Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Jag tror tyvärr inte det. Har haft så de sista månaderna att mensen inte kommer igång riktigt. Den börjar pyttelite sedan tar den ett avbrott på några dar innan den kommer igång på riktigt.
Jag har också börjat få finnar. Klarade mig jätte bra första halvåret efter jag slutade med ppiller men senaste veckorna har de ploppat upp hej vilt.
Fru Larsed, Ingenjörsbruden skrev ett långt inlägg om PCO för ett tag sedan, se nedan:
frularsed: Kolla med ingenjörsbruden, tror att hon har PCO (skrev hon inte det tidigare...?)
Fick förresten min mens idag, efter 30 dagar istället för förväntade 25... Så min cykel är litet oregelbunden efter preventivmedelsslut. Men den är ju igång i alla fall, och inte så farligt oregelbunden ändå...
Så nu blir det nya tag...
Tack, kollade upp det lite på nätet med. Ska ringa till vårdcentralen nu och se om jag kan få en tid för att kolla upp detta. Ju tidigare man upptäcker en sån sak desto bättre.
Jag var lite kortfattad tidigare inser jag nu. Ja, vi vet varför jag inte blir gravid och har gjort 4 st IVF- försök. Just nu ruvar jag för 5:e gången. De senaste åren har varit jättetuffa men på något sätt tar man sig igenom det. Jag har ju precis gift mig och känner enorm glädje för att ha träffat en man jag vill och kan dela mitt liv med. Det är inte alla som gör det så det känner jag mig mycket lycklig lottad för. Man får inte glömma av allt bra man har i livet och värdesätta det, dvs om man har 9 saker och 10 får livet inte kretsa kring den 10e saken.
Det var inte min mening att skrämma upp ang PCO men jag tycker nog att man ska kolla sig om man funderar på det. Det går att göra ett VUL och se hur äggstockarna ser ut. Min kompis åt p-piller och hade mens men när hon slutae kom mensen aldrig tillbaka och därför misstänkte hon att ngt var fel. Hon hade massor med finnar som kom och gick innan hon ens tänkte tanken att ngt var fel.
Jag hoppas att ni alla slipper gå igenom det som jag gör. Deppa inte ihop om det inte går på 33 eller 4e försöket utan kör vidare och ha kul under tiden. De säger att det bästa är att sex regelbundet under hela cykeln (varannan, var tredje dag) för att optimera sin chanser.
Lycka till!
Äjdjäj
Jobbigt, skickar en styrkekram!! Och håller tummarna för att det ska gå den här gången.
Tar tacksamt emot alla tips och råd jag kan få vad gäller graviditetsförsök. Ska prata med vårdcentralen i em så kanske jag kan få komma och testa mig.
Fantastisk bra sagt! Sån inställning behöver jag verkligen peppas med, tack för det! Jag hoppas verkligen att det går vägen för er. Skickar också en styrkekram och ett tack för att du fick mig att tänka efter lite...
Jag, som är extrem tävlingsmänniska, försöker också tänka på att det inte är någon bedrift att bli gravid. Det är inte så att de kvinnor som inte blir gravida, eller inte blir det så lätt, har misslyckats med något. Alltså har man egentligen inte lyckats om/när man blir gravid. Man har helt enkelt bara blivit det. Det är litet av biologisk slump som styr detta, och även om det är tråkigt om man inte blir gravid så är det inget misslyckande.