Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Dum fråga kanske, men vad är BIM?
BIM = Beräknad Icke mens, typ... Alltså den dagen man räknar med att få nästa mens, men hoppas att den inte dyker upp eftersom det då oftast innebär att man är gravid...
lanovia 08 skrev 2008-11-18 08:24:41 följande:
Ore - känner igen det där. När jag slutade med p-piller kom mensen igång med ca fem veckors mellanrum och helt plötsligt (när vi verkligen körde igång med bebisverkstan) så var nästa cykel på 74 dagar.Det var lång tid att gå och vänta plus att jag testade ett par tre...test innan dess...
Har också fått en del finnar sen jag slutade med pillren. Först hade jag en del på axlarna och runt omkring där och nu ser jag ut som en tonåring i ansiktet...trist...mycket sminka varje dag.
Oj, 74 dagar!!! Gaaah, hoppas verkligen inte det händer mig. Det sjuka för mig är att min cykel, när den hoppade igång, var EXAKT så lång som den var innan jag började med p-piller. På dagen. Så det är vad jag förväntade mig...
Det lilla hoppet jag har just nu är att ÄL var några dagar senare, vilket gör cykeln några dagar längre, så att BIM kanske var igår eller idag. Och att det alltså var för snabbt att prova igår... I så fall får tanten gärna hålla sig borta, och så testar jag plus på lördag.
Ja, hoppas går ju alltid...
De "symtom" jag har nu BIM-8 är lite ömma bröst och pyttelite molvärk i magen.
Men ömheten brukar jag ha så det kan mycket väl vara annat. Magen också för den delen :-P
Jag hade alltid oregelbunden mens innan jag började med p-piller. Är det vanligtvis så att det blir så även när jag slutar med dem eller kan det ha "ordnat upp sig"? Det borde ju betyda att det blir knepigt att beräkna ÄL :(
Ska jag köpa ett grav-test idag eler ska jag vänta...?