• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • FruLjungberg

tyvärr var det ett mf. mitt sjätte :(

• pluttefisa

FruLjungberg; Usch vad trakigt. Det later inte bra med ett sjätte, finns det ingen utredning som ni kan ga pa? Förstar att det känns hopplöst nu men Skickar massa styrkekramar till dig!

Hvidis, skönt att höra att det inte bara är jag som är kaninen i förhallandet. Hos oss är och har det alltid varit jag - har inget med jobb att göra, bara det att han har lägre sexlust än mig och det är vâldigt jobbigt att acceptera att det till 90% är jag som far ta initiativet och ofta bli avvisad. Jag har försökt att förklara tesen: ju mer vi gör det, ju mer lust far du, och det funkar ibland... skulle gärna ha sex varje dag, men orkar inte övertala sa mycket... )

• blivandefrularsed

Godisråttan - antar att man tar kontakt med en gynekolog

Känner själv ibland att det vore skönt att ta kontakt med någon och kolla så att allt står rätt till. Men jag tror att man först får hjälp när man har försökt i ett år, eftersom - som ninnis skriver - , för dom flesta tar det ett antal månader innan det tar.

Så vi får kämpa på ett tag till! Vi har bara försökt i lite drygt fyra månader. Hur länge har ni?

Jag tycker också om mig själv bättre utan p-piller, jag har mer sexlust och är allmänt trevligare (på bättre humör!).

• passionsblomman

Tack för pepp!
    Tyvärr hade vi en helt sjuk dag på jobbet idag och jag hann inte ens äta min lunch, så det var aldrig tal om att gå ifrån mer än för att snabbt som attan kissa , ni vet, när man knappt sätter sig ens utan halvstår och försöker kissa fortare.
    Gud! Jag är helt slut och tänker bara kolla trådarna(annars kan man ju inte överleva novembermörkret) och sedan duscha varmt och SOVA.

Ninnispinnis skrev 2008-11-05 22:38:27 följande:
    Hrrmmmm... Du kan säkert gå ifrån en liten stund imorgon... Tänk vad skönt när du har ringt henne och fått en tid!*Skickar lite pepp*
  • blivandefrularsed

passion - ni hade försökt i ett och ett halvt år va? Det är länge!! Imorn får du försöka ringa igen!! Lycka till!

Låter skönt förresten att sova, har varit supertrött den här veckan. Idag påpekade t o m en kollega det "Guuud, vad du ser trött ut!", ööhh, tack eller vad ska man säga???!!??!!!!!! Så jag får väl försöka sova ut i helgen! Nu är ju indianerna på besök så då blir det lugnt i sänghalmen

• Tutik och Prasart
    Ankan80 skrev 2008-11-06 09:29:29 följande:
    De säger att man skall vänta ett år innan de gör en utredning.I genomsnitt tar det 5-7 månader för ett par att bli gravida.
    [/citat]
    Ninnispinnis skrev 2008-11-06 09:49:50 följande:
    [citat]
    ... och 80 % av alla par blir gravida inom 12 månader, 90 % inom 18 månader.
    Är det efter att man har slutat med p-pillerna som det tar så långt tid eller? är det över lag?
  • blivandefrularsed

Det är nog överlag, alltså att man inte skyddar sig (p-piller, kondom osv) och har sex varannan till var tredje dag.

Men jag är ingen expert...

• Hvidbrud

Nej men usch då! *styrke kram*

FruLjungberg skrev 2008-11-06 17:08:45 följande:
  • Ninnispinnis

Ok då, du är ursäktad Men imorgon ringer du väl om du har tid? God natt!

passionsblomman skrev 2008-11-06 18:22:33 följande:
    Tack för pepp!Tyvärr hade vi en helt sjuk dag på jobbet idag och jag hann inte ens äta min lunch, så det var aldrig tal om att gå ifrån mer än för att snabbt som attan kissa , ni vet, när man knappt sätter sig ens utan halvstår och försöker kissa fortare. Gud! Jag är helt slut och tänker bara kolla trådarna(annars kan man ju inte överleva novembermörkret) och sedan duscha varmt och SOVA.
  • Ninnispinnis

Usch, det låter ju inte alls bra? Har du gjort någon undersökning? Skickar också en styrkekram!

FruLjungberg skrev 2008-11-06 17:08:45 följande:
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3