Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Ja vilken trevlig julklapp det skulle vara. Men jag hoppas först och främst på att få en trevlig födelsedagspresent den här månaden. Men som sagt försöker lägga ner det där med hoppet. Händer det så händer det...
Jag skulle nog berätta för familjerna om vi blev tvugna pga av mat och dryck som kan ställa till det. Vi har avslöjat brorsan och hans sambo båda gånger genom att serva gravad lax. Annars skulle jag nog försöka hålla så tyst som möjligt, förutom till ev en av mina bästa vänner. Inte av anledningen att jag inte skulle kunna berätta om ev missfall i efterhand utan för att IFALL det skulle bli missfall så vill jag nog slippa förklara för alla som undrar direkt när det har hänt.
Skulle kännas hemskt om man föreställer sig t.ex "oh hej hur mår du, går det bra med magen eller mår du mycket illa?" "Öhhh, nej det blev inget fick MF häromdan"...
Detta kan så klart hända senare i graviditet också. Men så långt vill inte jag tänka just nu.
Hittills vet ingen om att vi ens försöker. Är jag gravid nu (hoppas, hoppas - ingen mens än i alla fall) så skulle jag gärna vilja berätta vid jul, för våra familjer.
Har inte varit in här på ett tag! Hur går det för er?? Någon gravid än??
Jag hade nog sagt det till de närmaste iaf...mest pga jag inte kan hålla mig....pladdrar alltid för mycket...
Tror 1 har blivit det....
1? Vem är det?
Tror också det, men vem var det...? Annars inget positivt, snarare tvärtom, eftersom fruLjungberg fick bekräftat att hon fått ett missfall...
Men många med BIM på gång!
Hallo girls!!!
Ooo va spännande (denna månaden med... )
Håller tumme för alla!!!
Har insett att man inte kan använda ÄL-stickor om man har PCOS(lästa bak på förpackningen när jag kom hem)....vilket gör mig ganska irriterad...nåja...så jäkla kul är det inte att kissa på stickor!
Så vi får försöka hålla rutinen med sex varannan eller varje dag (mer varannan för vi är helt slut båda två). Om det inte blir något pluss denna gången så ringer jag till läkaren o ber att få utskrivet pergotime. En fördel med att fått diagnosen PCOS redan.....
Det där med att berätta......ja det är svårt.....tror nog att jag vill berätta tidigt för min syster (hon kan hålla tyst) o så kanske för m2bs föräldrar......men övriga (mina föräldrar o bröder o m2bs bror) berättar vi nog inte förrän efter 3-4 månader.
Ja, alltså hon heter inte 1
Står längre bak i tråden. Orkar inte kolla
Pluttefisa var det väl?
Ingenjören, får jag fråga vad PCOS är? Hur upptäcker man att man har det?