00:34 följande:
    Jag har BIM på fredag-lördag, men känner mig gravid. Litet ömma bröst, speciellt kring bröstvårtorna. Litet konstig känsla i magen... Så jag håller tummarna för att mensen inte kommer, då ska jag köpa ett test på söndag eller måndag, och testa så snart jag kan...
    Var ine på sjukhuset idag för att ta det sista bloprovet för att se om alla graviditetshormonerna försvunnit efter MF, så att ÄL kan komma igång igen. Men jag tror att jag hade ÄL senast i måndags, kan märka det på mina flytningar. Så jag och min lovester har leggat i! Men det är ju svårt att veta. Tror att jag ska ha mer tålamod denna gången och inte testa på en gång, för at skona mig själv...
  • Ore

Håller tummarna för att det tagit sig för dig också!

• Godisråttan

Ianovia 08
    ore
    Tror vi har BIM samtidigt ungefär weeeehhh! Hoppshoppas dock så känner jag i magkänslan att det inte tagit sig men kan ha fel...

• Ninnispinnis

Har nog BIM om ca en vecka tror jag... Har fortfarande en konstig känsla i magen. Det värker inte direkt längre, mer molar och spänner. Har dessutom mått lite illa och blivit yr vid ett par tillfällen (tex nu...). Vägrar dock tro att det är något, testar nästa helg om inte indianerna har kommit!

Som min man sa: Tills motsatsen är bevisad så är det en fis på tvären

• Godisråttan
    Ninnispinnis skrev 2008-11-11 14:32:34 följande:
    Har nog BIM om ca en vecka tror jag... Har fortfarande en konstig känsla i magen. Det värker inte direkt längre, mer molar och spänner. Har dessutom mått lite illa och blivit yr vid ett par tillfällen (tex nu...). Vägrar dock tro att det är något, testar nästa helg om inte indianerna har kommit!Som min man sa: Tills motsatsen är bevisad så är det en fis på tvären
    Åhh då har vi sammma datum allihopa Skulle vara kul att veta exakt vilket datum ni hade mens och beräknad ÄL så man vet att man räknat rätt.....
  • Hvidbrud
    Ninnispinnis skrev 2008-11-11 14:32:34 följande:
    Som min man sa: Tills motsatsen är bevisad så är det en fis på tvären
    Hi Hi Hi!
  • Ninnispinnis

Mens 21 okt, sen vet jag inte om jag har 32 dagars cykel som sist, eller om den bara var sen då. Så ÄL borde varit någon gång mellan 4-8 nov, och BIM borde vara 18-22 nånting....

Det kan ju dock vara väldigt individuellt när ÄL inträffar...

Godisråttan skrev 2008-11-11 17:05:56 följande:
    Åhh då har vi sammma datum allihopa Skulle vara kul att veta exakt vilket datum ni hade mens och beräknad ÄL så man vet att man räknat rätt.....
  • Ninnispinnis

Visst är det en härlig inställning!?

Hvidbrud skrev 2008-11-11 19:54:13 följande:
    Hi Hi Hi!
  • laris

Åååå så mysigt! Jag vill också ha bebis..Längtar så himla mkt. Vi har bestämt att börja försöka efter bröllopet med eg skulle jag vilja börja nu på en gång

• Godisråttan
    Ninnispinnis skrev 2008-11-11 20:01:16 följande:
    Mens 21 okt, sen vet jag inte om jag har 32 dagars cykel som sist, eller om den bara var sen då. Så ÄL borde varit någon gång mellan 4-8 nov, och BIM borde vara 18-22 nånting....Det kan ju dock vara väldigt individuellt när ÄL inträffar...
    Aha då är nu någon dag efter mig. Mens runt 17/10 och ÄL 1/11 så BIM 16/11. Har jag räknat rätt?
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3