Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Hur går det för alla här, har någon utav er som försöker fått plus än?
Håller tummarna hela tiden!
Tack, Ianovia!
Har också en haft en konstig känlsa i halsen i ca en vecka. Det är varken halsont eller halsbränna, mer som att jag har en klump i uppe i halsen/svalget. Om det är ett symptom så är det ett ganska konstigt sådant...
Nä, det är bara en än så länge. Alla andra "tränar".
Det här blir vårt 3:e försök
Har för övrigt precis varit och gjort cellprov... Inte det trevligaste jag vet men nu är det gjort!
Jag passade på att fråga barnmorskan lite om graviditet. Hon sa att de allra flesta blir gravida inom ett halvår, men att det är normalt att det tar upp till ett år. Det passar ju med vår tidigare statistik här i tråden Hon sa även att efter ett års aktivt försökande kan man söka hjälp här i Sverige, i många andra länder är det 2 år.
I övrigt tipsade hon om att äta folsyra, undvika alkohol mellan ÄL och BIM, samt inte tänka för mycket på det... Check, check, och... hmmm, check...?
Vi har försökt i snart fem månader...inget plus så långt ögat kan nå..
trollet79: Hur ska du fria? Vad roligt!!
Ingenjörsbruden: Varför funkar inte ÄL-stickor på dig? Jag har börjar med ÄL-monitor och det ska bli spännande att se hur det fungarar. Kissar på stickor varje dag nu och den visar min fertilitetsstatus. Första månaden/månaderna kan det dock hända att den inte visar maximal fertilitet eftersom den måste lära känna min kropp. Men jag tänker att det kan vara bra att ha använt den OM det tyvärr skulle bli så att det inte tar för oss och vi måste söka hjälp till sommaren (kanske lite negativt tänkt, men jag vill inte ta för givet att det kommer funka för oss även om jag hoppas på det och försöker att inte oroa mig än).
Jag är nog den enda här som hela tiden är helt symptomfri. Inga spänningar i brösten, ingen värk någonstans och aldrig nåt illamående. Hoppas att ni som känner av sånt är gravida!
lanovia08: tänker också som du när det gäller att testa sig. Väntar hellre nån vecka extra efter att mensen borde komma än att springa och lägga ut en massa pengar veckan innan på tester som blir negativa och (skriker åt en (som det känns) "du är inte gravid!!! (fatta det!!)").
lanovia 08 skrev 2008-11-17 12:27:29 följande:
Ingen som fått plus än?
Hur länge har ni försökt?
Nu i dagarna, min mens brukar diffa på några dagar. Men från igår och fram tills på torsdag räknar jag med den.
jag tycker det här är jobbigt. För varje gång jag går på toan och mensen inte kommit igång så stiger hoppet. Bara för att vid ett senare tillfälle krossas totalt.